Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 00:49


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 30 okt 2016 22:30 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
#OPDATERES IKKE LÆNGERE#

De fleste af mine planter er døde, da personlige forhold gjorde at jeg ikke var opmærksom nok på dem. Og dem der ikke døde er i fosterpleje hos en ven.

Jeg har valgt ikke at slette hele dette skriv, da det måske kan komme andre til gode i fremtiden.


Senest opdateret d. 11 Februar - 2017

Nyt grow! Erythroxylum Coca var. Coca 25 frø fra Holland plantet d. 29/10-2016

Erythroxylum Coca var. Coca er den art af koka planten der har det højeste indhold af kokain alkaloider. Disse frø er købt hos en meget pålidelig forhandler i Holland, og der er i min verden ingen tvivl om autenciteten.


I forhold til dyrkning er de vigtigste ting:


-Brug ALTID demineraliseret vand eller omvendt osmose vand
-En temperatur imellem 20 og 30 grader
-Høj luftfugtighed (+50%)
-Valg af jord
-Plant ALTID frøet med den spidse enden lodret nedad.
-Plant ikke frøet dybere, end 0,5 cm fra frøets top til jordoverfladen.
-MAX 14 timers lys pr døgn. En koka busk har ikke godt af mere end 14 timer.


Hvis man ikke ønsker at gå "ALL IN" på jord kvalitet, kan en ganske almindelig pose "Middelhavs jord" som er rig på ler og jern, hvilket er vigtigt + en lav pH værdi bruges. I realiteten kan en hvilken som helst jord med en pH på under 5 bruges. Den blandes op med perlit i forholdet 80/20.


På nettet er de mange steder hvor de anbefaler "Amazonian remix soil" til koka planter. DENNE JORDBLANDING VIL JEG IKKE ANBEFALE. Dette skyldes at den holder for godt på vandet, og derfor ender planten med at stå med våde rødder, og det er en af de ting som absolut ikke må ske!

MEN! hvis du alligevel vil forsøge dig med denne jord er opskriften her:
Sådan laves "Amazonian Remix Soil":

Alt afmåles pr. volumen, altså f.eks. med et liter mål. Afmåles IKKE efter vægt!

-40% Løs kokos jord fra pose. uden de lange fibre
-30% Akadama 2-5mm. (kan KUN købes i bonsai butikker)
-10% Kiryu 2-5mm. (kan KUN købes i bonsai butikker)
-10% tørvesmos / tørvstrøelse eller spagnummos, som klipppes ud i ca 2cm stykker. IKKE den variant der er presset sammen til en hård plade
-5% Kanuma 2-5mm. (kan KUN købes i bonsai butikker)
-3% Vfg kompost. Alternertivt kan Worm Humus/ Worm Castings kan også bruges
-2% Lavasten eller pimsten 2-5mm.


Alt dette blandes grundigt sammen, og nu er du klar til at plante dine frø!

D. 29/10-2016:

Billede

25 Erythroxylum Coca var. Coca frø, vacuumpakket med ris.

Billede

Billede

Småsten ligges i bunden som dræn

Billede

Potterne fyldes med jord optil ca 2cm fra toppen

Billede

Frøene placeres med den spidse ende nedad

Billede

Frøene dækkes til med 1-1,5cm jord, og oversprøjtes med omvendt osmosevand eller demineraliseret vand, indtil vand kommer ud i bunden af potterne. (1-1,5cm jord har senere vist sig at være for meget. Fremadrettet anbefales 0,5cm)

Billede

Billede

Billede

Billede

Lys er ikke nødvendigt i denne fase, så i mit tilfælde er de stillet ind på en hylde

En varmemåtte ligges under drivhuset og indstilles med en timer, sådan at temperaturen konstant er på 23-25 grader

OPDATERET D. 22/11:

Jeg frygter at frøene er døde, og derfor har jeg pillet 2 frø op. Der er ingen tegne på spiring. Jeg tager de 2 frø og maser ud for at se indmaden, som gerne skulle være grønlig. Indmaden er hvid, som et vådt korn. Alt tyder på at frøene er døde..
Jeg lader frøene stå 1 måned mere, inden jeg smider dem ud, bare for at være sikker.

OPDATERET D. 24/11:
Endelig er der sket noget!! :D 2 frø er kommet op efter næsten en måned

Billede

OPDATERET D. 11/12:

Kort efter min sidste opdatering kontaktede jeg den person jeg har købt frøene af, og brokkede mig lidt over at der ikke var kommet flere op. Han forbarmede sig over mig og tilsendte mig 11 forspirede frø kvit og frit, som jeg modtog 3 dage efter med posten, og straks plantede. De blav plantet d. 26/11-2016. 5 af dem blev plantet i såkaldte jiffy pellets, og 6 af dem plantede jeg på samme måde som de første 25 frø, dog med strenge instrukser fra sælger om at gøre jordblandingen våd INDEN frøene plantes, da Amazonian Remix jordblandingen har en tendens til at "pakke" sig selv meget hårdt hvis den vandes efterfølgende. Og da Coca frø er meget skrøbelige og vokser omvendt af mange andre frø, ved at skyde frøskallen op igennem jordskorpen, skal der ikke meget modstand til, før at frøet ikke bliver til noget.

I mellemtiden har jeg også valgt at tage en gammel akvarie lampe med et sylvana grolux rør i og ligge oven på drivhuset. Lysstofrøret er forbundet med timeren til varmemåtten, på en måde sådan at temperaturen konstant holder sig imellem 23 og 25 grader inden i drivhuset.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Som det ses på de 3 ovenstående billeder, kan de skrøbelige coca frø have besvær med at komme op igennem selv noget så blødt som en jiffy, hvis de er plantet lidt for langt nede.

Konklusionen er fremad at det derfor er vigtigt ALTID at plante frøet med den spidse ende nedad og med ikke mere en 0,5 cm fra frøets top, til jordoverfladen, da dette burde sikre optimal spirrings mulighed. Derudover vil jeg i fremtiden forspirre alle mine frø i jiffy pellets og derefter plante dem om i urtepotter.

Billede


OPDATERET D. 15/12:

Billede


OPDATERET D. 6/1-2017:

Ud af de 25 frø jeg startede med, er kun 3 blevet til noget. Dette skyldes forkert spirrings teknik fra min side. Og de 11 forspirrede frø jeg fik tilsendt gratis, er alle kommet op og har det godt :D :hjerte:

Billede

Derudover har min største E. Coca var coca, som jeg i sin tid byttede mig til hos en ven, fået sin første blomst!

Billede

Billede

Billede

Smider også lige nogle billeder af mit setup som det er nu:

Billede

Billede

OPDATERET D. 11/2-2017:

Billede

Det er nu tid til at plante om i en potte

Jeg er blevet rådet af flere til at skifte over til noget nyt jord, da amazonian remix jord har det med at blive for tung og fast i det lange løb. Med tiden vil en sammenligning vise om denne nye jordblanding er bedre end Amazonian Remix


Billede

1 Liter perlit, 5 liter Pokon kaktus jord, 5 liter Pokon bonsai jord og 200ml Plagron Supermix. Som udgangspunkt bruger jeg kun denne jord fremadrettet.

Billede

Billede

Derudover har jeg rykket lidt rundt på tingene, så der er mere plads inde i teltet

OPDATERET D. 16/2:

Billede

19 Blomster :D Jeg har krydsbestøvet alle blomsterne med hinanden ved hjælp af en lille pensel. Jeg er ikke klar over om en Koka busk er selvbestøvende, eller om der skal bruges minimum 2 buske. Men jeg krydser fingre :gud:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Senest rettet af Koalabjørnen 05 nov 2018 19:42, rettet i alt 18 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2016 04:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 jun 2010 13:59
Indlæg: 54
Geografisk sted: Deep in your brain
Spændende. Dette må jeg hellere følge med i.

_________________

      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      
      Psychedelia                   Open Your Mind      


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2016 18:45 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2010 08:34
Indlæg: 2
Hvad gør du for at holde luftfugtigheden på +70%??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2016 19:00 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
CocaChef skrev:
Hvad gør du for at holde luftfugtigheden på +70%??


At holde fugtigheden på over 70% i en lukket beholder er ikke det store problem :) I mit hjem er der en fugtighed på 55%, så det kræver ikke meget af få den til at stige de sidste 15%. De små sten jeg har i lagt under de små urtepotter som dræn, tillader vand at ligge sig i bunden, og da jeg har en varmemåtte der er tændt i 15minutter pr time, er det yderligere med til at få vandet til at fordampe.

Så længe der er dug på indersiden af drivhuset er der intet at bekymre sig om :wink:

Dog er det meget sværere at holde fugtigheden høj i et rigtigt grow telt. Her har jeg en termo/hygrostat/timer med 2 følere, som tænder for en mister (tågemaskine) så snart fugtigheden bliver under 89%, og tænder for en blæser som suger luft ud af teltet så snart temperaturen overstiger 28grader, kombineret med en varmemåtte som tænder når temperaturen falder til under 23grader :lol:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2016 19:44 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 dec 2010 08:34
Indlæg: 2
Bruger du også demineraliseret vand i tågemaskinen? Jeg har et gro telt, en luftfugter, en hygro/termo måler, men hvad for et slags gro lys er bedst? Jeg spørger fordi jeg selv skal til at gro coca. efter at have prøvet at tygge bladene, syntes jeg det var meget bedre end kokain og da det ikke er lovligt vil jeg gro det selv. Tak for du har lavet denne tråd, god info du kommer med


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2016 10:17 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
CocaChef, jeg vil gætte på han bruger deminiraliseret vand, for ellers kalker den meget hurtigt til. Ihvertfald hvis det er sådan en ultralyds en.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2016 13:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2009 19:49
Indlæg: 622
Geografisk sted: Neden under min kat
Fine små planter du har, må de blive store og stærke.

Har ladet mig fortælle at koka busken fået et højere indhold hvis den er dyrket i højderne, så er der nogen der har fået noget synderligt ud af den dyrket her til lands?

_________________
"Har festen varet for længe?"-knappen: Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Hvad bobler for tiden:
Mjød


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2016 18:37 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
CocaChef skrev:
Bruger du også demineraliseret vand i tågemaskinen? Jeg har et gro telt, en luftfugter, en hygro/termo måler, men hvad for et slags gro lys er bedst? Jeg spørger fordi jeg selv skal til at gro coca. efter at have prøvet at tygge bladene, syntes jeg det var meget bedre end kokain og da det ikke er lovligt vil jeg gro det selv. Tak for du har lavet denne tråd, god info du kommer med



Ja, jeg bruger også demineraliseret vand i tågemaskinen. Eller helt specifikt i mit tilfælde bruger jeg omvendt osmose vand, som jeg selv laver med et omvendt osmose filter. Når man har et forbrug på ca 10 Liter demineraliseret vand om ugen, er det meget man skal ud og købe i længden, så et filter tjener hurtigt sig selv ind :)

Billede
Jeg bruger en LED fullspektrum firkantet UFO som min primære lyskilde. Derudover har jeg også 2styk Sylvana Grolux lysstofrør, en LED pære og en spiral pære :lol:

Jeg er bare glad for at mine skriverier kan bruges af nogen derude, det er tak nok i sig selv :D :hjerte:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Senest rettet af Koalabjørnen 15 dec 2016 19:41, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2016 18:38 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Bubber skrev:
CocaChef, jeg vil gætte på han bruger deminiraliseret vand, for ellers kalker den meget hurtigt til. Ihvertfald hvis det er sådan en ultralyds en.


Ultralyds befugter helt korrekt :wink:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2016 19:31 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
rubberlizard skrev:
Fine små planter du har, må de blive store og stærke.

Har ladet mig fortælle at koka busken fået et højere indhold hvis den er dyrket i højderne, så er der nogen der har fået noget synderligt ud af den dyrket her til lands?


Takker :)

De rygter har jeg også hørt, og jeg har også undersøgt sagen så meget til bunds som man nu kan gøre siddende foran en PC :)

Højden i sig selv har intet at sige om mængden af alkaloider i kokabladene. Hvad skulle dette i sig selv have at gøre med plantens potens?

-Dyrket under et lavere atmosfærisk tryk?
-Anden luftsammensætning?

Det eneste af disse to der ville være besværlig at efterligne ville være et lavere atmosfærisk tryk, da det ville kræve at man dyrkede i et svagt vacuum :shock:

De faktorer der kunne være med til at holde denne myte i live kunne være:

De koka buske der dyrkes i højere landområder (Andesbjergene, primært Peru og Bolivia) er primært E. novogranatense var. truxillense (Trujillo coca), som er der art der indeholder flest total mængde alkaloider. De andre alkaloider der findes mange af i denne variant af koka busken, er også med til at forstærke kokain rusen, og kombinationen af disse andre alkaloider kan føre til en nærmest amfetamin lignende rus, som er noget stærkere end kokain rusen i sig selv. Dette kunne måske give folk grund til at tro at busken indeholdt mere kokain alkaloid dyrket i højden.

I regnskovsområderne, som ligger 800-1000meter over havets overflade, dyrkes primært E. coca var. coca, da den vokser hurtigere og har det højeste isoleret indehold af kokain alkaloider.


Koka markerne i Peru ligger 500-3000meter over havets overflade.
Koka markerne i regnskoven ligger 800-1000meter over haavets overflade
Mit hus ligger ca 50meter over havets overflade.

Fra Wiki:
"Nær jordoverfladen er atmosfærens sammensætning i runde tal således (efter rumfang eller stofmængde):

78,08 % kvælstof (nitrogen)
20,95 % ilt (oxygen), denne andel har svinget gennem jordens historie.
0,93 % argon"

Billede

Den anden teori kunne være at, da der er mindre oxygen i højere luftlag, må vi gå ud fra at der er mere Nitrogen og CO2, hvilket er nødvendigt for planterne.

I mit grow telt har jeg en I Flow CO2 Bag hængende, som tilfører ekstra CO2, så det er ikke det planterne går ned på i hvert fald :D


Jeg håber at dette kan være med til at aflive denne sejlivede skrøne om at højden i sig selv er afgørende :mrgreen:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 dec 2016 14:39 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 10 nov 2006 17:29
Indlæg: 1714
Geografisk sted: Gellerup
Fantastisk arbejde, tak for deling af viden, guides og billeder! :)

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 dec 2016 20:38 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jun 2016 14:04
Indlæg: 16
Geografisk sted: Lige her
Det ser godt ud

Pas på med for meget blåt lys "spektrum" i starten så undgår høje tynde planter som skal bruge støttepinde senere hen

_________________
Dansk Coca Entusiast


Vodka og Cola viewtopic.php?f=85&t=52850
Erythroxylum Novogranatense var. Novogranatense viewtopic.php?f=1&t=52849

PB for andet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2017 16:13 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Lige præcis :wink: Har også mere rødt end blåt lys :D

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2017 19:34 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 14 apr 2011 00:03
Indlæg: 1360
Den generelle antagelse om, at planten har et højere alkaloid indhold som følge af at være dyrket i højderne, fremfor i lavtliggende områder, er næppe - som du også konkluderer - reelt et spørgsmål om højde over havniveau.

Det handler dog heller ikke om CO2. Da CO2 er tungere end O2 vil den relative koncentration af CO2 falde mere end den relative koncentration af O2. N2 er lettest og den relative koncentration falder derfor mindst, denne gas er dog ikke direkte relevant for plantevækst. Overordnet set, er der altså rimeligvis samme forhold uafhængigt af højden, den relative koncentration af alle gasserne (N2, O2, CO2 og Ar) falder groft i takt.
En anden mulighed er lys-intensiteten. Højere oppe er solen skarpere og ret geografisk er den også langt mere intens i de områder hvor koka dyrkes. Selvsagt kan det jo være noget af en udfordring af efterligne ~1200 W/m^2 lys energi, uden at skulle gå fra hus og hjem for at betale el-selskabet.


Nærmere er situationen dog nok, som du ser ud til at være i fuld sving med at erfare, at hvor det er ret let at dyrke kokabuske under optimale forhold, i deres naturlige miljø, er det krævende at gøre kunsten efter i sit soveværelse. Tager man sig ikke de fornødne forholdsregler bliver planten - og der af også udbyttet - dårligt. Jeg er sikker på at du, hvis du holder dampen oppe et par år endnu, nok skal få eftervist at denne antagelse om, at geografi er en uomgåelig hæmsko, som værende fejlagtig. :)


En helt anden ting, hvorfor skulle blåt lys få planter til at strække sig? Rent lys-kvalitetsmæssigt er blåt lys et tegn på fri himmel - hvor rødt lys betyder skygge. Rødt lys burde derfor få planten til at strække sig (hvis ikke der også er blåt lys tilstede). Hvis du dækkede dine blå dioder, er jeg sikker på, at dine planter ville strække sig mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 jan 2017 20:48 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Det lyder næsten som om at du selv har, eller har haft, gang i noget grow af Koka buske? :D :hjerte:

Randomname skrev:

En helt anden ting, hvorfor skulle blåt lys få planter til at strække sig? Rent lys-kvalitetsmæssigt er blåt lys et tegn på fri himmel - hvor rødt lys betyder skygge. Rødt lys burde derfor få planten til at strække sig (hvis ikke der også er blåt lys tilstede). Hvis du dækkede dine blå dioder, er jeg sikker på, at dine planter ville strække sig mere.


Det er af min opfattelse (i meget grove træk) at rødt vækstlys bruges til blomstring og blåt lys bruges til vækst. I hvert fald inden for cannabis dyrkning, men jeg tænker at det gælder de fleste planter.

Meget blåt lys = tynde stængler og hurtigere vækst
Meget rødt lys = blomstrings fase

Ret mig gerne hvis jeg tager fejl, er altid klar på at blive klogere :)

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jan 2017 00:19 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 mar 2006 02:27
Indlæg: 5081
Med hamp i vegge giver blåligt lys generelt mere tæt, hurtigere voksende veggetation, hvor rødere lys i vegge giver mere spinkel og mindre (og mindre tæt) veggetation, dog virker f.eks. far-red (660nm) med til at holde nodeafstanden nede, så det er mere kompliceret end et spørgsmål om blå og rød. LED-nørder på diverse internationale cannabis-forummer har lidt bedre mulighed for at eksperimenterer med forskellige bølgelængder end HPS og CFL holdet, som jeg er på, man kan virkelig få nogle guldkorn fra dem, hvis man gider at læse sidevis af tråde igennem.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jan 2017 17:30 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
Bismann skrev:
Med hamp i vegge giver blåligt lys generelt mere tæt, hurtigere voksende veggetation, hvor rødere lys i vegge giver mere spinkel og mindre (og mindre tæt) veggetation, dog virker f.eks. far-red (660nm) med til at holde nodeafstanden nede, så det er mere kompliceret end et spørgsmål om blå og rød. LED-nørder på diverse internationale cannabis-forummer har lidt bedre mulighed for at eksperimenterer med forskellige bølgelængder end HPS og CFL holdet, som jeg er på, man kan virkelig få nogle guldkorn fra dem, hvis man gider at læse sidevis af tråde igennem.



Der kan man bare se! Det er faktisk omvendt af, hvad jeg troede, at jeg vidste :D

Jeg har desværre ikke nok fritid til at læse op noget, der hurtigt kan blive tung læsning, så jeg nøjes med at tage jeres ord for gode varer :wink:

Men heldigvis findes der fullspektrum, som er mere eller mindre idiotsikkert til sådan nogen som mig :lol:

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 04:10 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 mar 2017 04:04
Indlæg: 1
Hej Coca entusiast,

Jeg har længe gået med ideen om at dyrke mine egne Coca plante, men jeg er ret tvivl om hvor sådanne frø kan anskaffes, kan du være behjælpelig med dette ? Kan se du skrev at du fik dem tilsendt fra en kontakt via Holland, kan jeg også købe via den kontakt ? :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 mar 2017 16:29 
Offline
Coca-entusiast
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 dec 2015 00:35
Indlæg: 524
Geografisk sted: In your dreams, Pedro... In your dreams!
@Hansenali: Har smidt dig en PB

_________________
#DERUDAF!

-BILLED GUIDE: Sådan laver man kokain! Fra Blad til HCl: viewtopic.php?f=80&t=55695
-BILLED GUIDE: Oprensning af gade kokain til 99% Kokain HCl: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 80&t=51476
-Acetonevask af kokain: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 86&t=51577
-BOG: The Coca Homegrowers Guide: http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... =1&t=51497


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 aug 2017 20:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 okt 2010 20:21
Indlæg: 187
Geografisk sted: Kbh
Hvordan går det med de små venner?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team