Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 16 apr 2024 09:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 jan 2018 13:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jan 2017 23:17
Indlæg: 5
Hej alle sammen.

Jeg har en søn på 28 år som har sclerose. Han har stor gavn af at ryge pot. Men kvaliteten er svingende og den nye medicinske cannabis er for dyr. Nu har jeg besluttet at gå all-in og dyrke det selv.

Men jeg ved intet om det, som i slet ingenting.

Findes der en vejledning som jeg kan printe ud, som kan guide mig igennem, eller skal jeg starte med et spørgsmål ad gangen i dette forum?? Jeg vil gerne dyrke det på min meget store altan, men ved ikke om det skal være i potter der står ude i det fri, eller om det skal være i drivhus. Vl gerne have mange planter!!!! Og så stort et drivhus kan der ikke være, men masser af planter i potter kan godt lade sig gøre.

Jeg er flere gange stødt på omtale af en forretning i København, men hvordan finder jeg den, når jeg skal i gang med at handle ind???

På forhånd tak.

Mvh DesperatMor


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 13:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Den her hjemmeside er en udemærket dansk guide og beskriver såvidt jeg husker også fordelene/ulemperne ved både indendørs og udendørs dyrkning: https://dcfonline.dk/cf/

I forhold til frø indkøb må du selv finde en butik, da det her forum handler om at reducere skaderne ved stofindtag er der en politik om at vi ikke hjælper med at anskaffe.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 14:06 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Synd for din søn, men dejligt at han har fået noget der hjælper ham, og at han lyder til at have en god mor. Start med at læs https://psychedelia.dk/cf/ . Det er en guide, som den du efterspørger, og man får et meget godt indblik i hvad man skal være opmærksom på. Udendørs går sæsonen fra slutningen af april til starten af oktober. Indendørs i et skab/grotelt kan man dyrke hele året, men det koster flere penge i udstyr og strøm.

De såkaldt autoblomstrene/autoflowering sorter, vil være en god ide, hvis du drker på altanen og hvis der er vindue ud til altanen, hvor lyset i dagligstuen kan komme ud på altanen. Almindelig hamp har nemlig brug for 10-12 timers mørke i streg for at blomstre, og hvis mørken afbrydes ofte nok, afbrydes blomstringen, og hunplanterne kan begynde at producere hanblomster og bestøve sig selv og andre.

Prøv at søg på google efter growshop, cannabis dyrkning og lignende. Der findes en del forhandlere både i Danmark og de omkringliggende lande, så det skulle være ganske muligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 14:41 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jan 2017 23:17
Indlæg: 5
Tusinde tak for svar. Håber I vil være behjælpelig hvis jeg har flere spørgsmål.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 14:52 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5084
Det var så lidt, og selvfølgelig du spørger bare løs, der er mange herinde der gerne vil hjælpe. Den guide Hector Salamanca og jeg har linket til går igennem det mest grundlæggende, og gør at man kan stille nogle mere målrettede spørgsmål, men spørg endelig løs, hvis du har behov for at få uddybet nogle aspekter, eller kommer i tvivl lm hvad der er mest hensigtsmæssigt i din situation.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 14:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jan 2017 23:17
Indlæg: 5
Tak Moderator. Jeg bliver helt glad indvendigt og føler mig fortrøstningsfuld. Jeg arbejder videre med projektet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 15:33 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg kan forstå at du bor i en lejlighed. Du skal være opmærksom på at dine naboer måske kan finde på at melde dig til politiet. Du skal også være opmærksom på at det er et stort projekt du giver dig i kast med. Det kræver at du sætter dig ordentlig ind i emnet.

Hvordan plejer du at skaffe pot? Køber du det på Christiania? Det er meget lettere end at dyrke det selv. Hvis det kun er den svingende kvalitet, der er problemet, så kan du gøre følgende: Start med at købe 1 gram, og gå hjem for at afprøve det. Hvis det er godt, så vender du tilbage og køber en stor mængde. Hvis det er dårligt, så køber du et gram hos en anden sælger, og gør det samme. Det er en god idé at købe ind før du er helt udgået. Så har du mulighed for at komme tilbage efter nogle uger, og kan håbe på at kvaliteten er blevet bedre til den tid.

Du kan også eksperimentere med de forskellige sorter, og se hvad der har den bedste kvalitet. Skunk er stærkere end pot, og rækker derfor længere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 17:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jan 2017 23:17
Indlæg: 5
Vi er i gang med at finde et godt sted at handle et større parti. Så det er i gang. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvad der er i det han indtager. Jeg bor på 4. og min altan er helt åben. Tænker jeg godt kunne have 10 planter uden at nogen flippede over det. Har et frilandsted jeg kan benytte, men vil gerne have noget erfaring inden jeg begynder at rydde et stykke jord. Men god poiente og tak.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 17:30 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Som enspænderen også nævner, skal du ikke undervurdere nysgerrige naboer, med ondt i bagdelen. Og 10 planter på en altan lugter MEGET mere end du regner med. Især hvis det er skunk du vil dyrke

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 20:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Vil anbefale Lowryder #2 eller Nordic Ryder. til altan, planterne er så små at de kan holdes under gelænderhøjde. De er meget nemme at dyrke i potte alm pottemuld og univesalgødning. Tid fra frø til høst er kort så der kan laves 3 høst på en sommer ved at lade dem spire i vindueskarmen og sætte dem ud på altanen, når de bliver store. typen er også god til havedyrkning, den er nem at holde skjult frem for en 2-3 meter høj plante.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018 20:34 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 jan 2017 23:17
Indlæg: 5
Det er da de små olanter jeg skal have!!!! Bum! Min altan er ca. 10 m2


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team