Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey Guys.
Jeg har dette problem at jeg er igang med at tage kørekort. Jeg er en af de typer der godt kan lide at nyde en enkelt joint en gang i mellem sammen med mine venner.

Mit problem ligger i at jeg i et stykke tid stoppede med at ryge, pga. kørekortet, og jeg tænkte at jeg skulle have en urinprøve med til lægen ved lægeartesten. MEN så søgte jeg lidt på det og folk skrev rundt omkring at det kun var hvis man indrømmede at man tog euforiserende stoffer. Men her sidste torsdag, der valgte jeg så at være med til at ryge på en joint.
Men så her i dag da jeg ringede og bestilte tid hos lægen (her i morgen kl 16.15) så sagde han at jeg skulle have urin med da han (påstod) at han skulle tjekke om jeg evt havde sukkersyge.. Dér blev jeg godt nok bekymret og tænkte hvad sukkersyge og kørekort havde med hinanden at gøre.. Men endnu mere om hvis det var rigtig om det så også betyder at han tjekker for THC samtidigt..

Han sagde til mig at det IKKE behøvede at være nedkølet og at jeg bare kunne tage en morgenurin med..

Min plan var så at jeg ville have noget urin fra en evt veninde.. Men mine veninder sagde nej, bortset fra én som gerne ville hjælpe, men da hun røg i går , så ville det ikke være en stor hjælp....

Jeg har kigget på denne side;
http://www.narkotikatest.dk/shop/cms-omnarkotest.html

Hvor de skriver om at man kan manipulerer med urintesten ved at ændre ph-værdien og fortynde urintesten.

Men er der nogen herinde som kender evt. metoder til at undgå at blive opdaget? Helst udover at få en ven/venindes urin... Nogen der selv har været til lægen med urintest til lægeartest til kørekort, som også ryger?
Tror i at det kun er til sukkersyge, eller om det overhovedet er til sukkersygetest?

En hurtig hjælp ville gøre mig mega lykkelig, da jeg virkelig er bekymret.. Det skal siges at jeg ALDRIG ville køre påvirket , men derfor kan jeg ikke se nogen grund til at man ikke må ryge en lille joint med sine venner af og til, udover den dumme lovgivning.. Men derfor ville jeg aldrig køre i påvirket tilstand, udover cykel .. :D

Men nogen gode råd eller facts? :-)

Medlem

Jeg tror det er rigtigt nok, at han bare vil tjekke for diabetes, måske i form af en stikprøve hvor du uheldigvis er blevet udvalgt. Men hvorvidt den viser thc eller ej, ved jeg faktisk ikke.
Jeg vil ikke råde dig til at manipulere med en prøve, du skal aflevere hos lægen, da de kan blive rimelig mistænksomme hvis de kan se, at PH-værdien er blevet fusket med. Hvis jeg var dig, havde jeg spurgt alle dem jeg kender med rent urin, om de ikke kan aflægge en prøve til dig, for tror det er din eneste vej ud. Men i øvrigt, hvis du ryger sjældent kan THC ikke spores i mere end en uge måske 2 i urinen, så du kan også bare udskyde din lægeerklæring til du ved, at du er clean :-D

Junior medlem

Okay, ja du har ret, det er nok smartest.. Tak :-)

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Du er i din gode ret til at nægte. Det kan dog være at det udsætter dit kørekort

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Kan diabetes ikke tjekkes ved blodprøve? Synes også du skal spørge flere folk - der må være en derude som er villig til at lægge en sjat tis, ellers er folk godt nok snerpede eller usympatiske.
Hele det her joint vs køretøjs-cirkus skader fandme mere end det gavner, det er bare en dårlig undskyldning for at kunne stoppe mistænksomme typer og hive flere penge ind... det er off-topic, go on.

Junior medlem

Min søster valgte at hjælpe mig da jeg bare lagde det rent ind for hende.
Men tak!

Og ja rigtigt nok, jeg synes virkeligt at det er en latterlig regel. Forstod det hvis man kørte mens man har sin rus, men synes fandme det er for latterligt at man stadig skal ha noia på ikke blot en dag efter, men i enkelte tilfælde i flere uger efter.. Men det kan man jo ikke gøre det helt store ved.. :/

Medlem

Man plejer ikke at bruge urinprøver til at teste for diabetes, men derimod blodprøver (og evt. glukosetoleranstest). Til gengæld giver det ikke mening at lægen bare godtager en medbragt prøve — den kan jo komme fra hvem som helst — hvis han ønsker at teste for narko.

Ofte har u-stix et felt for pH, som vil vise om der er fusket med pH, og et felt for creatinin, som vil vise om man har forsøgt at fortynde prøven.

Men held og lykke me'et…

Junior medlem

Man plejer ikke at bruge urinprøver til at teste for diabetes, men derimod blodprøver (og evt. glukosetoleranstest). Til gengæld giver det ikke mening at lægen bare godtager en medbragt prøve — den kan jo komme fra hvem som helst — hvis han ønsker at teste for narko.

Ofte har u-stix et felt for pH, som vil vise om der er fusket med pH, og et felt for creatinin, som vil vise om man har forsøgt at fortynde prøven.

Men held og lykke me'et…

Hold da op, ingen tvivl om at jeg nok har taget det rette valg ... Man skulle jo nødigt risikerer at de blev mistænksomme og evt bad om en blodprøve :O Men tak! Det var uden tvivl stof til eftertanke til en anden gang :O

Medlem

(I parentes: "blodprøven" drejer sig om et prik i fingeren — der er kun brug for en lille dråbe blod — og man har svaret på under et minut.)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Hey. Jeg har fået taget den prøve mange gange i Forsvaret, hvis det er den samme, så måler de kun for alm ting i dit urin. Der bliver ikke målt THC, da det er et andet apparat der skal bruges til at måle det. Jeg tror ikke den samme maskine registrerer for både euforiserende stoffer OG de andre 8-9 forskellige ting som er helt almindelige at have i sit urin.
Jeg var også skide bange for at blive smidt ud af Forsvaret, men de målte slet ikke efter de ting.

(Bare lige min side af sagen. :))

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Junior medlem

min læge spurgte mig straight out om jeg stadig røg hash da jeg skulle have min lægeattest, fordi jeg førhen er blevet registreret i sammenhænge med hash..

husk at man ikke kan blive dømt for at have røget hash (eller stoffer generelt) men kun for at have noget på sig - derfor er det ikke et problem i forhold til kørekort, så længe man ikke er påvirket under kørsel

Junior medlem

undskyld at jeg skriver her kan ikke finde ud af at oprette emne ( er helt ny herinde)
men hvis man ligger en prøve for hash.. og andre stoffer evt. med en tisprøve
hvor længe kan lægens test spore det.. jeg er normalt hverdags ryger hvor jeg ryger omkring 4 gram om dagen?

mange tak på forhånd:)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]