Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Hejsa.

Jeg har før trukket nol via lightergaz af trim og mindre buds og det er gået rigtig godt.
Men stilke og store fanblade (altså alt det der ikke har synlige trichomes på sig) plejer jeg at smide ud da jeg syntes det gør olien harsk og meget mindre potent. de sidste gange har jeg dog stadig gemt stilkende og de store fan blade da jeg håbede man måske kunne lave noget medicinsk olie ud af dette der f.eks kunne gøre gavn hos kræft patienter.

jeg har læst lidt rundt omkring på nettet og er blevet lidt i tvivl om hvor hvidt det kan lade sig gøre kun af stilke, nogle mener man skal bruge buds selv til medicinsk cannabis olie men så kan jeg ikke rigtig forstå at olien ikke gør folk påvirkede.

jeg havde forstillet mig noget lign med at tage alle de tøre stilke/stammer og fanblade - klippe i mindre stykker og hælde i en gryde, koge et par timer, sig plante materiale fra og forhåbentlig er der olie der vil samle sig på bunden af gryden ? er der nogen der ved om dette kan lade sig gøre eller om der evt er bedre metoder, og om det overhovedet kan lade sig gøre at lave olie med medicinske egenskaber ud af stilke og blade alene, og er det ligemeget hvilken sort af cannabis man bruger !?

dansk pot, indendørs skunk, whatever !?

med overnævnte metode (koge det i timer) kunne man også forstille sig at THC'en og andet blev smadret, jeg ved ikke hvad det er der er i cannabis der f.eks modvirker kræftceller i at danne sig.

jeg kan ikke lide at smide noget ud.

Moderator
Brugeravatar

Vil anbefale dig at lave hampesmør af det i stedet, smid det i en gryde med vand og smør og lad det stå og boble, en times tid. Filtrer og opsammel smør og vand i en gryde/skål. Køl det derefter ned og smøren vil ligge sig øverst og blive hård. Så kan du skærer smøren fri, tørre vand af og bruge det til opskrifter i stedet for almindelig smør, og blive skæv af det. Bliver smøren meget grøn i smag og farve, så kan det renses ved at varme det op med nyt vand igen og køle det ned igen, da klorofylet vil binde sig til vandet fremfor smørret - du ved ligesom med water curring.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

meningen er at man netop ikke skal blive påvirket af det, men kun have de medicinske egenskaber.
Jeg så en dokumentar hvor nogen smurte det direkte på huden, det er nogenlunde det samme jeg tænker på at lave. Jeg ved ikke om de havde lavet en salve af olien.

så også en anden hvor de åd en dråbe hver dag (imod kræft) jeg vil meget gerne lære at lave sådan noget olie, og ikke til at beruse mig på.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

nopes. Læste på en side at medicinsk olie lavet af cannabis planten (hele cannabis planten vel og mærke) ofte bliver forvekslet med almindelig hampeolie som ganske rigtig er sundt og godt på mange måder, men ikke den man bruger til f.eks at bekæmpe kræft celler med.

den olie jeg taler om er i dens rene form som (ser det ud til) meget kold motor olie :D
Det ser ud til at den er tyndere end det nol man normal laver, sort men med et cola/brunt skær.

så en dokumentar engang med en dame der åd det direkte fra en sprøjte og senere så man den person der lavede det til hende putte stængler og blade (og nok også buds) ned i en stor gryde - hvor han kogte det og lavede olie. jeg har kigget efter den dokumentar i noget tid men har ikke lige kunne finde den, forsætter og hvis jeg finder den poster jeg det self.

Medlem

.... Jeg har set at visse danske webshops er begyndt at sælge det... Til bloody 2500 kr for 3 ml.. Jep. I læste rigtigt. Det er helt vildt. Det synes jeg faktisk er uetisk.. Uden at vide hvordan det laves, så kan jeg ikke forestille mig, at det kan retfærdiggøre prisen. Den må vist udelukkende være sat efter at dødsyge mennesker er desperate for hvad som helst. Men man kan da konkludere to ting:

1) Det er åbenbart lovligt
2) Ergo det indeholder ingen thc

PS) jeg påstår ikke at det ikke er gavnligt for alt muligt.. Men +800 pr ml, det er da simpelthen at udnytte syge mennesker.

Senest rettet af Tjalde Smølf 15 okt 2014 15:54, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Kunne det være Simpson olie du leder efter?
Jeg synes at kunne huske at have set en video hvor de koger hele planter så det bliver til en meget mørk substans. Tror dog ikke at man kan undgå at blive påvirket af den hvis man indtager olien.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

..og nej.. På omtalte webshops står der eksplicit at det IKKE skal forveksles med Rick Simpsons olie.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Det var Viridis jeg spurgte. :)
Jeg har også læst om folk der laver det ud af kokus olie, de kommer plantematerialet i en stykke osteklæde og koger det sammen med vand og kokus olie i nogle timer og bruger den olie til at smøre på psoriasis eller sådan noget.

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Medlem

.. Og siden jeg så det første gang for en lille uge siden er prisen så faldet til 1500 for 10 ml... Et spørgsmål om supply og demand går jeg ud fra. Ham der havde markedet, havde det åbenbart ikke for sig selv særligt længe.

Nu er priserne da lidt mere spiselige. Tænk sig.. Hvis man kunne lave et lovligt biprodukt som kunne gavne en masse mennesker. Ved dog ikke om produktionen af cbd olie er på bekostning af den høst man ellers ville ryge :) Jeg glæder mig til at høre mere Viridis.

Medlem

Pestilence skrev:
Det var Viridis jeg spurgte. :)

Well, excuuuuse me ;)

Men jeg tror nu svaret bliver det samme :)
Simpsons Oil bliver man stadig blæst af. Moderat blæst, men stadig væk blæst.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Hehe, no problem, så er der i hvert fald ingen forvirring omkring mit indlæg.

Ja, det tror jeg du har ret i. Det virker i hvert fald som om Simpson oil kunne gå hen og blive en potent substans.

йети skrev:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Ja man kan jo nok ikke undgå at lidt THC kommer indenfor men mener at personen jeg så indtage det sagde at der ingen virkning var - eller at den måske var så ringe at det ikke betød noget. Jeg kunne bare ikke forstille mig at særligt meget af de aktive stoffer ville overleve hvis det bliver kogt igennem, ligesom når man varmer sine buds/sit hash op i et fedtstof med intentionen om at få en rus ud af det, skal det jo helst være med en svag varme over længere tid, da høj varme skulle nedbryde istedet for at lade det binde sig med fedtstoffet.

jeg aner intet om oliens navn, kun at det var direkte kræft "dræbende" ... altså ment positivt :D
det skulle ud over det også have en række andre gavnlige effekter, og i det hele taget være sundt at æde/smøre på huden eller hvad man nu gør.

Medlem

https://www.google.dk/#q=how+to+make+cbd+oil

Det på de webshops jeg har set er lavet på industrihamp... Skriver de i hvert fald.
Det kan være at det rent faktisk mere eller mindre ER Simpson Oil, bare lavet på industrihamp.
Men mon det så har den samme gavnligt virkning?

Det er et rent Klondyke derude.. Med eller uden virkning. Tro kan jo flytte bjerge.
Men havde jeg et sygt familiemedlem og stod med to slags olie: én slags lavet på industrihamp, og en anden slags lavet på noget godt potent skunk, så valgte jeg det sidste.

Nogen kloge hoveder derude som ved om der er lige så meget cbd i industrihamp som i de ulovlige planter?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

.....vel ikke hvis man ødeligger THC'en ved høje temp...for tredje gang :D

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Men kan man fjerne thc uden at fjerne cbd??

йети skrev:

Moderator
Brugeravatar

Opvarmning hæver THC indholdet da THCa carboxyliseres til THC, ønsker man et produkt man ikke bliver skæv af så opvarm cannabis i planteolie ved lave temperature, under 150 grader. Cannabinoidernes kogepunkt er ret tæt, mener de starter omkrng 160-170 grader og slutter omkring 250 grader, så tror ikke det er muligt at ødelægge THC med varme og beholde CBD. Men opløses det i olien uden at caboxyliseres så er der ikke ret meget psykoaktivt (i rus sammanhæng) at finde. Tror nok stue temp. kan gøre det. Men kig på nettet, rigeligt af opskrifter på rick simpson stil olie, mener også han beskriver det i hans film.

Medlem

Jeg har selv lige produceret lidt CBD-olie.
"Olie" er virkeligheden forkert at bruge, for det drejer sig ikke om olie, men et udtræk. Hampefrøolie er koldpressede frø, som giver en vegetabilsk olie.
CBD- eller THC-olie, også kaldet Rick Simpson Olie er et udtræk af hampeplanten, hvor man hiver de aktive stoffer ud i et opløsningsmiddel, filtrerer plantematerialet fra, og herefter fordamper opløsningsmidlet - man står så tilbage med de rene plantestoffer, som faktisk er nærmere på harpiks end på olie (hamp indeholder en form for harpiks).
CBD-olien produceres på industrielle hampeplanter, som rigtig nok indeholder meget lidt THC. Derfor er den også lovlig, og sælges flere steder på nettet - dog til vandvittige priser!!!
THC-olien produceres på skunk eller pot, altså hampplanter med et højt indhold af THC. Der findes også cannabis-sorter med et balanceret indhold af CBD og THC, de er dog ikke så udbredte.
Alt efter hvilken medicinsk virkning man er ude efter, skal man bruge enten CBD, THC, eller begge dele. Og grunden til at folk ikke bliver vanvittigt skæve af olien er fordi de starter op med meget små doser og langsomt opdosserer, således at man bliver mere og mere tolerant for THC'ens psykoaktive virkning. Hvis man samtidig indtager en stor mængde CBD, er den også med til at mildne de psykoaktive effekter. Man kan dog vist ikke undgå skæverten fuldstændigt...

Søg på youtube "rick simpson oil", og du finder mange varianter. Selv har jeg fremstillet med ethanol (hjemmebrændt alkohol), da jeg så er helt sikker på at slutproduktet er rent selvom jeg ikke får fordampet al opløsningsmidlet...

Held og lykke ;-)

Medlem

Og ja, man kan godt fjerne THC uden at fjerne CBD:
https://www.greenpassion.org/index.php? ... d-not-thc/

Dedikeret medlem

Rapsolie, palmeolie, olivenolie osv. osv. er også udtræk fra planter. Men nu engang også olier.

Man skal nok være opmærksom på hvordan ordet "fjerne" bruges. Den måde de beskriver i det link, går mere på at ændre forholdet mellem de to cannabinoider (fx i afsnittet om at én kan vape først ved lavere temperatur og en ved højere temperatur; begge vil få både THC og CBD, men i forskellige forhold). Uden en destillations opstilling, jævn og præcis varme og møjsommelig temperatur kontrol, vil der klart være et tab af CBD, hvis man går efter at fjerne alt THC. Og det vil kræve en del olie, hvis det skal være realistisk at kaste sig ud i.

Men det er måske et spørgsmål om man snakker køkkenkemi eller ej. Det er bestemt ikke for at rakke ned, jeg er måske lidt idealiseret.

Det værende sagt, er THC-A i sig selv en god cannabinoid, som i meget ringe grad omdannes til THC i kroppen. En kold ekstraktion der tyndes ud i noget olie og indtages oralt (som Bismann også nævner), vil derfor efter min mening være både lettere at udføre for "almindelige personer", men også lettere og mindre suspekt at indtage og opbevare, samt have flere gavnlige effekter.

En fodnote om decarboxylation, så sker den process mere eller mindre ved alle temperature, men jo varmere jo hurtigere i en nogenlunde eksponentiel vækst. Lige hvornår THC-A når et maksimum ved jeg ikke, men jeg synes at tallet 140-150 C lurer i baghovedet. Pointen er mere, at al tilført varme i en given bearbejdning af det, resulterer i mere THC i opløsningen.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tak for svarende alle sammen.
Er der så nogen der ved om man SKAL bruge topskud eller om "groft" trim er nok til at lave rick's olie med ?

Med groft trim mener jeg store bære blade og stængler og stammer.
ikke trimmet med trichomes over alt (det går jeg self ud fra er ligeså godt som topskud)

Senest rettet af Mr.Pink 21 okt 2014 08:38, rettet i alt 1 gang.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]