Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 05:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej folkens :)

Mig og nogle venner går og snakker om at vi vil ryge noget sjov tobak, men vi er alle sammen meget skræmt af hvad vi har læst på nettet om psykose osv.
Jeg er bange for at ødelægge min indlæringsevne, da jeg klarer mig rimelig godt i skolen.
Vi er alle 14 år og har lige bestilt piber, som vi har tænkt os at ryge hash på.

Spørgsmål?

* Skader det hjernen så det kan mærkes hvis man ryger 1-2 gange om måneden

* Er det rigtigt at man kun tænker på den klump man skal flække efter skole eller i weekenden, hele dagen?

* Hvad er risikoen for at få psykose? ( Har oplevet en del ting i livet og har et delvist stærkt sind. Har prøvet at sniffe lightergas mange gange)

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Vent for guds skyld til i bliver ældre, og lige sådan med lighter drop det virkelig, der er ikke noget mere skadeligt end lightergas.
Hash er der stadig når du er 18+, og du/i vil virkelig blive glad for at i ventede til den dag med at ryge, hvis i da vælger at lytte til hvad folk herinde siger. Jeg var ikke meget ældre selv da jeg røg første gang, og jeg vil stadig ønske idag(er 21) at jeg aldrig havde rørt hash, men har været stoppet 1 år nu uden problemer, da det gav for meget tankemylder.
Man kan ikke rigtig sige noget om chancen for at få en psykose, men den er da nok større når du siger du har oplevet en del ting i livet, men man kan aldrig være sikker, men jeres alder øger også chancen, da jeres hjerne langt fra er fuldt udviklet. Så hvis i har fået fat på hashen, så gem den lige 4-5+ år, da den med alt sandsynlighed ikke bliver for gammel.

Håber i vil lytte til hvad jeg har skrevet, og jeg er nok ikke den eneste der kommer med sådan en smørrer, da det altså ikke er for sjov det bliver sagt. Syntes derimod i skal fokusere på jeres skole, og være sociale med jeres kammerater, uden at være påvirket, indtil i bliver ældre : )

Junior medlem

Lytter til jeres gode råd og holder mig til den smule alkohol, jeg drikker en god gang imellem.
Tak for jeres råd :)

Medlem

Geografisk sted: Sjælland
Respekt for det, du vil blive glad for det senere, og god stil du sætter dig ind i tingene inden du bare kaster dig ud i det ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Er bekymret for at skade hjernen med hash.
Suger lightergas hæmningsløst.

Get your priorities straight, kiddo.

Jeg håber, at du holder dig fra hashen i minimum et par år.

Medlem

ja jeg undlod også at sige noget.. iskold ligther gas ned i lungerne har jeg aldrig forstået og kun rystet af hovedet af folk der har gjort det eller tilbudt det.

Jeg håber hvertfald ikke det er ligeså oppe i tiden stadigvæk at gøre det.

Startede med at ryge samme alder som dig, ville også vente mindst et par år.
noget nemmere at styre alkohollen end at ende op med at ryge lidt for tit, eller nogen af dine venner gør.

Medlem
Brugeravatar

Første spørgsmål er totalt irrelavent, for når du først går i gang, bliver en gang om måneden til hver uge, til hver dag, og før du ved af det sidder du og sniffer amf og ryger bong fra morgenstunden, sådan kommer det med 90% sikkerhed til at ende hvis du tager bare 1 sug på en joint, hvis du altså har smag for det.

Andet spørgsmål: Absolut, hvis du syntes det er kedeligt at gå i skole, vil du sidde hele dagen og tænke på den joint du skal ryge når du har fri, og der går nok ikke særligt længe før du slet ikke har tid til at gå i skole, pga søvn og bongrygning.

Tredje spørgsmål: Risikoen for at få en psykose er minimal, men ifølge mine beregninger er der 97% chance for at du ville blive afhængig af at ryge en gang, så det er en god ide at lade vær, vent til du har lidt forstand. Og stop med at sniffe lightergas, det er bare klamt og ødelægger din krop og hjerne....

Insane psychedelia user!

Har du lyst til at løfte sløret for dine beregninger, lidt mere, Anarkisten420?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det er nok ikke langt fra. Folk der begynder at ryge hash, inden de knap har ramt puberteten, ender næsten altid i et misbrug før eller siden, og da de har været knast i bærret siden så ung en alder, vil de ligefrem mene, at det gavner dem.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Radio 24/7 har kørt en serie der hedder Potcast. Der mener jeg faktisk at jeg hørte at en klar, klar overvægt at dem der bliver afhængige eller på anden måde få et problematisk forbrug, alle er startet før de er 20. Så at vente til man er 20 er en fantastisk ide.

(Baudelaire 1860).

Insane psychedelia user!

Men er det så fordi, de ryger tidligt? Eller ryger de tidligt fodri de har problemer som cannabis lindrer på, så de ender i et selvmedicinerings misbrug? Jeg tror simpelthen ikke på at alene det at man starter tidligt er en faktor som skaber misbrug.

Derfor er det dog stadig smart at vente til man er noget ældre end 14år. Simpelthen fordi at hjernens udvikling bliver svækket gevaldigt, hvis der ryges ret meget i den unge alder.

Medlem
Brugeravatar

Mr. Gone skrev:
Jeg tvivler ikke på at langt de fleste der ender i et cannabis misbrug før eller siden, er startet tidligt. Men jeg kender altså mindst 5 der har røget før de blev 18, som ikke har haft et misbrug og som ikke ryger nu. Og jeg kender altså ikke 100 mennesker der har røget eller ryger det, så jeg vil alligevel sige at 97 % er noget højt :O 90 % måske men det er også en væsentlig forskel

Ja men så har de 5 du kender nok haft lidt mere forstand, og vokset op på en lidt anden måde end ts, og ikke sniffet lightergas som 14 årig osv, nu jeg tænker over det igen tror jeg faktisk 97% er ret lavt sat omstændighederne taget i betragtning.

Medlem

Hold dig helt væk fra stoffer. Det er mit råd.

Ja, stoffer føles fucking fantastisk. Men som med alt kommer det ikke uden bivirkninger. Og når du først har lært hvor fantastisk stoffer føles, så er det svært at holde sig fra dem.

Røg hash første gang som 18 årig, og har været i et misbrug lige siden. Der er aldrig en god tid til at begynde på at ryge hash. Det er simpelt hen for dumt.

Hvis du ikke vil ende med at sidde desperat i midten af måneden uden penge, og sidde og gå hele din facebook igennem for venner du kunne låne penge fra for at så at risikere en bøde på at køre på røven til staden, for at så risikere at få en endnu større bøde, og en plettet straffeattest på at købe noget som alligevel ikke holder længere end 4 timer, så hold dig væk fra hash!

Og hvad fanden laver jeg så på psychedelia? Jeg sidder alligevel og ryger bong indtil min pung er tom, så kan jeg vel lige så godt diskutere emnet sammen med mine med-danskere som har været lige så dum som mig og har kommet i kontakt med stof-miljøet.

Insane psychedelia user!

Sunny0)))

Det er jo ikke alle der har så svag karakter.
Hvis din situation er så nederen som du skriver, så lav den om.

Jeg synes du lyder som SSP medarbejderen vi havde ude på folkeskolen og fortælle om det der farlige HASH.

Junior medlem

Jeg vil mene at de fleste skulle holde sig væk fra hash..
Det er de færreste der kan administrere at ha et sundt og afslappet forhold til det!
Jeg startede som 14årig og blev ved.. (Er 33) Har inden for de sidste 3-4 år arbejdet hårdt på at få et afslappet forhold til tjalden.. Endt op i at være clean lige knapt et år.. (Hjulpet på vej af et halvt år i arresten) og har det nu sådan, at jeg ikke engang vil prøve igen af frygt for tilbagefald..
Medmindre du vil leve af at lave reggae, og har brug for det til dit image vil jeg råde dig til at lade være til du er blevet voksen! :)

With this electronic rod, he will rub its mechanical vagina.
The skill of the spectator, will determine the machines ability to reach climax.

Medlem

ragamuffin skrev:
Sunny0)))

Det er jo ikke alle der har så svag karakter.
Hvis din situation er så nederen som du skriver, så lav den om.

Jeg synes du lyder som SSP medarbejderen vi havde ude på folkeskolen og fortælle om det der farlige HASH.

Jeg har kæmpet en brav kamp med hash, og hashen vandt.

Det kan godt være at den her fyr er stærk, men hvorfor riskere at ødelægge sit liv?

Han ved jo ikke om han er stærk nok, før han har prøvet.

Jeg synes det er bedre bare at holde sig til ting som rent faktisk giver indhold i ens liv, en sød kæreste, en god hobby, god mad og rare mennesker. Det er livet! Ikke at sidde og spilde den ene dag efter den anden på at ryge hash.

Junior medlem

Geografisk sted: oppe i din kusse.
jeg vil sige vent til du er ældre det smadre hjernen. men hvis du kun ryger en fed tager du ik som sådan skade det er længere varig brug:)
men drenge pas på jeg selv :)det var bare et godt ord:P

Medlem

Mr. Gone skrev:
Men SunnyO))), har du ikke fået noget positivt ud af at ryge hash? Der er mange der glemmer de positive måder cannabis har påvirket dem på. Mig selv f.eks. jeg blev meget mindre fordømmende over for mennesker jeg ikke kender. Hash medvirkede en smule til at jeg fik det bedre med mig selv (det var en lang kamp), og fjernede mine fordomme over for narkotika brugere. Jeg ville have været mere ignorant og meget mere ulykkelig med mit liv, hvis jeg ikke havde røget hash. Jeg havde faktisk nok taget mit eget liv, så det er ikke helt fair at generalisere. Hvad der er skidt for nogen kan være det bedste for nogen andre.

IKKE for at sige at der kun er positive ting, jeg kan skam mærke bivirkningerne også. jeg er dovnere og trættere til tider hvor jeg ryger meget og min hukommelse er allerede i en alder af 19 år begyndt at svigte mig. og jeg har kun røget fast i et par år!!!

Det hjælper mig af med mine selvmords tanker, men det er sgu ikke den bedste måde at håndtere ens depression på.

Det har også haft lidt den samme effekt på mig som du har haft, men de negative ting overgår de positive ting.

Hash har taget min kreativitet, min livsglæde og gjorde at jeg måtte droppe ud af gymnasiet begrund af social angst.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]