Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 apr 2024 10:09


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 aug 2017 01:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 aug 2017 01:14
Indlæg: 16
Hejsa
pga. nogle restriktioner tidligere har jeg ikke kunne benytte cannabis, men dette er muligt i den kommende måned.

En a mine venner fra canada, snakker tit om brugen af de forskellige planter (primært Sativa, hvilket er det jeg også er ude efter)
Ja der vil være tale om nybegynder rygning, men jeg har et par enkelte spørgsmål som jeg skal prøve at gøre meget generelle.

I canada, eller hovedsageligt for min vens vedkommende bruger han en side
https://www.leafly.com/explore/category-sativa
den her^

og man kan sortere og se anmeldelser af forskellige planter som er populære.
Det skal siges at jeg nok vil begå mig i christiania, noget jeg ikke gør ofte, og da jeg ved ingen af jer må give råd eller indikere hvor jeg skal lede vil jeg bare spørge sådan her:
arterne:
sour diesel
green crack
"OG kush"
er meget populære, men er det noget der findes her i "danmark" og går de under disse navne?
får de få gange jeg har begivet mig rundt i forskellige boder står der blot "marokko" osv.
så kan disse findes under disse navne her i dk?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2017 10:07 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
For lige at svare hurtigt, så kan du ikke stole på navngivningen af skunk på Christiania. De bruger oftest de mest populære navne i flæng om alt deres skunk.
Du kan altid spørge sælgeren, men chancen for at de reelt ved hvilken strain de står med er ekstremt lille.
Hvad der dog er en mulighed, er at tage en snak med sælgeren om at du søger en sativa rus, så kan han muligvis være behjælpelig. :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2017 14:19 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 aug 2017 01:14
Indlæg: 16
ja okay det er måske ikke muligt her i danmark så kan jeg forstå hvis jeg skal have nogle af disse populære og internationalt højt anmeldte strains. Ærgeligt :/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2017 14:52 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
For relativt kort tid siden, var jeg på christiania og synes faktisk, at de havde fået ret godt fokus på, at vide bare lidt om hvad det er de står med. Husk at det bare er som at gå på gågaden; forskellige butikker har forskellige vare og ekspertise. Find den der virker rigtig og tal med ham der sælger, så du får en fornemmelse for varen. Jeg fandt min personlige favorit, Jack Herer, adviseret korrekt samt mindre 'faste' strains som pineapple med den forventede lugt, effekt og form på skud. Begge steder var det et produkt, de påstod at kunne have fast. Eller; så længe de ikke er anholdt eller i skjul , om ikke andet.

Det vigtige er dog, om de kan levere et ensformigt produkt vedvarende, hvis du vil bruge det medicinsk. Når du har en god basis strain (sort) kan du altid lede efter nye. Alle har deres favorit, husk hvad der er bedst er arbitrært. Det er subjektivt og kontekst bestemt. Så bare gå på opdagelse. Min erfaring er, at de bedre sælgere er lidt nede bagved derinde. Det er typisk mest hash og en stor bøtte "skunk" oppe foran. Hvis du beder om sativa og gider snakke lidt, er der sikkert mange der har indput. Kombiner det med selvstudie og indtag en masse cannabis. Så bliver du hurtigt ekspert. :wink:

"Marokko" er en typisk betegnelse for den brune basis hash, der traditionelt stammer fra marokko. Nu om dage er det nok mest et udtryk for en over middel gade hash der har samme udseende.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2017 15:42 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 aug 2017 01:14
Indlæg: 16
ja okay det hjalp gevaldig, bare det at de reklamere at det jack herer, hvilket også er en af de top 3 bedst anmeldte sativa produkter i leafy, gør det mig lidt mere rolig at der nok skal være de andre


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 aug 2017 19:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
De har et stort udvalg af skunk på Christiania, men de har selvfølgelig ikke alle de forskellige sorter der findes. Men deres udvalg varierer med tiden. Hvis du kommer jævnlig på Christiania, så vil du efterhånden finde de sorter du eftersøger. Gå rundt til alle boderne, og se efter hvad de har. Måske har nogle af boderne en eller to af de tre sorter du nævner allerede nu.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 aug 2017 20:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Jeg har lige været ude på Christiania. Jeg så tilfældigvis at de sælger Sour Diesel og OG Kush i flere af boderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 aug 2017 21:17 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 24 aug 2017 01:14
Indlæg: 16
Ja var godt derude for at købe, nogen af dem var meget arrogante, og sure hvis man gik forbi for at kigge uden at købe noget


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 aug 2017 14:49 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Det har du ret i. Det må man finde sig i. Men det er bare det bedste sted i Danmark at købe skunk, fordi de har så stort et udvalg.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 aug 2017 15:00 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 sep 2015 20:47
Indlæg: 16
Du siger det er nybegynder rygning, og hvis det tilmed er første gang du skal ryge, skal du huske at tage højde for, at skunk (især sativa) kan være meget anderledes at ryge frem for hash. Skunk-rusen kan godt være meget kraftig og nærmest "psykedelisk" i nogen tilfælde, hvilket godt kan være svært at håndtere, især hvis man ikke har røget så meget før.

Vil ikke fraråde dig at ryge skunk frem for hash, da jeg personligt også altid vil foretrække skunk, men vil måske anbefale at starte lidt "blidere", hvis du ikke har røget før. Bare et godt råd :D ved selvfølgelig ikke om det er tilfældet.

_________________
Peace out
Psycowboy


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 sep 2017 13:14 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
OG kush er et godt valg for en rookie i og med at ratioen næsten er 50/50 :D Jeg er nemlig enig i, at sativa dominante strains kan være hårde for intolerante - så det bedst at træde forsigtigt :D Trods det er sativa skunk min absolut favorit. Rammer man den rette mængde, så bliver man både høj og afslappet uden det bliver for psykedelisk.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 36 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team