Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 10:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 jan 2018 15:08 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 okt 2017 12:37
Indlæg: 10
Hej jeg røg lidt hash i går for første gang i over et år. Jeg fik meget høj puls, det synes jeg ik jeg plejer når jeg ryger hash.. min puls var på 120 i hele den tid jeg var skæv.. er det normalt når man ryger hash? Mit spørgsmål er også kan jeg godt ryge det sidste jeg har færdig uden det er farligt for mit hjerte? Man kan vel godt ha en høj puls i nogle timer, altså min puls var helt normal bagefter, det skader vel ik i nogle timer?
Amalie


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 15:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 dec 2017 20:35
Indlæg: 58
Mener at hash sænker blodtrykket hvilket vil øge pulsen, men har samtid hørt at hash/thc skulle øge blodtrykket

Anyways mener det er meget normalt at folks puls stiger når man ryger men jeg er ikke sikker ;))


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 15:43 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 okt 2017 12:37
Indlæg: 10
Okay, så en puls på 120 er normalt? Så jeg kan ta det helt roligt med at ryge resten?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 15:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Det burde ikke være noget problem, med mindre du har en hjertefejl. 120 lyder måske lidt højt. Hvordan ved du den var 120?

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 16:10 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Tag lige en dyb vejrtrækning, hvis du ikke har røget i 1 år så kan det altså være en ret voldsom oplevelse at ryge sig selv skæv igen, folk der løber et marathon har jo en høj puls på omkring 170 og op til de 200 ( cirka, regnet med løs hånd ) så at din puls ligger på 120 sker der ikke noget ved, bare det ikke er hverdag(hele tiden).

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 16:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 okt 2017 12:37
Indlæg: 10
Tusind tak for svar ! Så det bliver bedre og bedre med pulsen? Det var måske bare lidt et chok for kroppen første gang


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 16:26 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 okt 2017 12:37
Indlæg: 10
Lige et spørgsmål til man får ik en psykose bare af at ryge lidt vel? Så skal man ha røget rigtig meget i længere tid ik?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 18:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 aug 2012 19:57
Indlæg: 269
Nej du får ikke umiddelbart en psykose af at ryge lidt. Men kan se fra din tidligere tråd med amfetamin, at du har en angstlidelse, så det er med garanti svaret på din høje puls.
Hvis hashen forværre din angst, så ville jeg lade være med at ryge og hvis det modsatte sker, at din angst bliver mindsket, så vær ekstra påpasselig, da du hurtigt kan komme til at flygte fra angsten ved at ryge.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 18:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Du får ikke en psykose, uanset hvor meget du ryger, medmindre du er genetisk prædisponeret for psykotiske tilstande.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 18:04 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Hvis du generelt får en høj puls, skulle du måske bare lade være med at ryge hash. Der kan være mange grund til, at få en høj puls og så længe den ikke kommer over de 150 i længere tid, er det ikke decideret farligt. Det er dog heller ikke ligefrem gavnligt.

Mht psykoser er der ikke meget god data. På den ene side har størrelsen af forbrug nok noget at sige, men teoretisk er én dårlig oplevelse jo også nok i nogle tilfælde. Det at du reflekterer over det, indikere dog, at du ikke har en psykose - men måske du skulle lade være med at tage stoffer, hvis det er noget du oprigtigt frygter for, eller føler dig disponeret for.


Prøv evt. at ryge din næste joint langsomt og mærk efter hvordan du har det med det løbende. Om du begynder at få en højere puls, få det dårligt eller noget andet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 18:08 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Klokkeblomst skrev:
Lige et spørgsmål til man får ik en psykose bare af at ryge lidt vel? Så skal man ha røget rigtig meget i længere tid ik?


Det kan man ikke svare på entydigt.

Men hør: når du bliver opmærksom på din puls og bliver bekymret over, om den er for høj, så kan den nervøsitet faktisk få din puls til at stige.

Din fortælling om at du har siddet og talt puls, mens du var skæv, og nu er bekymret om du får hjerteskader eller psykose af at ryge mere, lyder for mig mere som noget angst end noget med dit hjerte at gøre. Hvis det er udløst efter første gang du røg hash, bør du måske overveje om hash egentligt er noget for dig, eller du skulle måske hvis du ryger meget holde en lille pause og give dit sind lidt ro på.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 18:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 31 okt 2017 12:37
Indlæg: 10
Tror nu hverken det forværrer min angst eller mindsker det.. men ja lider af angst, har jeg gjort i lang tid. Min angst er det samme når jeg er skæv..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 18:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Angst bliver forværret med høje doser THC, hvis du ikke tilsvarende får nok CBD, så vil det gå ind og gøre dig paranoid og angst.
Prøv tag noget CBD olie, tro mig det er fantastisk middel til at få ro på sin angst, den forsvinder ikke, men det bliver meget nemmere at håndtere :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2018 23:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 16 jan 2013 20:33
Indlæg: 790
Geografisk sted: Messier 45
Klokkeblomst skrev:
Tror nu hverken det forværrer min angst eller mindsker det.. men ja lider af angst, har jeg gjort i lang tid. Min angst er det samme når jeg er skæv..


Jeg siger bare, at ud fra dine skriverier lyder det angstrelateret fremfor relateret til hjertefejl.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 13:28 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Der er flere slags hash. Nogle er beroligende, mens andre er stimulerende. Hvis jeg ryger stimulerende hash får jeg også høj puls, men ikke hvis jeg ryger beroligende hash. Prøv at købe noget Pollen eller Nepal på Christiania.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 13:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Enspænderen skrev:
Der er flere slags hash. Nogle er beroligende, mens andre er stimulerende. Hvis jeg ryger stimulerende hash får jeg også høj puls, men ikke hvis jeg ryger beroligende hash. Prøv at købe noget Pollen eller Nepal på Christiania.


Den holder ikke helt i min optik, uanset hvilket udtræk om det kief eller bubblebags eller på gas, så handler det mere om ballancen mellem CBD og THC fremfor om det lys pollen eller sort nepal.

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 13:55 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Ja, men jeg vil tro at Pollen og Nepal indeholder forholdsvis meget CBD i forhold til THC. Det bilder jeg mig ind at jeg kan mærke.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 14:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Kommer an på hvilken plante du laver udtræk på, hvis planten har meget CBD så vil hashen også få det, men man har jo tendens til at fremavle høj thc % og lav CBD.

Men ja sort nepal charas har nok en god ballance i thc og cbd %, men det skal testet før vi kan være sikre

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2018 14:48 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5085
Der er kommet alt for meget krydspollenation, fra især amerikanske og hollandske sorter til at man kan gå efter oprindelse, det har man nok i virkeligheden nok aldrig rigtig kunnet, selvom der nok i højere grad har været tendenser. Behandlingen og især opvarmning kan rykke på de relative forhold mellem cannabinoider, men mindst lige så afgørende er sorten og dyrkningsforhold inkl. høsttidspunkt.
Jeg er ret enig i Plejadestjernes betragtning​er, desuden er angst og cannabis bare et dårligt match, og især hvis man ikke ved hvad man ryger. Hvis du endelig vil ryge så er noget udendøes dyrket dansk pot nok det jeg ville gå efter, der er en klar tendens til at det er indica domineret, og det har et noget 'blødere' onset, så det har mindre tilbøjelighed til at være overrumplende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jan 2018 15:08 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Bismann skrev:
Der er kommet alt for meget krydspollenation, fra især amerikanske og hollandske sorter til at man kan gå efter oprindelse, det har man nok i virkeligheden nok aldrig rigtig kunnet, selvom der nok i højere grad har været tendenser. Behandlingen og især opvarmning kan rykke på de relative forhold mellem cannabinoider, men mindst lige så afgørende er sorten og dyrkningsforhold inkl. høsttidspunkt.
Jeg er ret enig i Plejadestjernes betragtning​er, desuden er angst og cannabis bare et dårligt match, og især hvis man ikke ved hvad man ryger. Hvis du endelig vil ryge så er noget udendøes dyrket dansk pot nok det jeg ville gå efter, der er en klar tendens til at det er indica domineret, og det har et noget 'blødere' onset, så det har mindre tilbøjelighed til at være overrumplende.


^This. +1. Endeligt et ordentligt svar.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 44 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team