Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:00


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 27 apr 2017 00:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 23:56
Indlæg: 5
Geografisk sted: Udkantsdanmark
Hejsa.

Jeg kender en, som kender en anden dreng på 16 år som prøvede at indtage hash i form af kage og rygning for første gang, for snart 3 uger siden. Jeg har hørt at det var en god oplevelse, og at han har planner om at prøve det igen, her i slutningen af maj måned.
Han tager nemlig i sommerhus med nogle venner, hvor de muligvis kommer til at falde over noget hash. Der vil de så tilbringe 2-3 dage, uden mange andre formål, end at være totalt skæve.

Men nu til problemstillingen. Det er nemlig sådan, at denne dreng skal til USA, i et år som udvekslingsstudent, her i sommeren.
Han rejser nemlig afsted her i slutningen af Juli, eller i starten af august.
Og han er fortvivlet over hans risiko for at blive smidt hjem. Det står nemlig på skrift at det er ulovligt at indtage cannabis mm. i dette år. Det har han jo selvfølgelig (uden sarkasme) ikke tænkt sig at gøre. Men han er stadig bange for, om det stadig kan påvises i blodet eller på andre måder, som kan medføre hans bortsendelse.

Det er selvfølgelig lidt af en usandsynlig situation, at han skulle blive testet, men det er mere bare i teorien. Hvis nu, der skulle være en lille chance for han blev tilfældigt udvalgt af en stikprøve eller lign. til at blive testet.


Ud over det, så er der også et par andre ting han generelt undre sig over.
Han har nemlig læst mange forskellige informationer rundt omkring på nettet. Et eksempel kunne være, at der det ene sted står man kan komme i fængsel hvis man bliver taget med hash på sig (eller er det også hvis det er i kroppen, eller kun hvis man har det på sig?)
Andre steder står der man kan få en bøde, eller en plet på ens straffe attest, men kun den private? Eller den offentlige? Og at den vil forsvinde igen? Så har han også læst andres historier, om hvordan de blev taget med noget på sig, og i nogen tilfælde tog de det bare, og andre gange slap man med en bøde.
varrierer det virkelig så meget? Man kan vel gætte på at det delvis kommer an på betjentens humør, men burde der ikke at ligge mere i det, end det?
Og så kommer det vel selvfølgelig også an på, hvor meget man har på sig, om det går under "eget forbrug", eller det er mere end det.


Hvis det nu er, at man af en eller anden grund skal have taget en blodprøve, og man bliver positiv, kan man så komme med en undskyld som f.eks. at det er passive rygning, og man bare hænger ud med de forkerte? Eller er det bare den mindste smule som der kan findes i kroppen som giver samme dom/straf som hvis man lige har indtaget det dagen før?

Ham der kommer med disse spørgsmål fra en anden, han er stadig uvidende på området, men han ser frem til at lære mere og håber stærkt på noget guidance her inde fra, han har forsøgt flere forskellige steder, men uden gevinst.

Mvh. en som kender en nysgerrig newbie. (Mig selv derimod, er selvfølgelig helt clean)

_________________
-


Senest rettet af lifeisstrange 29 apr 2017 23:16, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2017 08:10 
Offline
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005 23:45
Indlæg: 2484
Geografisk sted: Inside the animal
Hvorfor skulle myndigheder overhovedet måle på dig, hvis der ikke er nogen mistanke?
Hvis du ryger nu her, og ellers ikke gør det frem til du skal afsted ville jeg slet ikke bekymre mig. Men, teknisk er det muligt at se om du har røget, ved at bruge dit hår.. men igen, hvorfor skulle de det?

det er noget helt andet derovre. Ryger du der, og bliver testet der, så er der sandsynlighed for at det kan ses, hvis det er inden for en periode hvor det stadig er påviseligt i blodet.
Det er en risiko du må kalkulere med; vil du tage risikoen at blive smidt hjem hvis nogen skulle teste dig? selvfølgelig skriver de at du ikke må ryge cannabis når du er afsted, hvad havde du regnet med?

_________________
- Spis ild
Støt Psychedelia
Psychedelia.dk på facebook


Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 apr 2017 08:24 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 23:56
Indlæg: 5
Geografisk sted: Udkantsdanmark
Hej, tak for svaret.
Det var også mere rent teoritisk, om det ville kunne ses til den tid afrejsen finder sted. Hvis, hvis nu der skulle være en chance for det skulle ske, at man tilfældigt blev testet eller lignende. Det var nemlig ikke hensigt, overhovedet, at gøre noget i den stil der henne.

_________________
-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 apr 2017 10:20 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 okt 2009 20:33
Indlæg: 732
Geografisk sted: Agrabah
Han bliver ikke testet. Var selv derovre som udvekslingsstudent, og der var ikke den ringeste antydning af at nogen ville teste mig. Hvem skulle også teste ham, hans rejseorganisation? Nej, de er civile og har allerede indvilliget i at sende ham afsted, i har desuden givet dem 40-50.000, dem vil de sku ikke af med igen. De Amerikanske myndigheder kan jeg ikke udtale mig så skråsikkert overfor, men kan ikke forestille mig at de ville røre en dansk statsborger, for meget diplomatisk bøvl, medmindre han selvfølgelig begår en "felony level crime". Men generelt skal han ikke bekymre sig om det amerikanske retssystem hvis han holder sine overtrædelser under "felony level", alt under vil hans orgnisation tage sig af, dog sender de ham nok hjem. Jeg blev selv snuppet på min highschool med et par gram pot, og der kom ingen straffesag ud af det, selvom politi var tilstede, men jeg røg selvfølgelig hjem på knæ og albuer.

Hvor skal han hen derovre?

_________________
"It's not the drugs. Diarrhea is hereditary, it runs in your genes"


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 maj 2017 14:45 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 maj 2016 22:16
Indlæg: 1
Geografisk sted: Dakke dak Skoven
"Han" :wink: bliver ikke testet, som Deus siger for meget diplomatisk bøvl.

_________________
Hash i Kanyle - Gea 2016


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 feb 2022 22:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 26 apr 2017 23:56
Indlæg: 5
Geografisk sted: Udkantsdanmark
"Han" skulle til Texas og alt gik fint ;)

_________________
-


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2022 13:48 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
THC kan påvises i blodet en måned efter indtagelsen.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team