Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 21:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: odense
Jeg søgte, og kunne ikke umiddelbart finde noget om emnet.
Jeg kender én der har røget fast hver dag i 3-4 år, og efter han har taget sådan et bong hoved er han stadig helt normal. Ingen ændring i øjne, tale osv. Han siger faktisk han bliver mere frisk af at have røget, jeg mener, så må man fandeme være hærdet. :twisted:
det er lidt synd og ryge hver dag og så til sidst ikke kunne mærke en skid. Nogle erfarne rygere herinde der oplever det i samme eller til dels samme grad?? skal lige siges det ikke er skod hash han ryger, det veksler mellem 60'er og 80'er .
peace :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: somewhere between A and B
har oplevet noglet lign. på min efterskole.. 2 tøser som røg mere end nogen anden jeg har set!
hver morgen sugede de 2 bonghovder hver og gik til morgenmad, næsten uden at føle sig påvirket.

og sidst på året, faktisk på roskilde, stod de begge ud af deres telt, sugede 2 morgenbonghovder, og så ventede de 1 time og åd lidt mad, og så sugede de ellers bar bong hele dagen!..

skal dog lige sige at deres hash var voldgodt! jeg blev selv blæst på 1 bonghoved, og ik bar blæst men MERE end det!

men til spørgsmålet, jo tror da godt man kan blive "hærdet" så meget at der skal mere og mere til!

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
wist skrev:
har oplevet noglet lign. på min efterskole.. 2 tøser som røg mere end nogen anden jeg har set!
hver morgen sugede de 2 bonghovder hver og gik til morgenmad, næsten uden at føle sig påvirket.

og sidst på året, faktisk på roskilde, stod de begge ud af deres telt, sugede 2 morgenbonghovder, og så ventede de 1 time og åd lidt mad, og så sugede de ellers bar bong hele dagen!..

skal dog lige sige at deres hash var voldgodt! jeg blev selv blæst på 1 bonghoved, og ik bar blæst men MERE end det!

men til spørgsmålet, jo tror da godt man kan blive "hærdet" så meget at der skal mere og mere til!

Fuck de lyder kneppet.... Prøv at forestille dig at kende dem som personer: UDEN hash i en hel uge..... Enten du eller dem eller begge ville blive sindsyge....

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: paradisæblevej 111
det er sjovt denne post kommer op nu.. lige pt har jeg haft den samme ryger det sidste lange stykke tid. Det er en god ryger. En god pollen. 90´er på staden tror jeg nogen siger.. fuck it. Lækker lys blød tjald.

Men når man nu har ferie og man har arbejdet lidt på festivalen osv så ryger man mange joints og jeg oplever lige nu at være blevet resistent overfor den her tjald. Det er super neder. For jeg skal virkelig ryge mange joints for at blive skæv.

Hvis jeg ryger en skunk pind bliver jeg hammer skæv som normalt, det er bare lige den her ryger. Måske er det svaret på din kammerat.. I dont know.

Og ja.. det er røv neder. For det er skidt at sku op og bruge for 3-400 kr om dagen på røg

mini

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mini-krøl prøv med en kold tyrker, og så bar hold den i en uge, og så burde du blive dejlig skæv igen for mindre end 3-400 kr om dagen :D

high 5 Mini-krøl

Titel:
Medlem
Brugeravatar

yeah.. tror bare ikke tidspunktet ligger til en kold tyrker Wist :)

Festival lige om hjørnet. hehe.. men det er jo også kun lige med den her hash. Så snart jeg ryger mig en skunk pind eller noget andet hash så bliver jeg basket as a motherfucker :)

High 5 wist

Titel:
Medlem
Brugeravatar

så er man osse lette hardcore hvis man skal købe for 3-400 kr pollen 90'er for at blive baske :P

Titel:
Medlem
Brugeravatar

tja.. det er man nok. Du ved.. overdrivelse fremmer forståelse. Men det er ikke fordi jeg er hardcore eller noget. Jeg oplever det første gang med den her hash og det irriterer mig voldsomt.

Vil ikke bruge 300 om dagen. Det er jo nederfisse...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Mini-krøl skrev:
forstår! men hey så længe man holder sig til skunken så burde alt være okey :D

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
wist skrev:
Mini-krøl skrev:
forstår! men hey så længe man holder sig til skunken så burde alt være okey :D

Snakker du om?

Man udvikler jo også tolerance over for skunk?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
wist skrev:

mjah, hvis du ikke er vant til at ryge bong, bliver du møgblæst selvom det er ret dårlig tjald..

personligt har jeg aldrig forstået folk der vælger at ryge hver dag. - ikke fordi jeg ikke selv har gjort det.. men glæden forsvandt ved det. - tror at dem der går og ryger hver dag, slet ikke tænker over hvor dårlig tjalden følels i længden..

Jeg synes at det er ærgeligt at i bruger ord som "hardcore" osv om folk der spilder deres tid og penge på at bruge tjalden på den måde... - dumme eller uvidene passer bedre :!: - men jeg skal selvfølgelig ikke sige hvordan folk skal leve deres liv.. -

Titel:
Medlem
Brugeravatar

kemal skrev:
Man udvikler jo også tolerance over for skunk?
NEJ! :D man kan ikke udvikle en tolerance over for skunk! DET VED ALLE! :D
spiffeh skrev:
mjah, hvis du ikke er vant til at ryge bong, bliver du møgblæst selvom det er ret dårlig tjald..
rigtig nok! men deres tjald var sgu noget super nice noget! 120'er klump hvis ik bedre!

spiffeh skrev:
personligt har jeg aldrig forstået folk der vælger at ryge hver dag. - ikke fordi jeg ikke selv har gjort det.. men glæden forsvandt ved det. - tror at dem der går og ryger hver dag, slet ikke tænker over hvor dårlig tjalden følels i længden..

Jeg synes at det er ærgeligt at i bruger ord som "hardcore" osv om folk der spilder deres tid og penge på at bruge tjalden på den måde... - dumme eller uvidene passer bedre Exclamation - men jeg skal selvfølgelig ikke sige hvordan folk skal leve deres liv.. -
kunne ik være mere enig! især det med at være en "hardcore" ryger!
som jeg ser det, er der 2 typer rygere. dem som nyder det, og dem som bar ryger det fordi de vil være seje eller ryger et problem væk. (er dog ikke typen der sætter folk i bås!.... nomalt)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: North State :)
Er der noget der hedder 120' ryger...? :roll: egentlig...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Rasta Drengen skrev:
Er der noget der hedder 120' ryger...? :roll: egentlig...

Ja self er der det? En hash der koster 120kr/g er en 120 ryger. Om det så er det fineste bubblehash eller den tørreste standart er sagen ligegyldig

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
At ryge hver dag er skod, man tager jo heller ikke i Tivoli hver dag for at have det sjovt.

Titel:
Medlem

CharLeS_BroWN skrev:
At ryge hver dag er skod, man tager jo heller ikke i Tivoli hver dag for at have det sjovt.

Selvom begge dele kunne være udemærket :D

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Hovedpuden skrev:
CharLeS_BroWN skrev:

Selvom begge dele kunne være udemærket :D

Tror Bonbon-land ville være den ideelle forlystelsespark i den sammenhæng, MUNCHIES! :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

mr. weed skrev:
Jeg søgte, og kunne ikke umiddelbart finde noget om emnet.
Jeg kender én der har røget fast hver dag i 3-4 år, og efter han har taget sådan et bong hoved er han stadig helt normal. Ingen ændring i øjne, tale osv. Han siger faktisk han bliver mere frisk af at have røget, jeg mener, så må man fandeme være hærdet. :twisted:
det er lidt synd og ryge hver dag og så til sidst ikke kunne mærke en skid. Nogle erfarne rygere herinde der oplever det i samme eller til dels samme grad?? skal lige siges det ikke er skod hash han ryger, det veksler mellem 60'er og 80'er .
peace :D

Tolerance (eller tolerans) er den samme historie uanset stof.

Teknisk hænger det sammen med én eneste ting: at dine receptorer i hjernen nedregulerer sig selv, når der bliver losset store mængder af et fremmed stof ind i kroppen, f.eks. THC.

Lad os tage eksemplet med THC:

Den måde det fungerer på med stoffer er, at du kan snyde kroppen engang i mellem, men du kan ikke snyde den hele tiden. Det er snyd at tage stoffer, ingen tvivl om det. Teknikken er at snyde kroppen, så den ikke snyder dig tilbage ;)

De fleste mennesker har naturlige niveauer af signalstoffer i hjernen, og de oplever fra tid til anden belønning, glæde og meningsfyldthed i deres liv.

Det der sker under et bæredygtigt forbrug er, at du indtager en stor mængde stof - altså i forhold til det hjernen selv kan producere - og det giver kroppen et chok. Men lige som den prøver at begynde at bygge tolerans, så holder du en pause på 1-2-3 dage og lader kroppen komme sig over den lille-bitte tolerans den har opbygget.

Når man begynder med et misbrug eller voldsom selvmedicinering, skyldes det at man tror, at man bare kan "ryge mere" for med vold at tvinge kroppen til at blive høj igen. Dette starter en eskalerende kurve af tolerans, og hjernen bliver næsten totalt immun overfor THC'en.

Uden daglige, store doser af THC vil misbrugeren opdage, at der opstår abstinenser. Hjernen kan simpelthen ikke selv danne nok signalstoffer til at generere de dejlige effekter af THC/anandamid: altså glæde, meningsfyldhed, tilfredshed og afslappethed.

På dette tidspunkt vil en utrolig stor del af hashrygningen dreje sig om at ryge abstinenserne væk, hvorved misbrugeren ganske enkelt bare kommer til at føle sig normal. Altså på baseline.

Dybest set er dette idioti. For man ryger som en skorsten for at nå sin naturlige baseline, og samtidig bliver der længere og længere imellem de fantastiske oplevelser, som man kendte fra sin jomfruelige oplevelser med hashen.

Hvor hashen før øgede den totale mængde af lykke for personen ved at snyde hjernen mere glad og tilfreds, så drejer det sig nu om at ryge, for at undgå smerterne ved abstinenser.

Titel:
Medlem

spiffeh skrev:
Jeg synes at det er ærgeligt at i bruger ord som "hardcore" osv om folk der spilder deres tid og penge på at bruge tjalden på den måde... - dumme eller uvidene passer bedre :!: - men jeg skal selvfølgelig ikke sige hvordan folk skal leve deres liv.. -

Det er ikk hardcore at være bums.. Men det er hardcore at kunne ryge 400 kr god tjald(om dagen) og stadig kunne finansiere det. Det er vi vist alle enige om

Så jeg synes sgu ikke det er ærgerligt at bruge udtrykket hardcore om en der ryger meget, det sidestilles vel med udtrykket "vildt" eller sådan noget...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

jeg brugte ikke ordet hardcore fordi jeg synes det er sejt at ryge hver dag. misforstå mig ikke!!
synes i øvrigt udtrykket bliver lige lovligt meget overanalyseret.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]