Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:54


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Naturriget
Indlæg: 11 maj 2017 17:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Har kørt en Natur kur på 2 måneder nu..

Gotu kola, bacopa, tongkat ali, ginsing ,gurkemeje.

Nu skal jeg finde nogle andre ting ligende øverst nævnt. Nogle forslag har kigget lidt på Ginkgo Biloba som en af dem? Nogle som kender til det og ting jeg kan supplere op med .:D

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2017 11:59 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Nu ved jeg ikke hvad du skal kureres for, men gingko biloba udvider blodkarene og øger pulsen. Jeg synes det er ubehageligt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2017 13:36 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Enspænderen skrev:
Nu ved jeg ikke hvad du skal kureres for, men gingko biloba udvider blodkarene og øger pulsen. Jeg synes det er ubehageligt.



Nej det lyder squ ikke særlig rart. Har gået med angst i et 1 års tid nu. Ikke så slemt mere som det var engang. Fik det efter for meget hash rygning , lidt kokain i perioder og nogle svampe ture hen over noget tid. Så en dag kunne jeg åbenbart ikke klare det mere, så fik jeg et angstanfald.

Så gik jeg på helsekost kur:D Det har gjort det er formindsket meget min angst..

Så søger noget der kan holde tankerne lidt nede og måske få mit sind tilbage til det gode..

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2017 14:35 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Du tager jo allerede en masse urter. Jeg ved ikke om det er flere urter der skal til. Har du prøvet at meditere?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 maj 2017 14:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 okt 2016 22:30
Indlæg: 109
Enspænderen skrev:
Du tager jo allerede en masse urter. Jeg ved ikke om det er flere urter der skal til. Har du prøvet at meditere?


Nej men er det ikke noget med at man skal holde pause i mellem ? så hvis man har taget dem i 2 måneder skal man holde pause i en måned?

Derfor jeg tænkte så kunne man tage nogle andre i den måneds pause så man ikke opbygget tolerance.

Nej har ikke prøvet at meditere ? Vil gerne . Skal man hente app eller bare gøre det uden musik? eller hvordan fungere det:D

_________________
Everything will be okay in the end.
If it´s not okay, it´s not the end.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 maj 2017 10:41 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
ADAPTOGENE URTER, google er din ven, http://www.naturli.dk/artikel/adaptogen ... imulanser/

har jeg brugt meget, og der er garanti for at de virker :)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 maj 2017 12:10 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Goose89 skrev:
Nej har ikke prøvet at meditere. Vil gerne. Skal man hente app eller bare gøre det uden musik? eller hvordan fungere det:D


Du sætter dig ned på en stol eller på gulvet. Ret ryggen, og luk øjnene. Kunsten er nu at få dine tanker til at falde til ro. Der er mange metoder. Den enkleste består i at observere din vejrtrækning. Læg hele tiden mærke til hvordan du trækker vejret ind og ud. I begyndelsen er det meget kedeligt. Du vil opleve at du kommer til at tænke på alt muligt andet, og glemmer dit åndedræt. Men vend hele tiden tilbage til åndedrættet. Efter 20 minutter er du færdig. Det kan godt være at du ikke kan mærke nogen forskel første gang, men med tiden vil du opleve at du får et roligere sind.

Du kan godt spille musik til, men det skal være meget roligt musik. For eksempel new age-musik.

Der findes mange andre meditationsmetoder, se www.meditation.dk.
Her er en god bog af Svend Trier: www.quantumseminars.dk/litteratur/boegerafsvendtrier.

Der findes sikkert også mange videoer med guidede meditationer på internettet, men jeg kender ikke nogen, så du må selv søge efter dem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 maj 2017 20:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Rosenrod! Det virker altså overraskende godt på stress og jag. For Angst, stress og depression beskrives det vidst på pakken. Udover at løsne op for de spændinger, så virker det opkvikkende. Så den flade fornemmelse af ulyst og manglende overskud, som følge heraf bliver også betydeligt mindre.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 25 maj 2017 18:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
E.B.E skrev:
Rosenrod! Det virker altså overraskende godt på stress og jag. For Angst, stress og depression beskrives det vidst på pakken. Udover at løsne op for de spændinger, så virker det opkvikkende. Så den flade fornemmelse af ulyst og manglende overskud, som følge heraf bliver også betydeligt mindre.


Rosenrod hører til gruppen af adaptogene urter, kombinere man Schisandra, Astragalus, russisk rod, og rosenrod, vil man opnå større gevinst ;-)

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jun 2017 21:18 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 sep 2016 19:16
Indlæg: 149
Hvad er hemmeligheden bag den kombination? :D De plante navne ringer (umiddelbart) ingen klokker i mit hoved, så et lynkursus kunne være fedt ;)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2017 13:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
De kinesiske herbalister omtalte adaptogene urter så tidlige som år 2.697 før Kristi fødsel.
Men selvom funktionerne bag disse specielle urter således var kendt langt tidligere, anvendtes selve ordet ’adaptogen’ dog først af videnskabsmænd i 1950’erne.
Betegnelsen ’Adaptogen’, der betyder ’at normalisere’, blev valgt som fællesbetegnelse for en gruppe af planter, hvis aktive indholdsstoffer beviseligt kunne understøtte menneskekroppens og den menneskelige hjernes adaptationsevne og modstandskraft i forbindelse med fysisk, psykisk og/eller kemisk stress.
Videnskabens interesse for adaptogenerne kan for alvor henføres til 1947, hvor den russiske forsker N. V. Lazarev opdagede en kemisk substans – dibasol – der kunne øge præstationsevnen og øge kroppens modstandskraft.
Lazarev fortsatte sin søgen efter andre stoffer med lignende normaliserende eller adaptogene egenskaber. Senere etablerede den russiske ledelse et forskningsafsnit, hvis hovedopgave det var, at fortsætte dr. Lazarev’s arbejde. Den definition på adaptoger, de fremførte, er stadig aktuel. ( citat slut )

http://sund-forskning.dk/artikler/adapt ... te-venner/

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 jun 2017 13:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 21 maj 2016 15:12
Indlæg: 313
Adaptogener er stoffer, der både er i stand til at stimulere og hæmme de samme kropslige funktioner, alt afhængigt af det aktuelle behov. Forklaringen på dette paradoks er, at adaptogener fortrinsvis indvirker på de overordnede regulationssystemer i hjernen og nervesystemet, det hormonale system og immunsystemet.
Adaptogener øger således modstandskraften overfor stress af både fysisk og psykisk art samt overfor infektioner.
De aktive indholdsstoffer bevirker, at kroppen generelt bliver bedre til at administrere energi: energiniveauet øges i dagtimerne, mens nattesøvnen bliver dybere og roligere. ( citat slut )

http://sund-forskning.dk/artikler/adapt ... te-venner/

_________________
Bonzai guru


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team