Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:42


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 13 maj 2018 14:14 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Hej Gutter..

Har en Farmor på 84 år, som skal til kemoterapi her imorgen for sin lungekræft ..
Nu kan ikke tåle morfin og ligende medicin , da hun brækker sig og bliver svimmel.

Hun frygter meget bivirkningen af kemoterapien . Derfor har jeg tænkt på at ville bage nogle småkager til hende med noget cannabis i.
Så hun kan få appetit og nedsat kvalme efter sådan en omgang..

Nu er mit spørgsmål til jer, hvor meget skunk skal der i? Hun har aldrig røget hash/skunk eller pot før, så ville nådig lave nogle, hun lige pludselig blev dårlig af eller fik psykose eller paranoier trip..
Men der skal jo helle ikke for lidt i , da de os skal have en virkning på hende positivt..

Nogle der ved noget om det,? Det ville i hvert fald været rart med et hjælpende råd..

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 17:49 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2010 12:37
Indlæg: 836
Har ingenting at tilføje udover at jeg lige vil tilkendegive min interesse (og bumpe i håbet om nogle kloge hoveder har input)

_________________
NL: Efter der var problemer med vaskemaskine i lidt over en måned har jeg fået et nyt forhold til at vaske tøj. I stedet for at udskyde det indtil jeg ikke har andre muligheder end at vaske, får jeg rent faktisk gjort det løbende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 18:17 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg tror ikke man kan give en nøjagtig dosering der passer til alle. Jeg vil mene en oral rekreativ dose ligger på omkring 0.1-0.2 gram skunk for en nybegynder. Hun skal altså nok nøjedes med maks 0.1 gram per dose. Men det kommer altså an på styrken af den skunk du bruger. Jeg ville nok forklare hende at hun skal ligge mærke til hvordan det føles i kroppen. Hvis det føles voldsom så må hun nøjedes med en halv kage næste gang. Hvis hendes psyke er nogenlunde stabil burde hun ikke blive overvældet af en sådan dose, men igen vi er så forskellige alle sammen.

Jeg har ikke benyttet det på medicinsk vis selv, men jeg har da spist en hel del hashkager og jeg synes først det er når man kommer op over 0.3 gram man bliver sådan skæv skæv. Jeg har dog altid en eller anden form for tolerance. I kan jo også bygge det helt langsom op og se hvornår hun synes det hjælper. Altså starte med at lave 20 cookies ud af et gram skunk. Så kan hun prøve med en kage (0.05 gram) første dag, 1,5 kage (0.075 g) anden dag osv. indtil i rammer et sweet spot. Hvis hun ikke kan overskue risikoen for at blive lidt skæv, så er det nok svært at køre eksperimentet med oralt indtag. Det er altså bare lidt utilregneligt, især hvis man ikke dyrker sine egne planter.

Evt. skal du være sammen med hende de første dage hun prøver det, hvis nu hun bliver skæv kan du jo berolige hende og fortælle at det hun føler er normalt.

Jeg har en veninde der brugte cannabis i et kemoforløb, og hun havde stor glæde af det. Men hun er generelt glad for cannabis, så det er måske ikke den mest pålidelige kilde. Hun lod ikke cannabisen stå alene, men brugte det som et sundere alternativ til kvalmemedicin. Hvis det er et slemt kvalmetilfælde tror jeg ikke nødvendigvis cannabis tager det hele, men jeg tror på at det kan øge livskvaliteten hvis man bruger det rigtigt.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 18:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Alt efter kvalitet så tror jeg måske 0.3g pr. småkage er meget fint? måske mere, hvis det ikke er så potent. Og så bare start stille ud, ingen grund til at hun spiser en hel første gang, start eventuelt med en bid og så vurder om det er for lidt eller for meget. Folk reagerer jo meget forskelligt. Ønsker jer alt godt og god bedring <3

Edit: @hector, jeg vil mene at der er bedre at lave nogle mere potente kager nu når det er imod kvalme, så hun ikke skal bøvle for meget med at få det ned. Fandme træls, hvis hun skal kæmpe med at spise 5 kager, fremfor at tage en enkelt bid.

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 18:52 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Gode gamle ingefær virker også imod kvalme derudover jeg ville lave grøn smør og give hende det i gelantine kapsler.
Dosis så det svare til 0,1 g pr kapsel, beregnet udfra skunk mængden i g/ samlet mængde af det grønne smør.
Brug ca 5 g smør pr gram skunk når du laver det, så ender du med ca 0,4 g grøn smør pr dosering hvis du går efter 0,1 g skunk pr dosis.

mvh


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 19:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Buttkraken skrev:
Alt efter kvalitet så tror jeg måske 0.3g pr. småkage er meget fint? måske mere, hvis det ikke er så potent. Og så bare start stille ud, ingen grund til at hun spiser en hel første gang, start eventuelt med en bid og så vurder om det er for lidt eller for meget. Folk reagerer jo meget forskelligt. Ønsker jer alt godt og god bedring <3

Edit: @hector, jeg vil mene at der er bedre at lave nogle mere potente kager nu når det er imod kvalme, så hun ikke skal bøvle for meget med at få det ned. Fandme træls, hvis hun skal kæmpe med at spise 5 kager, fremfor at tage en enkelt bid.



Point taken. Vil dog stadig mene at man kan blive pænt skæv af 0.3 gram. Især uden tolerance. En af de gange jeg blev aller skævest i mit liv indtog jeg 0,5-0,7 gram skunk oralt (og det er altså "kun" dobbelt op på den dosis). Ved godt der sikkert var noget set og setting der spillede ind på den oplevelse, for har senere prøvet samme dose uden at få en effekt der bare mindede lidt om (og har ikke tal på hvor mange gange jeg har røget doser der er langt over det). Min pointe er bare at man skal starte stille ud, hvis man ikke vil riscikere noia.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 19:26 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Hector Salamanca skrev:
Buttkraken skrev:
Alt efter kvalitet så tror jeg måske 0.3g pr. småkage er meget fint? måske mere, hvis det ikke er så potent. Og så bare start stille ud, ingen grund til at hun spiser en hel første gang, start eventuelt med en bid og så vurder om det er for lidt eller for meget. Folk reagerer jo meget forskelligt. Ønsker jer alt godt og god bedring <3

Edit: @hector, jeg vil mene at der er bedre at lave nogle mere potente kager nu når det er imod kvalme, så hun ikke skal bøvle for meget med at få det ned. Fandme træls, hvis hun skal kæmpe med at spise 5 kager, fremfor at tage en enkelt bid.



Point taken. Vil dog stadig mene at man kan blive pænt skæv af 0.3 gram. Især uden tolerance. En af de gange jeg blev aller skævest i mit liv indtog jeg 0,5-0,7 gram skunk oralt (og det er altså "kun" dobbelt op på den dosis). Ved godt der sikkert var noget set og setting der spillede ind på den oplevelse, for har senere prøvet samme dose uden at få en effekt der bare mindede lidt om (og har ikke tal på hvor mange gange jeg har røget doser der er langt over det). Min pointe er bare at man skal starte stille ud, hvis man ikke vil riscikere noia.


Det var også derfor jeg foreslog at starte med en lille bid og så vurderer :D

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2018 20:02 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Tag hende et smut til lægen og få det ordineret pr. recept, der er ingen grund til at inkriminere dig selv mere end højest nødvendigt ;)
De har styr på rafinerringen og en standardiseret dosis er sikret ved hver kapsel. Desmere vil hendes erfaringer bidrage til den fremadrettede udvikling for medicinsk cannabis.

Dosis er en smagssag og varierer fra person til person, men også fra dag til dag (hvis du spørger mig, men jeg er ikke kemopatient), men tilslutter mig de andre og siger 0,1 g skunk vil være en passende mængde pr. kage/kapsel

Ps. Det er gratis for terminal patienter at modtage medicinsk cannabis.
pps. Jeg har selv fået nogle 2 mg THC kapsler af en kammerat hvis mor også er terminal patient, og jeg kan forsikre dig om at de er virkeligt gode.
ppps. Den uraffinerede medicinske cannabis fejler heller ikke noget :)

https://www.dr.dk/nyheder/politik/ny-af ... -patienter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 31 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team