Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 20:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Meskalin...
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Copenhagen
Jeg har efterhånden læst en del indlæg om meskalin, samt psychedelia´s kaktus side. Men der er noget der undre mig ang meskalin..

- Hvorfor får man kvamle og til tider bliver syg af meskalin, og dermed knækker sig?

Synes det må være noget så ubehagligt at knække sig / blive syg før et trip.. [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
heh... så glæd dig til hvis du en dag sq finde på at prøve ayahuasca [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Junior medlem
Brugeravatar

Det er måske mere slemt? [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Et spørgsmål som måske er lidt off topic, men som jeg syntes har rimelig relevans:
En ar mine kærstes venner har spist kaktus, og led kort tid efter af hemorider, og lægen sagd at det kunne skyldes at han havde spist kaktus... Kan det være rigtigt, eller er det noget lægen har sagt, for at få ham til at lade være med at spise det igen?

- Ja, det er da ubehageligt at have kvalme, men det at brække sig er da ikke særligt slemt. jeg har da flere gange kastet op, når jeg har indtaget svampe, men det sker som regl ganske pludseligt og uden kvalme - og oftest efter re-dosering. Men er også interesseret i om man kan lindre bræk-sygen ved kaktus - evt. ved at lave afkog?

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg må jo indrømme at tage meskalin snart er en realitet.. Og selvfølgelig er vi jo alle ens.. Men at tage en "ulrik-tur" i tønden er ikke noget der tiltaler mig, og slet ikke da det vil blive "my first time".. Har haft tanken om at det at knække sig ville måske ødelægge trippet på en eller anden måde.. ?! Måske til et negativ trip? Hvis det da er muligt... ??! Eller er man bare for lam efter man har knækket sig at man ikke giver det så mange tanker?!?
Tilstået er temmelig forsig første gang jeg prøver noget nyt, så jeg vil bare vide lidt hvad jeg går ind til og hvad jeg kan forvente... Vil gerne høre fra jer ang jeres "first time".. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Kom glad.. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Insane psychedelia user!

Nu har jeg ikke selv prøvet meskalin, men sådan som jeg har forstået det, giver selve stoffet meskalin en kvalme. Det er altså ikke kun plantesnasket.

Så selvom du fremstilede ren meskalin, ville det stadig give kvalme.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
kaktussen har en ækel smag og nogle kavlme fremkalende stoffer det kan variere efter hvilke tilberedning man bruger værst er rå selve akten (opstødet) er befriende og trippet starter som regl oxo deromkring men man brækker sig ikke nødvændigvis, men ellers et meget nice chill-out stof ik party gogo stof vh doeneg

det er kun peyote man får ondt i maven af og kun den føste time.tage det som man [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] men det har nok nåde at gøre med alle de stoffe der er i den.
ën liste over lophophore williamsi/peyote alkolider

3,4-dihydroxy-5-methoxyphenethylamine
3,4-dimethoxyphenethylamine
3-demethylmescaline
3-hydroxy-4,5-dimethoxyphenethylamine
3-hydroxy-4-methoxyphenethylamine
4-hydroxy-3-methoxyphenethylamine
5-hydroxy-3,4-dimethoxyphenethylamine
Anhalamine
Anhalidine
Anhalinine
Anhalonidine
Anhalonine
Anhalotine
Candicine
Hordenine
Isoanhalamine
Isoanhalidine
Isoanhalonidine
Isopellotine
Lophophorine
Lophotine
Mescalotam
Mescaline
Mescaline citrimid
Mescaline maleimid
Mescaline sukcineimid
Mescalinisocitrimide lactone
N,N-dimethyl-3-hydroxy-4,5-dimethoxyphenethylamine
N,N-dimethyl-4-hydroxy-3-methoxyphenethylamine
N-acetyl-3-demethylmescaline
N-acetylanhalamine
N-acetylanhalonine
N-acetylmescaline
N-formyl-3-demethylmescaline
N-formyl-o-methylanhalonidine
N-formylanhalamine
N-formylanhalinine
N-formylanhalonidine
N-formylanhalonine
N-formylmescaline
N-methyl-3-hydroxy-4,5-dimethoxyphenethylamine
N-methyl-4-hydroxy-3-methoxyphenethylamine
N-methylmescaline
N-methyltyramine
Pellotine
Peyoglunal
Peyoglutam
Peyonine
Peyophorine
Peyoruvic acid
Peyotine
Peyoxylic acid
Tyramine
Dopamine
Epinine
O-methylanhalonidine

jeg ville sku nok også få ondt i maven vis jeg skulle have så mange stoffe i mig [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

[ 26 Januar 2003: Besked ændret af: trold ]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Min første og indtil videre eneste oplevelse med Meskalin, var 200 mg. Meskalin sulfat (ekstrakt fra Peruvian Torch)... Jeg fik dog ikke kvalme af den lille kapsel, men heller ikke den vildeste effekt.

Jeg er dog også rimelig hårdfør når det kommer til hallucinogener og kvalme.

Men et trip kan kun blive stjernegodt efter man har knækket sig - tag det som en mand, eller lav et ekstrakt! [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

TT hemorider tror du ikke bare persone har side for langtid på nåde kold .uden og kunne mærke nåde fordi .de var så blæste !!??

Dedikeret medlem

trold forstod jeg rigtigt san pedro giver ikke kvalme,? har du egelt lig prøvet at spise den eller er det mig der tager fejl dem jeg har spidst dem med inc. mig selv får kvalme måske ikke så meget som peyote men den er der. vh doeneg

ja jeg har prøve det doeneg !

og ja jeg kan godt huske du brække dig som om du have fåde nåde meget dårligt.nogen har måske en mave der ikke kan klare så meget .og andre kan klare mere.men jeg har enlig aldre set elle hørt om andre ind dig.som har fåde det dårlig.på san pedro!
men nogen af de stoffe i peyote er bræk framkalden .efter hvad jeg har lade mig fortælle,
men som jeg har sagt tage det som en mand elle holde dig fra det .......alle kan få det dårlig af stoffe .man skal kende sig selv og sine stoffe......

[ 29 Januar 2003: Besked ændret af: trold ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har også fået en bræktur de gange jeg har taget Mescalin fra en Kaktus.Det er vidst nok et (eller flere) stoffer der er i kaktusen,der efter en time eller to,bliver brudt ned.

Jeg tror aldrig jeg har hørt om en der trippede på kakti,uden at få lidt ubehag. [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Dedikeret medlem

så fik jeg den hva.
det er den eneste gang jeg brækede mig på kakti men har altid fået ubehag incl. samtlige de personer jeg har spidst det med mest inden trippet begynder og det kommer oxo meget an på hvordan man tilberedder den frisk er værst, måske det ikke er brækfremkalende stoffer men barer smagen det skal jeg ikke kunne sige men jeg vil da helre brække mig og få det godt en at spille et mand folk (no attack) vh. doeneg

doeneg det har du nok rat i .at det kan være tilberedning .elle det at de er så slime .
men jeg vil bruge min tid på og finde et 100% sikke svar .... [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
og ja no attack .jeg var blive lidt sur tror jeg nok

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]