Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej allesammen, i dag var første dag jeg blev stoppet af politiet med noget på mig, jeg kom inde fra staden og da jeg drejede rundt om hjørnet stod der 2 betjente og stirrede på mig. De tog mig ind til siden og spurgte om jeg havde noget på mig og hvad jeg havde lavet inde på staden, jeg var ret nervøs og indrømmede at jeg havde købt omkring 3g, derefter tog de mine informationer, konfiskerede hashen og skrev sådan en lille seddel og fortalte mig at jeg ville få en bøde på 2000 kr.

Jeg har kørekort og hørt om nul-tolerance loven der er med hash, men ved ikke særlig meget om den, den kan vel ikke påvirke mig siden jeg var gående vel? har ikke engang egen bil, har bare kørekort, men det ville stadig være surt hvis jeg mistede det eller noget.

jeg skrev heller ikke under på noget, tror han snakkede om jeg kunne erkende det i starten, men han spurgte ikke om jeg ville skrive under på noget, ved ikke om han glemte det eller noget, har det noget betydning, eller skal jeg ikke skrive under så længe jeg siger at jeg kan erkende det?

mvh. lukas
på forhånd tak :-)

Medlem
Brugeravatar

De kan ikke tage dit kørekort når du ikke var i bil.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
det kan de

jeg generhvervede for ikke så lang tid siden, først efter jeg var bestået fik jeg et brev fra politiet om at jeg skulle op til lægen og snakke om mit forbrug pga jeg blev taget med en nold for over 2 år siden, det skal så sendes til en embedslæge som skal vurdere og hvis de ikke godkender så ryger kortet sku.. det er sindsygt

jeg sagde til lægen at siden jeg blev stoppet har jeg kun røget 1 gang på en festival, så nu venter jeg og ser om de godtager den

Medlem
Brugeravatar

Crime
De kan da forhåbentlig ikke røre hans kørekort, fordi han kommer gående med hash i lommen?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Soft parade skrev:
Crime
De kan da forhåbentlig ikke røre hans kørekort, fordi han kommer gående med hash i lommen?

de kan ikke tage det uden videre, men de kan bede ham gå til lægen og få lavet et notat, hvis han så ikke går til lægen eller politiet ikke godkender det notat , så har de mulighed for at indrage det

Medlem
Brugeravatar

Wow ...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: "mest i sverige"
Dit kort er safe! men du har erkendt dig skyldig i overtrædelse af lov om euforiserende stoffer i det du modtager bøden, hvis man ikke erkender sig skyldig skal man nægte at modtage bøden, og så bliver du anholdt! - De har ikke ret til at visitere dig hvis de ikke anholder dig, og Sigter dig for noget, og hvis de sigter dig for besiddelse og kropsvisitere dig, uden at finde noget , har du ret til erstatning (2300 kr mener jeg det er)

At politiet bekæmper kriminalitet skal vi som sådan være glade for! men den hetz de køre imod cannabis brugere er dybt uacceptabel, og at de nu bruger kørekort til at chikanere rygere er lavt, Ingen skal køre bil i påvirket tilstand, men du er ikke påvirket af cannabis 14 dage efter du har røget. Derfor er dette en hetz imod almendelige danskere der nyder cannabis, og har intet med trafiksikkerhed at gøre!

Afkriminaliser Cannabis - støt legalisering på facebook -- https://www.facebook.com/groups/1517106575207076/

Junior medlem

tusind tak for alle svarene, ser lige hvad der sker når jeg får bøden :)

Junior medlem

De kan kun tage dit kørekort hvis du er blevet taget imens du er kommet kørende i din bil hvis du var påvirket af hash eller andre stoffer under kørsel forsat go dag hilsen hippie-laj

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland 6000
Man skal da skrive under på konfiskerings sedlen, tror jeg! Det er vel beviset for, at de har taget hashen fra dig? Og kan man ik søge om nedsat bøde? :peace:

Junior medlem

jo han sagde at jeg kunne få min bøde nedsat fordi jeg var studerende, jeg har stadig ikke fået bøden, hvor lang tid plejer det at tage før bøden kommer, der er vist gået 18 dage og har ikke fået noget endnu.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Der kan godt gå flere måneder, det gjorde der i hvert fald da jeg havde kørt uden lys på min cykel.

Junior medlem

okay, tak for svaret :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

har sku fundet brevet, blev stoppet med hash 2013, generhverver 2015 og så får jeg det her.. pervest eller hvad?

Billede

Medlem
Brugeravatar

Crime
Hold kæft det er noget svineri det der!
Hvad fanden er det for et land vi bor i

Junior medlem

har lige fået bøden og der står heldigvis ikke noget om jeg skal til lægen eller noget med mit kørekort, men der står at jeg kan få nedsat bøden hvis jeg har en lav økonomi, hvilket jeg har da jeg er studerende, jeg har sendt min årsopgørelse plus mit sags nummer, cpr osv. er der noget andet jeg skal gøre for at få den nedsat.
jeg sendte den fra g-mail håber ikke der er noget krav om der skal være fra e-boks eller et eller andet

Dedikeret medlem

Nej, der burde ikke være noget til hindring. Du skal blot enten bevise din lave indtægt via årsopgørelse eller sende et bevis på at du er SU modtager. Ellers så ring til det bødekontor der er tilknyttet politi afdelingen der gav dig bøden. De kan afklare dig helt.

Junior medlem

okay tak, hvis de ikke svarer inden et par dage prøver jeg at ringe til dem :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laughing Out Loud LAND
Som mange har bekræftet, mister du ikke kortet.

Det er dog ikke rigtigt som en oplyser, at såfremt man er uberettiget anholdt har man automatisk krav på 2300,-
Tror ikke engang beløbet er så højt hvis du har været tilbageholdt i 24 timer. Har set beløbet, og det er latterligt lavt.

Politiet har nogle værktøjer og retningslinjer, og det er kun din egen fordel at kende dem.
De arbejder f.eks. udfra principperne om begrundet mistanke og gyldig hjemmel. Derfor skal du anholdes før du må visiteres mod din vilje.

Du har ikke pligt til at skrive under på noget som helst, du har KUN pligt til at oplyse:
Navn
Fødselsdag
Adresse

Det er ej heller begrundet mistanke at du kommer ud fra Christiania. Hvis du kigger nervøst på dem, med omflakkende øjne, går over på modsatte side af vejen o.lign. kan det dog godt være en begrundet mistanke, når man tager konteksten i betragtning.

Jeg er bare skide heldig, køber min røg på staden og har gjort det i over 20 år. Er aldrig blevet snuppet derinde, eller andre steder. Jeg ser dem dog næsten hvergang enten på vejen ind eller ud.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]