Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 apr 2024 00:33


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 18 apr 2017 00:59 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 14 apr 2017 22:44
Indlæg: 0
Hej...

Jeg er ny herinde...
Jeg henvender mig da jeg har cancer, og søger viden omkring hvorvidt cannabis har en positiv effekt på mit helbred?

Jeg hører igen og igen folk sige til mig at cannabis "er godt" for cancerpatienter.
Jeg talte under hele mit kemo og stråle forløb med andre patienter der alle brugte cannabis.
Jeg har undersøgt en del omkring cannabisolie.. men føler mig slet ikke viden nok.

Håber på hjælp...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 18:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2006 20:21
Indlæg: 910
Ja, man har jo hørt om nogen som er blevet helbredt vha. olie, endda hvor kemoen ikke har fungeret (lungekræft).

Hvis jeg fik nogen former for kræft var det nok det første jeg ville forsøge mig med.

_________________
http://Lucipher.dk/


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 19:02 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Rick Simpson er en af guruerne inden for cannabis og cancer


http://www.cureyourowncancer.org/rick-simpson.html ( behandling af forskellige cancer former beskrevet under "Testimonials" )
http://phoenixtears.ca/dosage-information/ ( docering )
http://www.cannabisfroe.dk/index.php/al ... mpson-olie ( fremstilling )


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 apr 2017 19:07 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jul 2016 22:08
Indlæg: 538
visias skrev:
Ja, man har jo hørt om nogen som er blevet helbredt vha. olie, endda hvor kemoen ikke har fungeret (lungekræft).

Hvis jeg fik nogen former for kræft var det nok det første jeg ville forsøge mig med.

Helbredt? Det vil jeg gerne se noget dokumentation på?

I flere lande (inklusivt Danmark per 1 januar 2018) giver man recept på cannabis til kræftpatienter der gennemgår kemoterapi, ikke fordi cannabis helbreder kræft, men det lindrer de utallige negative bivirkninger ved kemoterapi.

Jeg vil ikke udtale mig om hvilke sorter cannabis du skal prøve, eller hvordan det skal indtages for det ved jeg ikke så meget om hvad der er bedst til kræftpatienter, men jeg syntes vi skal være ærlige og åbne omkring hvad man kan forvente ved brugen af cannabis.

Selv hvis cannabis skulle kunne helbrede kræft så er jeg rimelig sikker på det er nogle ganske specifikke kræftsygdomme. Hvis det kunne kurere alle former for kræft mon ikke der ville være mere røre omkring det...

Det faktum at du modtager kemoterapi er i min verden rigeligt til at du burde forsøge dig med cannabis. Som MrGone har sagt så giver det dig appetitten tilbage, det er smerte & kvalme-lindrende og det hjælper dig med at falde i søvn.

Edit: Er du fortrolig med Engelsk vil jeg anbefale at læse denne her artikel https://www.leafly.com/news/health/can- ... ure-cancer

Det giver et lidt mere nuanceret billede af hvor vi er henne lige nu og hvad vi rent faktisk ved er sandt.
Leafly er i øvrigt tydeligvis en pro-cannabis hjemmeside, så tvivler stærkt på de ville holde igen hvis de vidste noget andet.


Senest rettet af B-R 19 apr 2017 11:47, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 19 apr 2017 00:53 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Der findes bestemt nogle kræfter som søger at lave cannabis til et vidundermiddel for alt muligt, for måske at retfærdiggøre deres daglige skævert som har gjort dem ude af stand til at læse videnskabelige udgivelser på mere end en halv side. Til kvalme, apetit osv og nogle kræft former osv kan det vist godt være ret så effektivt, men der findes hundredvis måske endda tusindvis af andre plantebaserede stoffer derude som virker mere tumorhæmmende end cannabis uden at give de samme afhængighedsskabende og kognitivt degraderende bivirkninger. Ikke at jeg er imod planten, man skal bare sortere lidt i de mennesker som romantiserer cannabis og får tunnelsyn og glemmer kigge mere nuanceret på den evidensbaserede viden. Som sagt er det godt på nogle punkter, også til at ændre ens mentalisering af sygdommen, som meget vel har været en medspiller i at få sygdommen, for ikke at nævne genetik og eksponering mf. Dog kan ens metalisering også ændres ved at spise svampe, LSD eller salvia for den sags skyld så ved ikke rigtigt hvor stærkt det argument er.
Jeg ville i dine sko, ikke udelukke cannabis, især under kemoen, men kig rundt og læs dig helt i bund på sider som diskuterer alternativ medicin imod netop din kræftsform. Jeg er ikke ekspert på emnet, så jeg vil ikke komme med specifikke råd her udover at du skal precisere din søgning til cancer/kræft forummer og bryg en stor kande kaffe og komme igang med at læse. Vi må desværre i langt højere grad agere vores egne læger i dag, da behandlingerne som tilbydes langt fra er optimale efter hvad som der reelt kan opnås. Det er desværre få som indser at de selv skal tage ansvar for egen behandling og vælger at stole blindt på lægen som har alt for travlt til at skænke deres uforbeholdne tillid en tanke.

Der er mange parametre du kan arbejde på og de fleste alternative behandlere vil have en tendens til at blive en smule ensporede i deres forslag. (du skal bare spise de her urter eller kost/indtag) (du skal bare bevæge dig mere/motion) (du skal bare faste og afholde dig fra sukker osv/impulsstyring) (du skal bare udtrykke dig bedre og naturligt igennem din ønskede kunstform/kommunikation) (du skal bare mentalisere dig selv bedre, meditere/kognitive discipliner)

Det handler i høj grad om at få balanceret sine aktiviteter, sine projektioner og introjekter såvel som energimønstre, hvis man altså vil gå den "alternative vej" Cannabis og andre kosttilskud skal aldrig stå alene men være en del af en helhedsorienteret plan


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2017 05:08 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2006 20:21
Indlæg: 910
BasicReality skrev:
visias skrev:
Ja, man har jo hørt om nogen som er blevet helbredt vha. olie, endda hvor kemoen ikke har fungeret (lungekræft).

Hvis jeg fik nogen former for kræft var det nok det første jeg ville forsøge mig med.

Helbredt? Det vil jeg gerne se noget dokumentation på?


Jeg ved ikke lige hvor jeg skal finde det, men ham Kristian som solgte olie, og nu har startet sin egen klinik i polen har beviset!

_________________
http://Lucipher.dk/


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team