Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Jeg oplever helt klart uro og tankemylder hvis ikke jeg er skæv.
Og derudover har jeg ikke kunne huske nogen af mine drømme i mange år, og som du har svækket hukommelse.

Medlem

Hey

Jeg vil starte med at fortælle at jeg er 21 år gammel og har røget dagligt siden jeg var 16-17 år

Dengang røg jeg max. 0.5g om dagen, nu 1.5g ca. Jeg vil sige at jeg ikke oplever samme problemer med hukommelse som Mr.Gone. Har ingen problemer med at huske dage/uger tilbage. Jeg er under uddannelse, ryger i skole tiden. Det hjælper mig med at fokuserer på at få lavet mine ting og har ingen problemer med at huske hvad jeg har lært.

Jeg kan kun være enig i dig med at efter en lang arbejdsdag, fjerner cannabissen ens stress og bekymringer, lader kroppen slappe af og man kan tænke på noget andet.

En af de mest positive ting ved cannabis er at jeg kan få passet min seng om aftenen, i stedet for at være vågen det meste at natten og være knap så frisk dagen efter. Jeg ryger en halv joint 40 min før jeg vil sove, sover mine 8-9 timer i streg og er helt frisk næste dag. Selvfølgelig er motion vigtigt og det er noget jeg også benytter mig af i løbet af dagen, det gør også man bliver lidt ekstra træt om aftenen.

Jeg vil ikke sige jeg oplever bivirkninger ved mit forbrug - Udover jeg er lidt paranoid for mit kørekort de gange jeg er blevet hold ind til siden af politiet.
Jeg bruger disciplin en hel del i mit liv, tænker det er grunden til at jeg ikke slacker og kan have et velfungerende liv med cannabis forbrug. Jeg vil ikke sige at jeg har et problem, jeg ryger fordi jeg har lyst og elsker det. Man kan hvad man vil :)

Ha en god dag derude :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg bliver følelseskold og meget egoistisk når jeg ryger dagligt nu har jeg ikke røget i meget lang tid men det er helt sikkert noget jeg skal gøre igen det skal bare ikke være på daglig basis da min hukommelse og mit overskud forsvinder fuldstændig... Men det er bare sådan jeg fungerer har mange kammerater der gør det dagligt hvor det umiddelbart fungerer fint men har så også mange hvor det fungerer knap så fint
Jeg skal bare holde mig til et par gange om måneden ellers bliver bivirkninger for mit vedkommende for markante :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
1) jeg oplever det samme mht. hukommelse - jeg er godt nok stoppet nu, men en ting jeg har bemærket, ikke kun med hash men igennem hele mit liv som sådan, er at vi egentlig kun rigtig husker de ting som vi lægger en vis værdi i, eller internaliserer, så at sige. For meget hash over en længere periode kunne derfor godt tænkes at resultere i, at man tillægger nogle ting og oplevelser omkring sig en større værdi end de egentlig umiddelbart har. Det er et enormt spændende emne og jeg tror at man skal kigge efter forskning med cannabis mod alzheimers hvis man vil gå i dybden med dét.

2) Cannabis fjerne ofte, hvis ikke altid, vores drømme, eller undertrykker dem, eller gør at de glemmes meget let, kender ikke helt til mekanisme. Min hypothese er så, at du risikerer at gå glip af en masse bearbejdning af dagligdagens indtryk fordi du aldrig rigtig rammer REM søvnen medmindre du sover så længe at det når at komme nogenlunde ud af dit system. I takt med at du bliver ældre vil du også komme til at sove mindre og det kan derfor godt gå hen og blive et problem på et tidspunkt - kender en del kroniske hashrygere som har et ekstremt usundt og ujævnt søvnmønster på trods af at de nærmest kæderyger joints fra morgen til aften. Jeg er selv på halvanden uge pt. og har lige netop haft min første drøm igen som jeg klart kunne huske - det var selvfølgelig et mareridt, ellers var jeg ikke her på siden så tidligt :D

Mit forslag til dig, ville være at gå over til at spise det i hverdagene, enten i mad eller som CBD/hampeolie - så kan du altid ryge noget mere THC holdigt i weekender eller ved specielle lejligheder. Spiser man dét giver det heller ikke den samme tunghed i kroppen som jeg godt synes rygning kan have tendens til, det forudsætter selvfølgelig at du lige finder en dosis der passer til dit behov.

Det er fedt at du tager emnet op, der er mange som bruger cannabis medicinsk, men der er ikke mange som rent faktisk sætter sig ind i, hvad de medicinerer sig for og hvordan de bedst gør det.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har røget en del i 4 år, det sjældent jeg ryger mere, dagen i dag. Jeg ryger sjældent fordi det lægger et låg på mine følelser, og at jeg bliver irritabel og ubevidst dagen efter.

Dengang jeg røg hash, så fandt jeg ud af at det gav mig angst. En angst jeg oplevede, specielt når jeg sad i bussen. Jo tættere på busstoppestedet jeg kom, desto mere vildt fik jeg det, ligesom følelsen af at være spændt/nervøst, ligesom at der skal til at ske noget (selvom min logik fortalte mig at der ikke ville ske noget). Hvis der var én der satte sig på ydersædet, så var det som om at der blev endnu værre.

Jeg var ret usikker, og tit så vidste jeg ikke hvordan man skulle opfører sig. Jeg havde svært ved at vurderer hvornår man skulle sige "hej" til bekendte, eller hvornår man skulle gå videre, efter at have hilst. Jeg fik svedige håndflader og følte at det var en socialt akavet. Igennem årene der kunne jeg til tider blive paranoid. Jeg blev bange for mørke. Jeg følte mig tit forfulgt om aftenen. Måske havde det noget at gøre med at jeg med min kammerat blev overfaldet, 15 meter væk fra min havelåge, eller at jeg havde været på flugt 2 gange, hvor jeg følte at det gjaldt mit liv.
Uanset hvad, så da jeg var mest paranoid, så løb jeg nærmest hjem fra min kammerat som boede 500m væk. Jeg var sikker på at bilen der kørte parallelt med gaden jeg var på, var efter mig. Jeg rystede så meget at jeg havde svært ved at låse døren op. En af dagene efter, så fjernede et svampe trip min paranoia, altså som i fuldstændig fjernede! Det var dengang.

Efter en enkel gang krudtkur, så får jeg en fuldstændig sindssyg fråder på når jeg ryger (selv hvis jeg tager 2 hvæs af en joint). Det er så slemt at jeg nærmest ikke kan tilfredsstille min sult. Hvis jeg venter med at gøre noget ved det, så bliver jeg bleg og svimmel.
Jeg får let pres, og får en uimodståelig trang til at strække min ryg (Ligesom hvis man siddet i en dårlig stilling og set film). Jeg kan mærke at jeg får lyst til at gabe, men det føltes som om at munden ikke gabe højt nok, hvilket resultere i at jeg ikke kan fuldføre gabet.

Hvis jeg ikke har røget længe, så er min oplevelse bedre, og jeg kan faktisk nyde det :)

Medlem

Det er faktisk sjovt, fordi det er længe siden jeg har fået "fråder på" af at ryge, det var mest i starten, nu virker det nærmest modsat som appetit dæmpende

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg får det hver gang men i den periode hvor jeg røg dagligt var det slet ikke ligeså intenst :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Medlem
Brugeravatar

"Måske havde det noget at gøre med at jeg med min kammerat blev overfaldet" ved hvad du mener MrPlanter. Blev også engang overfaldet sammen med en kammerat, og jeg er aldrig rigtig kommet over det, eller jo det er jeg nu kan man vel sige. Angsten kommer frem med det sammen når jeg går uden for og ryger. Det er en af de mest ubehagelig følelser jeg nogensinde har haft.

Oplevet for et par uger siden da jeg sad og røg på staden med en ven af at jeg begyndt at gå næsten i angst ( hvis man da kan sige det ) der var et par unge gutter der gik frem og tilbage bag ved mig, og det første jeg tænkte var at de ville ruller mig når som helts. Selvom jeg godt ved der ikke sker noget på staden, så kan jeg sku bare ikke tænke på andet i sådan en situation. Så jeg var nød til at gå hjem med det samme.

Har det fint nok når jeg ikke er skæv, men når jeg er, så er det et rent helved.

Undskyld for den lange besked, havde bare brug for at komme ud med det. =)

Senest rettet af Nørskov 30 mar 2015 14:14, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Jeg har de sidste par år røget for meget, og det har nærmest været et dagligt forbrug. Det virker ikke for mig, rusen bliver kedelig og triviel, på grænsen til det intetsigende, men det er bare nemt at begrunde sine dårlige vaner, når man også bruger det medicinsk som smertestillende. Det har dog også åbnet op for, og tydeliggjort nogle af de bivirkninger jeg har ved cannabis.
Det der irritere mig mest er faktisk den grød af slim jeg har fået i halsen, som kommer af irritation af halsen, og som jeg kan forstå er en generel bivirkning ved vedvarende rygning, om der så er cannabis i eller ej. Burde nok gå over til at bruge vaporizer i stedet, men jeg føler der går noget af ritualet og at det ikke fungere socialt.

Det næste problem jeg er blevet mere opmærksom på, er at et dagligt/større forbrug forstærker min tendens til at være asocial. Er blevet mindre tilbøjelig til at komme ud til diverse events, og mere tilbøjelig til at invitere folk over, eller at tage rundt til de samme 8-10 kammerater, hvor de fleste af dem også ryger. Det betyder så også at jeg ser mindre til den del af min omgangskreds der ikke ryger. Man kan nemt overtale sig om at man er social når man sjællent er alene, på trods af at man kun er social med et ret begrænset antal mennesker.

Derudover har jeg også bidt mærke i hvor meget tid jeg spilder. Dage der sættes af til kun at chille, timer man ikke ved hvad man skal give sig til i, og ting man undlader at tage til/tage sig sig af, fordi det ikke egner sig til at være skæv (altså når man i forvejen er skæv). Noget af tiden er selvfølgelig godt givet ud, men jo mere/oftere jeg ryger, jo mere reel spildtid synes der at være.

En anden problematik er at jeg, pga. fråder, kan synes det er lidt 'spild' at spise god mad og lækre ting når jeg er ædru, da det kunne have været det bedre med fråder på. Det er lidt et problem når man som jeg går op i madlavning, både ift. at nyde maden til fulde ædru, og ift. at give en god undskyldning for at ryge i et væld af sammenhænge.

Tror det er godt at jeg har besluttet mig for en måneds pause, for at vende tilbage på sporet med et weekendsforbrug igen, det virker bedre for mig.

Dedikeret medlem

Jeg har aldrig på samme måde haft en illusion om, at cannabis skulle være fysiologisk gavnligt for mig - at der skulle være et 'medicinsk' incitament for mig, der kunne undskylde mit store forbrug overfor mig selv.

Jeg tror dog heller ikke, at jeg har taget skade af det. I hvert fald ikke i den klassiske forstand. Jeg har dog fået en utroligt afslappet tilgang til mere eller mindre alle aspekter af tilværelsen, i forhold til de mennesker jeg omgiver mig med. Måske det kunne siges at være en "skade" af så mange års forbrug af cannabis. Efterhånden tæt på 12 år næsten dagligt.

Jeg har meget sjældent følt, at mit forbrug af cannabis har været en begrænsende faktor i mit liv. Jeg har ikke et problem med ikke at kunne indtage cannabis i en given periode - men jeg kender godt irritationen, hvis jeg har sat næsen op efter at intoksikere mig, men et-eller-andet uforventet kommer i vejen for min planlægning.
Udover det, synes jeg ikke at det påvirker mig, at måtte undvære det nogle dage (i hvert fald ikke, hvis det vitterlig ikke er muligt for mig)

Hvad jeg føler at cannabis bidrager til mit liv, er: Afslapning / afkobling, incitament til at udføre monotome gøremål (rengøring / vedligeholdelse / madlavning osv) - læse en bog der egentligt ikke fanger een 100 % eller skrive en rapport færdig. For ikke at nævne i sociale sammenhænge og i forbindelse med indtagelse af andre stoffer (fx synergien mellem psykedelia og cannabis)
Måske allervigtigst, giver det mulighed for at skubbe de nære, trivielle, tanker væk ("Hvad skal jeg spise i aften", "Gad vide hvad X laver" osv. osv.) og i stedet drive væk i mere interessante, men fjerne, filosofiske eller fagligt relevante tanker.

.. Og som tiden går, måske lige så meget som en integral del af min personlighed. Man kan nærmest ikke undgå at en handling man udføre så mange gange, sætter sit præg på een og hvad man man 'er'.

Insane psychedelia user!

For mig opstår den virkelige skade når thc'en bliver omdrejningspunkt i livet og de fleste tanker/handlinger udspringer af denne.
Jeg gider ikke være sammen med upåvirkede folk da slet ikke når disse har indvirkning på graden af min egen påvirkethed.
Dette sker når jeg ryger hver dag fra jeg er vågen til jeg går i seng - oplever ikke det samme ved min aften rygning som det køre pt, hvor jeg nyder dagen og dens aktivitet før jeg belønner mig selv.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg vil også sige den absolut største skadevirkning er ens sociale miljø. Jeg har i mange år været meget mere tilbøjelig til at hænge ud med dem der vil ryge en fed med mig end dem der vil drikke med mig, eller endnu værre, dem der slet ikke ville indtage noget, og jeg har egentlig meldt mig fra til mange ting pga. det. Det bider mig da lidt i røven nu, hvor jeg ikke ryger fast mere. Udover det har jeg sluppet afsted med at passe arbejde og uddannelse og ellers tilbragt størstedelen af min fritid i skæv tilstand. Jeg har aldrig oplevet hukommelsesproblemer, udover omkring uddannelse, hvor det er svært for nyt stof at sætte sig fast. Det er også svært at læse bøger når man ryger fast. Og så at jeg ikke har kunnet huske mine drømme. Til gengæld kommer de tilbage for fuld knald når jeg ikke har røget en uges tid.

I perioder er jeg blevet lidt småparanoid af at ryge, haft tankemylder og socialangst, og det har skræmt mig lidt at jeg ikke har haft bedre kontrol over det, ved evt. at skære ned. Det har helt sikkert kun handlet om overforbrug af alt for gode hjemmedyrkede cannabisprodukter, og ikke direkte følge af et moderat dagligt forbrug. I retrospekt tror jeg også at selvom en joint efter arbejde umidlbart virker meget(!) afstressende, så har jeg bare undladt at forholde mig til de ting der stressede mig og gjort noget ved det, og derfor været mere stresset i dagligdagen end jeg kunne have været.

Bismanns argument med røg og mad kan jeg kun alt for godt sætte mig ind i. At lave og spise mad skæv er nok den hyggeligste ting der findes.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Stoppede med at ryge hash for en månedes tid siden. Jeg er plaget af hash mareridt, som hvilket fik mig tilfældigvis til at google det. Jeg kan godt se de negative symptomer som er kommet henadvejen siden jeg startede med at ryge. For tiden er jeg følelseskold og trist, men hverdagen kører heldigvis fint. Jeg håber bare de negative symptomer forsvinder og jeg kan blive glad og lykkelig, som jeg var før jeg røg hash. Men jeg kan dog ikke finde noget info om de forsvinder.

Junior medlem

Det er forresten hellere ikke sjovt at gå i seng kl. 2 om natten og så vågne 4 timer efter, fuldstændig smadret og overtræt, pga. et hash mareridt og så ikke kunne sove videre.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
De eneste betydelige bivirkninger som jeg har kunnet mærke er at jeg tit har svært ved at sove hvis jeg ikke ryger inden
Og så min hukommelse, kan relatere en del til ikke at kunne huske hvornår ting er sket

Medlem

Jeg har røget i over 10år. med 1 pause da jeg afsonede med fodlænke.... jeg har dårlig kortidshukommelse, og kan ikke sove uden urten.... jo det kan godt lade sig gøre men er ikke til at foretrække fra min side, jeg har adhd som jeg kun bruger cannabis til at jævne lidt med, så jeg tager ikke medicin eller noget mere.

Vil gerne lige sige at det med indlærings problemer er ikke noget jeg har oplevet, og jeg har røget siden man skulle til sine første eksamener, og har massere af to cifrede karakter :) min sidste uddannelse på international business college, havde jeg ikke bestået med et snit på 10.0 uden at ryge trust me!! :) det har både negative og positive bivirkninger og jeg er ikke læge, så skal ikke vurdere hvilke sider der vejer mest :) god dag venner ...

Medlem

arnebjarnovich skrev:
Jeg har røget i over 10år. med 1 pause da jeg afsonede med fodlænke.... jeg har dårlig kortidshukommelse, og kan ikke sove uden urten.... jo det kan godt lade sig gøre men er ikke til at foretrække fra min side, jeg har adhd som jeg kun bruger cannabis til at jævne lidt med, så jeg tager ikke medicin eller noget mere.

Vil gerne lige sige at det med indlærings problemer er ikke noget jeg har oplevet, og jeg har røget siden man skulle til sine første eksamener, og har massere af to cifrede karakter :) min sidste uddannelse på international business college, havde jeg ikke bestået med et snit på 10.0 uden at ryge trust me!! :) det har både negative og positive bivirkninger og jeg er ikke læge, så skal ikke vurdere hvilke sider der vejer mest :) god dag venner ...

og vi er alle forskellige så vi reagere ikke alle ens, fucking nice emne der lige blevet åbnet der, tak til trådstarter!

Junior medlem

10/10 tråd, interessant at læse folks erfaringer. Her er mine:

1) Ligesom trådsstarter oplever jeg, at jeg er døsig dagen efter, hvis rygningen har foregået tæt på sengetid, og så max 8 timers søvn. Hvis det 2+ timer inden sengetid har jeg omvendt nemmere ved at falde til ro end normalt, og jeg er ikke mere træt om morgenen end normalt, forudsat at jeg får minimum 8½-9 timers søvn.

2) En lidt alternativ bivirkning, har været at jeg er blevet super glad for at gå ture, gerne i naturen, og bare lade tankerne flyde. Det kan nogle gange have en nærmest meditativ effekt. Den slags ville jeg nok aldrig have gjort uden cannabis.

3) Jeg har aldrig oplevet bivirkninger mht. indlæringsevne, paranoia, angst og andet negativt.

4) De munchies er enhver slankekurs nemesis.

Junior medlem

Hej alle,

jeg har luret længe herinde, men har først nu oprettet en bruger.

Jeg har røget fast i mindst 15 år, stort set dagligt med enkelte pauser af en måneds varighed (en enkelt gang holdt jeg næsten et år). Jeg har også taget en lang videregående universitetsuddannelse mens jeg røg.

Jeg har gennem hele perioden oplevet problemer med korttidshukommelsen og følelsen af at blive dummere. Jeg kan ikke sove, hvis jeg ikke ryger - eller der skal i hvert fald gå en uges røgfri tid før jeg føler naturlig træthed igen. Det er pænt irriterende, specielt hvis man skal udenlands eller på anden måde ikke har mulighed for at ryge.

Det med manglende drømme kender jeg også.

Den primære grund til at jeg nu (igen) tager en pause er, at det simpelthen er for dyrt (omkring 2500,- kr. om måneden på tjald), og at bivirkningerne i form af dårlig (korttids)hukommelse er for store. Jeg er træt af at glemme hvad jeg gik ud i køkkenet efter, eller ikke kunne huske navne på folk og hvad man har talt med dem om for bare et par dage siden.

Men det er bare fedt at ryge, det tror jeg altid jeg vil synes. Livet som skæv er rigtig rart. Det er det dog også, når jeg har holdt tilstrækkelig lang pause til at hashen er ude af kroppen. I de perioder kan jeg tænke på hvorfor overhovedet ryge en joint igen? Men det kommer jeg så altid til, og ender i et dagligt forbrug meget hurtigt.

Jeg vil rigtig gerne have et moderat forbrug, f.eks. en gang om måneden eller sådan noget - det er bare vanskeligt med en personlighed, der er meget "all or nothing" :)

Junior medlem

Hey har lige lavet en bruger på siden og faldt over tråden her.
Har selv røget hash i et par år nu, men har for tiden ikke råd til det og ryger derfor ikke lige for tiden, hvilket ikke har haft de store forandringer udover min søvn, men når jeg ryger oplever jeg at jeg har mere overskud(hvis jeg altså ikke ryger mig helt væk) plus jeg har søvnproblemer så en pind eller et hoved før sengetid har altid hjulpet. Har ikke lagt mærke til nogle problemer på mig, men har dog lagt mærke til en stor forandring på en af mine venner, hans hukommelse er ik for god, og han glemmer feks. Hvilket klasseværelse han skal ind i.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]