Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:39

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej. Jeg er åbenlyst ny her, så I må undskylde hvis jeg poster det forkerte sted.

Man kan vist ikke rigtigt kalde snuff for en "drug" som cannabis eller lignende, men tænkte alligevel at jeg vil spørge.

Jeg har hørt meget om snuff og kræft. Jeg er kommet lidt i tvivl.

Selvfølgelig følger der negative konsekvenser, hvis man tager det i en længere periode, men jeg har i alt taget 4 små baner og jeg har tænkt mig at bruge resten af min pakke. (Ham jeg købte det fra sagde at der var omkring 7 gram)

Jeg vil gerne spørge om det er farligt i mit tilfælde? Jeg har ikke tænkt mig at gøre det igen og jeg har kun tænkt mig at bruge denne ene pakke.

Hvad er risikoen for skade/kræft for bare én pakke? Og nej, jeg har aldrig røget en cigaret før. Jeg har aldrig indtaget noget nikotin før nu.

En af mine forældre havde kræft pga. cigaretter, så jeg ved ikke helt om det er "nemmere" for mig at udvikle kræft. Jeg ved ikke om det har noget med ens gener at gøre.

Anyway, jeg undskylder hvis mine spørgsmål er dumme, jeg er ret uvidende og jeg vil bare være sikker.

Tak på forhånd for alle svar.

Senest rettet af Krieg 23 aug 2014 20:25, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Kort sagt, nej. Du vil højest sandsynligt ikke tage skade af en pakke, ikke mere end en irriteret slimhinde i næsen, som går over efter 3 dage.

Hvis nikotin var så kræftfremkaldende som du gør det til, tror du så selv det ville være lovligt på det danske marked? ;)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

Du har fat i noget. Det kan sagtens være at jeg overdriver. Jeg er altid paranoid når jeg prøver nye ting.

Sjovt nok bliver jeg paranoid efter jeg har prøvet noget og ikke inden.

Mange tak for dit svar, Xenofanes!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Kan du sætte ord på, hvorfor du har behov for at sniffe et tobaksprodukt? Det lort giver absolut ingen mening i min næse.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fuldtidsforvirret på fyn
Krimse skrev:
Kan du sætte ord på, hvorfor du har behov for at sniffe et tobaksprodukt? Det lort giver absolut ingen mening i min næse.

Kan det ikke være fuldstændig ligegyldigt hvad DU synes omkring det?
Der oprettes også tråde omkring mephedrone - kunne jeg ALDRIG finde på at røre, men derfor blander jeg mig ikke - højst med gode råd.

Junior medlem

Bl0dpump skrev:
Krimse skrev:

Der oprettes også tråde omkring mephedrone - kunne jeg ALDRIG finde på at røre, men derfor blander jeg mig ikke - højst med gode råd.

Kunne ikke have sagt det bedre selv.

Desuden så vil jeg da gerne prøve det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Bl0dpump skrev:
Krimse skrev:

Kan du ikke lukke røven, når jeg stiller et spørgsmål til trådstarter? Nu er der eufori indblandet med mephedron, hvilket gør det åbenlyst, hvorfor folk vælger at indtage det. Snuff smadrer slimhinderne, er ubehageligt at sniffe og giver ingen nævneværdig eufori. Tilgengæld får du nedsat lugte- og smagssans og potentiel afhængighed, hvis det er det lille nikotinkick, det måske giver.

Når du nu er så cancerforskrækket, kan jeg måske skræmme dig fra brugen af snuff ved at fortælle dig, at det indeholder carcinogener, som altså er kræftfremkaldende. Der er ikke gjort meget forskning i snuff, så ingen kan fortælle dig præcist, hvor kræftfremkaldende det er. Dog er det helt sikkert sundere end at babbe cigaretter.

Jeg troede, at det her var et oplysningsboard, men jeg tog åbenbart fejl, siden det ikke er tilladt at stille spørgsmål eller udtrykke sin mening.

Junior medlem

Så så. Der er ingen grund til at bruge de forkerte ord, vel?

Citat:
Dog er det helt sikkert sundere end at babbe cigaretter

Så har jeg det vel fint med det. Mange mennesker røger cigaretter i flere måneder og har det fint, så hvis det er mindre skadeligt end cigaretter, så er det vel fint nok med en pakke.

Jeg har taget det for at prøve det og ikke andet. Jeg tager det ikke for at få et kick eller et sus, men kun for at prøve det. For at få lidt erfaring med det.

By the way, jeg synes ikke det er ubehageligt at sniffe.

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg har slettet fornærmende og ligegyldige indlæg. Dette board er skades reduktion og oplysning om hvordan man bruger rusmidler. Folks personlige holdninger til om snifning er ulækkert eller ej, skal de holde for sig selv, da det er sagen irrelevant!

Krieg@ Jeg har selv prøvet noget snuff som kaldes "Rapé". Det bliver brugt blandt indianere til bl.a. ayahuasca seremonier, og det indeholder aske og forskellige urter - heriblandt nicotiana rustica som er den oprindelige vilde tobaksplante. Jeg synes det er ret så rart og virker kraftigt når man tager det sammen med andre bevidsthedsudvidende midler, f.eks. er det rart hvis jeg først har røget cannabis. Man kan tydeligt mærke virkningen af nikotin, men det virker rensende, idet at slimhinderne efter nogle minutter begynder at producerer en masse slim, som man så pudser ud. Sammen med slimen kommer resten af snuffet, så man ender med at have en hel ren næse.

Hilsen Fanny

Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg flytter emnet til Visionærer planter, da den hører til der.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]