Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa, jeg er kommet i den situation at jeg har fået en benign (godartet) hjerne tumor i hjeren - altså uden kræft.

Lægerne har desværre ikke kunne fjerne hele tumoren og jeg har derfor noget rest tumor som ikke kan fjernes via operation. Jeg har efter lidt søgen på nettet set at Cannabis olie måske kan bekæmpe godartet tumor, det virker ihvertfald på aggrasive tumor med cancer.

Er der nogen herinde der ved om Cannabis olien kan bekæmpe godartet tumor?

Mange tak.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: the Land of Ooo
Hej, godt at høre at det ikke er kræft.

Der er ikke noget videnskabeligt bevis, jeg er bekendt med, for at det virker. Jeg tvivler på at det vil virke, men der er ikke mange andre måder at finde ud af det på end at prøve. Dog synes jeg at du skal overveje om det er cannabissens bivirkninger værd.
I mine øjne er cannabis udelukkende til rekreativt brug.

Du bør nok researche yderligere og se om du kan finde nogle videnskabelige artikler, for der er virkelig meget farvet procannabis crap derude.

Jeg ønsker dig alt godt og håber at du finder en løsning.

Mvh

Medlem

Geografisk sted: Vatikanstaten
Antager at det er en benign tumor der breder sig på din hypofyse? Var jeg dig ville jeg på ingen måde satse på at benytte cannabis som subsitut for egentlige lægemidler, der er fremstillet til disse benigne tumorer.

Nu ved jeg ikke hvor stor den benigne tumor er, og jeg er heller ikke læge, men jeg ved at du blandt andet kan få kemoterapi i form af væske i kombination med operationer, hvilket kan få tumoren til at skrumpe.

Held og lykke. Kender folk der har haft en benign tumor, som stadigvæk lever i godt velgående den dag i dag.

Alt jeg skriver og tidligere har skrevet, er baseret på fantasi, eller mangel derpå, og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger er baseret på opdigtede scenarier, har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet kendskab til stoffer, eller folk der tager dem.

Dedikeret medlem

Når du læser at cannabis kan kurere hjerne cancer, så tag det lige med et gran salt. Folk dør stadig af det, og cannabis er på ingen måde en mirakel kur.

Hvis du har lyst til at prøve, kan du gøre det. Ingen kan garantere dig at det har nogen gavnlig effekt, men de negative effekter er - udover at risikere en cannabis rus - nærmest ikke-eksisterende.

Hvis du virkeligt vil gøre noget, så spis sundt og varieret, vær aktiv og drop evt. røg o.lign. permanent.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]