Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 05:20

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg er i den situation at jeg har røget hash 2 gange indenfor 3 uger her for en måned siden.
Jeg har læst at der på mange urin tests er en cut of på 50ng/ml.
Mit spørgsmål er så om der også er denne cut off på 50ng/ml. hvis man afgiver en prøve hos lægen eller om der kun er cut off på disse hjemme tests.
Derudover vil jeg gerne vide om i tror jeg vil blive positiv på denne test.

Medlem

en test vil ca. kunne fælde dig 3 uger efter du har røget alt efter hvor meget og hvor tit du har røget.
men hvis du kun har røget 2 gange og det er over 3 uger siden tror jeg ikke testen vil være positiv

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
Hvorfor skal du urintestes?

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Dedikeret medlem

Hvorfor skal du urintestes?

@ts: vent en måned..
@sugar -ja jeg undrer mig osse over hvorfor så mange skal udsættes for disse tests.. som om de ikk fatter at vedkommende som ønsker dem testet vil dem det bedste.. jeg kan forstå hvis man fifler med sit urin hvis man er i spjœldet, men at lyve sin værge/forældre lige i smasken det er sku respektløst!! total infantil offer-mentalitet.. det var vidst dagens uglegylp, go søndag til alle..

Junior medlem

Dude, det er ikke mine forældre. Fortæller mine forældre alt. Det er min efterskole...

Medlem
Brugeravatar

Du slipper nok med skrækken, men det er sgu dumt at ryge hash, når man går på efterskole... just my 2 cents

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
^^^^^ Enig! Røg også dengang på efterskolen, og ja det er da pisse fedt dog ikke i længden.. Fede stunder og massere af grineflip, men kan knapt nok huske hele efterskole året den dag i dag. Der er endnu federe stunder end hash og mange muligheder man fejer væk ved at ryge en masse fede.. PLUS for mange er det en chance til fra folkeskolen af, og det skal man sku benytte sig af! Du går kun på efterskole en gang i livet, husk det!

Medlem

^^^^^ Enig! Røg også dengang på efterskolen, og ja det er da pisse fedt dog ikke i længden.. Fede stunder og massere af grineflip, men kan knapt nok huske hele efterskole året den dag i dag. Der er endnu federe stunder end hash og mange muligheder man fejer væk ved at ryge en masse fede.. PLUS for mange er det en chance til fra folkeskolen af, og det skal man sku benytte sig af! Du går kun på efterskole en gang i livet, husk det!

fuldstendig enig jeg kan kun huske det sidste halve år på efterskolen som nogetjeg har drømt
selv på efterskolen følte jeg at ugerne gik som enkelte dage og fik ikke rigtig noget ud af det hele

Dedikeret medlem

@ niklas efterskolen holder jo opsyn med dig på dine forældres vegne, dude! det er altså for dit umyndige væsens skyld de gør det.. men undvig du bare en hjœlpende hånd...

Junior medlem

Jeg har heller ikke tænkt mig at gøre det igen det var bare for at prøve det...
Men i tror altså ikke en læge kan spore det 25-30 dage efter??

Medlem
Brugeravatar

Nej, ikke når der er tale om så ganske få gange, endda med tre uger imellem. Det burde kunne spores en lille uge efter, ved std-tests, hvilket du heldigvis er langt over. :)

Junior medlem

Tror du det? Tror jeg røg 2 Joints alene første gang og 3 joints alene 2 gang :-/

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Det er ikke kun mængden der er indtaget som betyder noget, det er også over hvor lang en periode det er foregået.

Det skulle ikke have det store at sige, da du ikke har gjort det ofte på kort tid. 2-3 joints med 3 ugers mellemrum, for en måned siden, burde ikke være grund til bekymring.
Havde du derimod røget 2-3 joints hver dag i 3 uger, for en måned siden, så kunne det være der kunne spores noget. :)

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

Prøv at se Ferles liste over detektionstider. De tests er er omtalt er stix, dvs. teststrimler man dypper i urin og aflæser. Skal det være mere avanceret, skal urinprøven sendes til et laboratorium, og det gør en efterskole næppe.

Junior medlem

http://www.narkotikatest.dk/shop/cms-hash-test.html

Cut-off
(ng/ml) Detektionstid*
50 1-4 døgn ved et enkelt indtag.
200 1-3 døgn ved et enkelt indtag.
300 1-2 døgn ved et enkelt indtag.

50 7-10 døgn ved sporadisk misbrug.
200 2-4 døgn ved sporadisk misbrug.
300 2-3 døgn ved sporadisk misbrug.

50 4-8 uger ved dagligt misbrug.
200 12-16 døgn ved dagligt misbrug.
300 6-9 døgn ved dagligt misbrug.

*Grænseværdierne på en narkotest kan variere +- 25% fra angivet værdi. De angivne grænseværdier er sat efter gældende internationale standarder.

Junior medlem

Okay hvad så hvis man ryger 2 om dagen som fast, men om 2 uger skal have en urin test, hvad gør man så ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
^ Fremgangsmåden er vidst ligetil; man stopper med at ryge og krydser fingre. De forskellige metoder til at få THC hurtigere ud af kroppen på er mig bekendt ikke andet end hokus pokus.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]