Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:48


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 25 aug 2017 22:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Jeg eeelsker at ryge cannabis. Jeg har sågar også groet mit eget dejlige skunk. Jeg har dog holdt en længere pause fra at ryge af flere årsager - bl.a. at jeg simpelthen nogle gange føler mig lidt for høj/skæv når jeg bare et par hvæs. I virkeligheden er den rus jeg opsøger med cannabis bare en stille og rolig mental og kropslig chiller, og så er jeg simpelthen bare vild med smagen samt fornemmelsen af at ryge det.
Jeg har læst lidt om rygning af cannabis med højt CDB, og umiddelbart lyder det virkelig som noget for mig. Men til jer som har prøvet det (hvis nogle af jer har prøvet det)
Smager det ligesom almindelig cannabis? Kan det købes på staden? Kender i evt. til en strain hvor planten er lav nok til et mindre-mellem størrelse gro skab?

På forhånd tak :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2017 08:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Det gør jeg også - men jeg har ikke erfaringer med hvad du efterspørger. Til gengæld har jeg røget dansk pot i godt et år, uden lyst til andet i min hverdag, da det giver mig det jeg har behov for. Jeg elsker stadig at ryge både skunk og god hash, men ryger kun andres eller ved bestemte lejligheder, da jeg ellers bliver for skæv til at være tilstede og have mig selv med i mine studier og livet generelt. Samtidigt er der fordelen ved pot at det er let tilgængeligt, og endda næsten i overflod (fik (af min ven - eftersom han ikke selv gad at ryge da det ikke var stærkt nok) ~120 g for 4 mærker i September sidste år - og da jeg kun har betalt 26 kr. mærket, betyder det at jeg kun har betalt 86 øre grammet, hvilket, når jeg tænker over det, næsten lyder komplet uretfærdigt).
Men - har du gjort dig erfaringer med det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2017 10:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Har du overvejet hash??

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2017 12:01 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
I foråret købte jeg noget skunk på Christiania, som de kaldte "CBD-bombe". Men jeg syntes ikke det var godt. Det var svagt og kedeligt, og gav mig en flad fornemmelse. Det var kun en enkelt bod, der havde det, og jeg tror ikke man kan få det i dag.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 aug 2017 19:01 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Alf'n skrev:
Det gør jeg også - men jeg har ikke erfaringer med hvad du efterspørger. Til gengæld har jeg røget dansk pot i godt et år, uden lyst til andet i min hverdag, da det giver mig det jeg har behov for. Jeg elsker stadig at ryge både skunk og god hash, men ryger kun andres eller ved bestemte lejligheder, da jeg ellers bliver for skæv til at være tilstede og have mig selv med i mine studier og livet generelt. Samtidigt er der fordelen ved pot at det er let tilgængeligt, og endda næsten i overflod (fik (af min ven - eftersom han ikke selv gad at ryge da det ikke var stærkt nok) ~120 g for 4 mærker i September sidste år - og da jeg kun har betalt 26 kr. mærket, betyder det at jeg kun har betalt 86 øre grammet, hvilket, når jeg tænker over det, næsten lyder komplet uretfærdigt).
Men - har du gjort dig erfaringer med det?


Må bare sige en ting... Jeg er pisse misundelig på dig! hehe :) Jeg er også vild med god pot. Det egner sig meget bedre til hverdagsbrug pga. den milde effekt kontra skunk og hash. Jeg har dog også røget pot, som smagte værre end græs og stort set var uden effekt, men god pot er fandenme dejligt at ryge og man får ikke den til tider overvældende skævert, som skunk giver. Jeg har flere gange købt noget god dansk-groet pot på staden, men synes det er alt for dyrt. Man får oftest 2 - MAKS 2,5 gram pr. 100,- så når man betaler næsten det samme som potent skunk.. så ryger ideen altså bare lidt i min optik.

Bo Dega skrev:
Har du overvejet hash??


Har røget masser af hash, men med tiden er jeg gået over til det grønne. I disse dage ryger jeg kun grønt - det er bare meget bedre på mange punkter. Desuden siger min erfaring, at meget af det hash man får på staden oftest er indica baseret. Det er også okay. Jeg er bare mere til en hybrid, hvor sativa effekten også kan mærkes.

Enspænderen skrev:
I foråret købte jeg noget skunk på Christiania, som de kaldte "CBD-bombe". Men jeg syntes ikke det var godt. Det var svagt og kedeligt, og gav mig en flad fornemmelse. Det var kun en enkelt bod, der havde det, og jeg tror ikke man kan få det i dag.


Ja okay. Det lyder da lidt kedeligt. Men nogen gange så tvivler jeg virkelig også på, om de overhovedet ved hvilken sort de sælger. Men ærgerligt at du havde dårlige erfaringer med det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2017 00:17 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 sep 2014 17:34
Indlæg: 796
Heysan skrev:
Må bare sige en ting... Jeg er pisse misundelig på dig! hehe :) Jeg er også vild med god pot. Det egner sig meget bedre til hverdagsbrug pga. den milde effekt kontra skunk og hash. Jeg har dog også røget pot, som smagte værre end græs og stort set var uden effekt, men god pot er fandenme dejligt at ryge og man får ikke den til tider overvældende skævert, som skunk giver. Jeg har flere gange købt noget god dansk-groet pot på staden, men synes det er alt for dyrt. Man får oftest 2 - MAKS 2,5 gram pr. 100,- så når man betaler næsten det samme som potent skunk.. så ryger ideen altså bare lidt i min optik.


Så er du nok den eneste ;) Ej - jeg priser mig lykkelig over at have mine venner, og at deres mødre endnu er hippier :hjerte:
Jeg er helt enig - jeg anede ikke at det var så dyrt på øen. De få gange jeg har købt pot derfra er jeg altid gået derfra med relativt meget, og har aldrig handlet for mere end 200 derinde (hvad angår pot).


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2017 15:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Jeg har dyrket Finola, ren CBD type. Der er ikke forskel i smagen eller lugten fra røg fra Finola og anden THC holdig pot. Har prøvet at blande CBD og THC pot, virkningen er knap så sløvende - eller måske skyldes det at THC indtag bliver formindsket.
Hvis man inhalerer røgen fra 50 mg ( 0,05 g) THC, dette giver ca 20 mg i blodet, bliver grundig skæv. Og så er det ligemeget om det kommer fra havepot, skunk eller hash. Ved at regne baglæns kan man skønne THC indholdet i det som man har røget.
Hvis man blive skæv af 0,5 g havepot er THC indholdet 0,05 * 100/0,5 = 10%
Hvis man bliver skæv af 0,25 g skunk er THC indholdet 0,05 * 100/0,25 = 20%
Hvis du vil være mindre skæv, så indtage minde THC, enten ved at ryge en mindre mængde, eller ved at erstatte noget at THCér med CBD, ved at dyrke en type som har mindre THC og større CBD , fx kunne Nordic Ryder være en type du søger


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 aug 2017 19:39 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 09 jan 2008 01:22
Indlæg: 711
Geografisk sted: sted
Kan vi få bisman på banen!? Så vidt jeg husker og ved så er hash altså vejen hvis du vil have CBD.

_________________
even dwarves start small


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2017 17:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Problemet med købt hash er vel bare at man ikke aner hvad det indeholder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2017 20:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg har lige været ude på Christiania. De sælger stadig CBD-bomben, i den første bod på venstre hånd. De siger at den har et højt indhold af CBD, og et lavt indhold af THC - altså lige netop hvad du søger, Heysan.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2017 21:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 aug 2014 00:05
Indlæg: 198
Enspænderen skrev:
Jeg har lige været ude på Christiania. De sælger stadig CBD-bomben, i den første bod på venstre hånd. De siger at den har et højt indhold af CBD, og et lavt indhold af THC - altså lige netop hvad du søger, Heysan.


Tak for svaret man! Det vil jeg kigge nærmere på inden længe :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team