Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 03:27


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 aug 2017 21:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 30 aug 2017 20:27
Indlæg: 1
hej jeg er en 16 årig dreng. vil gerne have nogen svar på hvad jeg oplevede igår eller på længere sigt. jeg har røget hash i i snart 4 år nu men de seneste par måneder har jeg ikke på den måde følt mig skæv som på samme måde for 1 år siden. de 2 3 måneder der gået har startet med at når jeg ryger føler jeg mit sind bliver sløret jeg ligger ikke mærke til ting omkring mig som jeg vil gøre hvis jeg ikke røg jeg kan høre lyde som dæmper stemmerne omkring mig så jeg ikke rigtig kan høre mine venner og igår var der en stemme i mit hovede som råbte til mig men kunne ikke rigtig høre hvad han sagde ved bare det var mit hovede der var helt fucked igår. det skræmmer mig ikke på den måde

burde jeg stop eller bare holde en rigtig lang pause

undskyld for min skrivning for lidt skole


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2017 22:38 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2747
Start med at hold en lang pause så kan du jo prøve igen, men se at få stoppet det kan blive rigtigt slemt.
Pøjpøj med det


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2017 02:21 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 27 feb 2009 19:21
Indlæg: 1379
Lyder som om du er ved at blive misbruger, hvis du ikke allerede er det. 4 år, så har det alligevel været fedt for dig i lang tid, alting stopper med at være fedt hvis man bliver for magelig, og tror det er gaven der bliver ved med at give. Man skal virkelig elske at ryge hash/cannabis for at kunne ryge hver dag, og selv der, så skal der pauser til engang imellem, hvor man lige får kigget på hele situationen uden, og giver sig selv tid til at blive kreativ med det igen.

Kan du bare stoppe, eller holde pause?

_________________
Tilgiv Tilbliv


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2017 05:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 okt 2017 18:46
Indlæg: 3
Du er 16 år og allerede på vej ud i noget rigtigt lort - se at droppe stofferne før du ødelægger dit liv! Du kan ikke styre stoffer, og nu begynder du så småt at opleve medaljens bagside! Nemlig psykoser og ubehagelige sanseindtryk(jeg har ødelagt mit liv på luge præcis den her måde)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2017 12:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Er du her stadig "hejderdu" ? :)

Jeg vil råde dig til at lægge røgen på hylden i lang tid, få ro i dig selv og se hvordan du har det. I min optik er hvad du beskriver et dårligt tegn, især da du ikke er ældre + har røget i 4 år allerede.
Rusmidler mister deres magi efter for lang tids brug, især hvis man benytter sig af dem for ofte. Det samme er sket for mig og rigtig mange andre.
Har du en rigtig nær ven eller anden du kan betro dig til omkring de her ting? Altså få snakket ud om hvad du oplever og hvad det gør ved dig, så de nærmeste omkring dig bedre kan støtte dig. Nu kender jeg ikke din situation med familien, om du eventuelt har ældre søskende du kunne snakke med og som kunne støtte dig?
I en del større byer kan du finde gratis og anonym rådgivning mht. misbrug og sociale problemer. Der kan du få professionel hjælp og rådgivning, i de fleste tilfælde anonymt og uden andres indblanding.

Hvordan har du det nu?

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2017 14:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
Kan kun bakke op omkring det de andre er inde på.

Jeg blev dybt dybt psykotisk hver eneste gang jeg røg hash til sidst.
Havde ellers også kunne ryge dagligt i en god sjat år uden at det kunne mærkes på min psyke. Men lige pludselig begyndte det at komme snigende.
Jeg var desværre så "stædig" (læs misbruger) at jeg ikke vil ligge røgen fra mig før det til sidst gik fuldstændig galt med vrangforestillinger og psykoser bare ved at jeg tog et enkelt hiv på en joint.

Jeg begyndte selv lige så tidligt som dig, og oplevede heldigvis først de her ting nogle år efter dig. Så mit råd må være at du ligger det på hylden i minimum 2-3 års tid og får kigget lidt på hvor dit liv er på vej hen af. Får du passet skolen, er du begyndt at sælge, går du med nogle skidte fyre osv osv...

Det kan lyde utrolig belærende. Men rigtig mange steder går stoffer og banditter hånd i hånd i din aldersgruppe. Og kan trøste dig med at der er rigtig mange af dem der ikke er kommet videre, fra den gruppe drenge jeg gik med i din alder. Sæt dit fokus på at få en uddannelse i hus! Det er bare super vigtigt!

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team