Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 aug 2025 06:25

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej, jeg har nu i noget tid røget almindelig hash og ville meget gerne prøve sativa istedet for indica.

Jeg vil gerne høre jer om hvilken "følelse" man får ud af det? :)
Er det ligesom at man bliver stoned efter at have slammet et stort dejligt bong hoved, hvor man føler at det hele spinder, bare modsat hvor man bliver frisk istedet for træt?

Og er sativa noget man bliver klar i hovedet af, altså hvor man er klar til at feste osv. istedet for at være stoned? :)
Håber i kan svare!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
som mr gone siger så har høst tidspunktet meget at sige, tidlig høst = mere thc og mindre sløvende / antipsykotiske Cannabioder, og omvendt

sativa har i forvejen hang til højt thc % med få af de sløvende / antipsykotiske Cannabioder, så en tidlig høstet sativa vil som regel være mere "high" end en tidlig høstet indica, men man kan selv lave en blanding af både sort og høsttidspunkt for at finde den rette high/stoned rus

ang sativa rusen er det ikke noget du bliver "frisk" af, hvis du er træt før du ryger sativa er du det også efter, men det kan helt sikkert føles sådan fordi man ikke bliver mere træt/doven som man plejer, og måske tænker i nogle andre baner, jeg elsker at ryge sativa om dagen og så have noget tungt indica til om aftenen, jeg synes også rusen er anderledes på andre punkter, med noget god sativa bliver jeg i rigtig godt humør, kan få ustyrlige grineflip som man kun fik de første 30 gange man røg, bliver mere udadvendt og social hvor jeg med indica trækker ind i mig selv

jeg dyrker kun sativa i mine grows da 98 % af alt det hash og skunk vi har herhjemme er sent høstet indica domineret, har aldrig oplevet noget røg herhjemme der ga samme high som mit silver haze 9# 80 % sativa som blev høstet tidligt, den ene plante fik jeg høstet alt for tidligt og det blev noget psykose røg, hvis man fik for meget blev man mærkelig oven i hovedet, det er den eneste gang jeg har oplevet decideret mindfuck af cannabis

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Vil også anbefale ts at prøve med lidt sativa:-).
Helt klart også det jeg bedst kan li at ryge..
Pas lidt på med det i starten, hvis du ikke er vant til at ryge det, syntes rusen tit kommer lidt snigende hehe
Sidst jeg var rigtig skæv på noget sativa (tidlig høstet midtjysk pot mener jeg..), fik jeg tunnelsyn og kunne ikke finde ud af hvor jeg var :shock:

Hvis du har tendens til angst, eller er psykisk ustabil, så pas på :)

-John Rooney.

Junior medlem

For det meste bliver jeg totalt stoned når jeg som regel ryger klumb med vennerne (indica) og vi bliver dovne og ikke så meget udadvendt, fordi man bare sidder i sine egne tanker og stener... så ville meget gerne prøve sativa følelsen, da jeg synes at jeg ikke få det så fedt igen efter at have taget mig et hoved...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
..

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 17:40, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Altså jeg kan kun gorilla* dyrkning så...
Og mener også at jeg har læst i en dyrker bog at når harpiksen i starten er hvid/lys så får man griner på og hvis man venter i længere tid bliver den gul/lilla og så bliver man mere stoned af det :)
Kan ikke huske om det er modsat, men det havde ihvertfald noget med det at gøre :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
...

Senest rettet af Freidrich Gauss 12 jul 2018 17:41, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Ja, men det tager desværre også en del tid ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Det kommer først og fremmest an på hvilken type "high" du søger. Hvis du stadigvæk vil være "frisk" og produktiv, så vil jeg klart anbefale sativa, hvis du derimod søger en direkte basker (stener), så skal du køre indica (primært hash). Ellers så spørg din lokale pusher om hvilken sort det er, hvis det er skunk.
Jeg ryger f.eks et par spliffs og drikker en kop lean inden jeg skal i boksen og rappe. Det gør mig mere inspireret mht. tekstskrivning. Hvis jeg derimod ryger en hash-joint, bliver jeg for slasket og orker ikke at rap, og vil hellere sidde foran fjernsynet med en pose doritos.

Dedikeret medlem

brick skrev:
Ja, men det tager desværre også en del tid ;)

-Det tar jo osse en hel del at tjene de penge, man normalt køber sit røg for.. :-)
:peace:

Junior medlem

Vil sige at den friske følelse lyder mest fristende :) synes det er træls at stene til hver en fest pga. at man har røget :)

Medlem
Brugeravatar

Synes sativa skunk er meget federe end hash. Får det sådan set bare meget mere behageligt. Hash er sku ikke lige mig.

Moderator
Brugeravatar

Du kan også ændre en hel ved effekten ved at unlade at ryge bong, og i stedet ryge en joint eller endnu bedre vaporize det. Der er næsten altid dømt sofa-stener når man ryger bong, det slår hårdere og er mere bedøvende. Rent sativa grønt eller sativa ryst/kief kan godt give en afbalanceret og ikke sløvende virkning på bong, men ellers synes jeg altid man bliver super sumpet af at ryge bong.
Hvis ikke du kan få fat i noget sativa domineret, så vil jeg anbefale dig at få fat i noget dansk 'pot', det er oftest mere let og afbalanceret i sin virkning ift. typisk kommercielt 'skunk'.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Vil lige sige til bismann's post at jeg primært vil give ham ret, dog har folk (imo) det med at overdosere når de ryger bong hvilket ikke ligefrem giver dem en mere "frisk" skævert, men jeg syntes at mindre mængder sativa skunk (jack herer er et godt eks) kan virke helt efter hensigten, dog syntes jeg at rusen er mere "hyggelig" og behagelig når det er joint man ryger, især hvis man ikke har særligt højt tolerance. Egentlig syntes jeg ikke der er den store forskel i at ryge på bong, pibe eller vapor når det gælder rusen, nogle af instrumenterne kan præstere at få mere ud af materialet (f.eks vapor) så mindre materiale skal bruges for at opnå en ønsket rus, men alt i alt syntes jeg det er dosen og strainen der afgøre rusen.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Jeg vil på en måde give ret i det med couchlock men samtidig har jeg altså også haft nogle enormt grineren aftener med rent skunk på bong det handler om ens mentalitet og dem man er sammen med og selvfølgelig også på den skunk du ryger :)

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]