Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 07:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 mar 2018 11:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2016 12:25
Indlæg: 4
Hej folkens,
Jeg skal lige indledningsvis nævne, at jeg er 48 år, og aldrig har prøvet at ryge hash. Det er ikke noget 'religiøst', men jeg har bare aldrig haft tilskyndelsen.

Nå, men for et par uger siden var jeg så uheldig at få et meget voldsom influenza, og når den slags sker er jeg helt ødelagt i en uge med konstant hovedpine og ingen appetit. Og med ingen appetit mener jeg bogstaveligt at 'der er lukket for fast føde'.
Det er den værste kombination, for hvis maven ikke har noget at arbejde med, så er er der næsten ingen effekt af smertestillende piller.
Det er rent ud sagt et helvede at gå igennem.

Og nu spekulerer jeg på, om det ville hjælpe at ryge hash (en 'pind'?), og i givet fald hvor meget?
Andre som har værre sygdomme har jo undertiden gavn af effekten, kemo-patienter eksempelvis.
Jeg skal ikke være skæv, bare smerefri.

Er det en mulighed?
Og som fuldstændig nybegynder mht hash (jeg ryger i forvejen almindelige cigaretter) hvad kan/skal jeg så forvente?

Venligst
J


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2018 13:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det lyder mærkeligt at smertestillende piller ikke har nogen effekt, bare fordi du ikke indtager fast føde. Hvis jeg vågner op med hovedpine midt om natten, så virker en panodil fint, selv om maven er tom. Men hvis din hovedpine under sygdom er værre end normalt, så skal du selvfølgelig have en større dose.

Jeg ved ikke om hash vil hjælpe mod dine smerter. Du kan jo prøve det. Tag ind på Christiania, og køb en joint. Men du undgår ikke at blive skæv af det. Jo mere skæv du bliver, des bedre vil det sikkert hjælpe.

Jeg synes det ville være mere oplagt at ryge opium, hvis det endelig skulle være. Men igen, jeg tvivler på at det er nødvendigt for dig.


Senest rettet af Enspænderen 16 mar 2018 14:21, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2018 14:20 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Opioider kan sagtens, paradoksalt nok, give mig hovedpine - også opium..

JeppeS: Prøv at tage en lunge eller to, og se hvordan du reagerer - men hold det til et enkelt eller to sug, hvis ikke du vil være skæv.. God marrokansk hash lyder oplagt, ellers en indica domineret skunk.. Dansk pot går man næsten aldrig galt i byen på =)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2018 14:58 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Enspænderen skrev:
Jo mere skæv du bliver, des bedre vil det sikkert hjælpe.

Ikke ifølge min erfaring, jeg får klart bedst smertelindring med små doser cannabis, lige omkring hvor man begynder at føle sig skæv, ryger jeg som til rekreationelt så aftager smertelindringen.


Bruger det også selv engang imellem mod migræne, det virker bedst hvis man fanger det i opløbet, når tegnene på kommende migræne viser sig. Hvis migrænen først er indtruffet lindre det en smule, men ingenting samlignet med hvis det fanges i opløbet, hvor jeg til tider har kunnet stoppe det helt så jeg undgik migrænen fuldstændigt. Har du overvejet om hovedpinen kommer af manglende føde? Jeg får ofte hovedpine hvis jeg springer et eller flere måltider over. Hvis det var tilfældet så ville den sultstimulerende virkning hjælpe dig dobbelt, både med nærring og indirekte til at undgå hovedpinen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2018 15:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 sep 2016 12:25
Indlæg: 4
Tak for feedback alle tre.
Enspænder, jeg tror ikke opium er løsningen. Det giver forstoppelse og er dermed ikke så godt for appetitten, hvilket også var en del at problemet.
Jeg klarer mig også fint med kodimagnyl til sådan en lille hverdags-hovedpine, men denne influenza-hovedpine er alle hovedpiners apoteose!
Det er derfor jeg overvejer noget (for mig) så utraditionelt som hash.

Bismann, jeg er ret sikker, for hovedpinen kommer først, og så forsvinder appetitten. Og jeg spiser fint indtil sygdommen kommer med fuld kraft.

Jeg prøver forslagene på et tidspunkt. Nu har jeg lige haft en influenza, så det varer forhåbentlig længe indtil næste gang.

Åh, forresten, hvor længe kan man have sådan nogle joints liggende? De kan vil ikke bare ligge i skuffen i årevis, og så være friske og ved fuld styrke når man endelig skal bruge dem?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2018 15:41 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Hvis du vil have cannabis liggende, så køb det som hash/pot og smid det i fryseren, det holder sig bedre sådan, er billigere og du har bedre forståelse ​af hvad du ryger. Det er ikke så svært at rulle en joint. Hvis du har røget hjemmerul, så burde du hurtigt fange det.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team