Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:44


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 mar 2017 00:20 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 dec 2014 23:19
Indlæg: 6
hej derude. jeg har røget en del tid nu, men kender ikke rigtigt til forskellige arter?

kender kun til det basic og så har jeg lige fundet det de kalder slaskeren ude på staden (pretty good).

nå men jeg ville bare vide hvis i kunne fortælle lidt om de forskellige virkninger de forkellige arter har?

er der noget der går mere psykisk til værks, altså du begynder at se mønstre eller noget i den dur?

nå, men ville glad hvis i kunne forklare mig lidt om det :rocking:

ved godt jeg har sat dette opslag under der forkerte emne, men kan ikke rigtigt finde ud af at slette det her opslag.

håber stadig i vil svare:) :peace:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 mar 2017 03:37 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 jun 2010 17:13
Indlæg: 2690
Geografisk sted: over stok og sten
Du skal virkelig stole på din cannapusher før du kan vide dig sikker på at de sorter han sælger går under det rigtige navn. Selv om han endda selv skulle ha dyrket urten, er det ikke engang sikkert at han kan stole på at de frø han fik skaffet sig blev solgt under det rigtige navn, det er desværre en jungle derude. Den bedste måde du kan vide dig sikker på at du ryger det "rigtige" er at komme i kontakt med en ordenlig frøproducent og selv dyrke. Efter min mening er det meste hash på staden noget vææærrre pølle. Også deres skunk, og især deres usle usle havepot. Altså det virker da' det er ikke det, men prøv at lav din egen hash og sammenlign... puha siger jeg bare...

_________________
Because Im a faggot alright
Skal du have et gok i nøden din skidespræller ?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 apr 2017 22:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 18 apr 2017 19:16
Indlæg: 4
Hej.

Angående hvilke effekter man kan få fra forskellige strains, så kan du læse mere på leafly.com. Informationerne skulle meget gerne være troværdige da det er en amerikansk hjemmeside og de kan jo købe lovligt, så derovre er der ingen grund til at snyde med strains - hvilken slags cannabis det er.

Her forklarer jeg lige det mest basic, de fleste rygere der går bare lidt op i hvad de ryger, kender.

Der er som sådan to forskellige arter/slags cannabis planter, sativa og indica.

Sativa = Man får mere energi, bliver mere kreativ og får en slags euforisk oplevelse. Her er det mest ens hovede der er "høj"

Indica = Man er meget afslappet, sulten, ville sove og den tager smerten.

Beskrivelsen af indica og sativa er meget kortfattet, og man kan altså også godt blive sulten af at ryge sativa, samme måde som at indica også kan være ens hovede der bliver "høj"

Så er der også hybrid, som er en blanding af indica og sativa. Hybrids kan være 50/50 indica og sativa, eller 80/20 osv. Det kan være meget forskelligt, og der er næsten uendelige mange kombinationer af cannabis.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 09:38 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
Er der nogen som ved hvilket stof der gør forskellen på sativa og indica?

Jeg syntes at have spottet at det er CBG som der generelt er lidt mere at i hamp som skulle give sativa virkning.
__________________________________
Cannabigerol (CBG) is a non-intoxicating cannabinoid found in the Cannabis genus of plants. CBG is the non-acidic form of cannabigerolic acid (CBGA), the parent molecule (“mother cannabinoid”) from which many other cannabinoids are made. By the time most strains of cannabis reach maturity, most of the CBG has been converted into other cannabinoids, primarily tetrahydrocannabinol (THC) or cannabidiol (CBD), usually leaving somewhere below 1% CBG in the plant.

CBG has been found to act as a high affinity α2-adrenergic receptor agonist, moderate affinity 5-HT1A receptor antagonist, and low affinity CB1 receptor antagonist.[1] It also binds to the CB2 receptor as an antagonist.[2] CBG does not trigger THC-like activity in mice, rats, gerbils and non-human primates, consistent with it being non-intoxicating.[3] [4] Moreover, CBG was without effect up to 80 mg/kg in the mouse tetrad test of cannabimimetic activity (locomotor suppression, catalepsy, hypothermia and analgesia).[5]
___________________________________

Det stemmer også godt sammen med at tidlig høst skulle give mere sativa virkning, da CBG iflg ovenstående ( Wikipedia ) omdannes til THC og CBD når planten modnes.
Men CBG skulle ikke have nogen psy. virkning.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 14:56 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
@Ryhudaso
Jeg tror mere det er den relative fordeling af cannabinoider, der gør forskellen, og ikke så meget om de enkelte cannabinoider er til stede eller ej. Men THCV er vidst primært at finde i rene sativaer og giver et halv-psykedelisk præg på rusen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 apr 2017 20:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2016 18:28
Indlæg: 245
@Bismann
Det gav anledning til lidt læsning, og igen-igen konklusionen - der mangler viden på området. Men med over 400 forskellige cannabinoider, er der vist lang igen til Ph.d afhandlingen som giver det fulde overblik


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2017 12:16 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 12 feb 2017 17:35
Indlæg: 77
Tænkt også ligepå en god sativa eller indcia skunk måske
Var noget for dig


Top
 Profil  
 
Indlæg: 23 apr 2017 12:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 dec 2014 23:50
Indlæg: 228
Geografisk sted: Nordjylland
...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team