Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 00:26

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Rygning kan irritere en allerede irriteret hals yderligere så det er på papiret ikke nogen god idé. For mit eget vedkommende er alt røg uvelkomment når jeg er syg men andre jeg kender holder stærkt på at ryge tobak med menthol - dårlig idé hvis du spørger mig.

Hvis du har erfaringer med oralt cannabis vil jeg anbefale det, ellers så ryg så rent og lidt som muligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvis man i forvejen er lidt groggy - hovedet trykker, feberen kører, generelt ubehag - så er det ikke sikkert at en skunk rus lige er sagen. Med cannabis, som med så mange andre rusmidler, gælder det at man inden rus skal sørge for at have det godt.
Det er kedeligt at være syg og tiden går når man er skæv. Om det virkelig vil påvirke din sygdom tror jeg ikke, men den kan risikeres at opleves værre. Plus at jeg subjektivt vil mene at rus pga. kedsomhed er en dårlig indgangsvinkel til påvirkning.

(Baudelaire 1860).

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
Med cannabis, som med så mange andre rusmidler, gælder det at man inden rus skal sørge for at have det godt.

Det er en sandhed med plads til en del modifikationer IMO.

Jeg vil give dig ret et meget langt stykke af vejen og hele vejen når vi snakker mere rene/kraftige psychedeliske stoffer.
Det værende sagt så kan Cannabis virke ret så effektivt mod depression, det kan dog også forværre den alt efter situationen.
Jeg har selv brugt hampen mod akut opstået depression. Jeg har nemlig de her ret så voldsomme humør svingninger der dog aldrig går over i mani så jeg svinger mellem at have det "nogenlunde" til at have det ekstremt dårligt - dette kan ske på få minutter.
Jeg har så eksperimentere med at bruge mindre doser Cannabis så snart sådan en periode melder sig og for mig virker det ret fornuftigt og med øjeblikkelig virkning.
Det er faktisk gået hen og blevet mit medikament nummer 1 mod akut depression.
Dertil vil jeg tilføje at selvom ens humør forud for en rus betyder rigtig meget, så er det min erfaring at omgivelserne (hvor i stoffet indtages) betyder væsentligt mere for slut resultatet - dette er dog en konklusion som jeg udelukkende har draget ud fra personlig erfaring.
Lad mig give dig et eksempel.

Lad os sige at mit humør har været ret dårligt gennem en længere periode og også i dag. Jeg beslutter mig så for at tage en dosis svampe i rolige omgivelser som jeg føler mig tryg ved, enten alene eller sammen med gode venner - i langt de fleste tilfælde (alle indtil videre) så vil trippet blive helt fint og mit humør vil forbedre sig undervejs.

Hvis jeg derimod har været i godt humør gennem længere tid og i dag måske har det ekstra godt men vælger at tage svampe i mindre optimale omgivelser så vil det højst sandsynligt resultere i et mindre behageligt trip med et fald i humør både undervejs og efterfølgende.

Som du kan se er jeg på ingen måde uenig med dig, dog synes jeg at der kunne være tilføjet en del til den sætning, hvilket hermed er gjort :)

EDIT: Glemte sku da helt årsagen til at jeg overhovedet gik i gang med at skrive i denne tråd!
Jeg ville bare anbefale OP at forsøge sig med noget rålakrids til halsen.
Det skulle være ret effektivt og billigt. Du kan få et økologisk kvalitets produkt i Matas og helsekost forretninger.
Det kan have/har en hel del bivirkninger ved stort forbrug over længere tid men på kort sigt er der intet at komme efter på den front.
Jeg bruger det selv til når halsen er øm samt til at tage sygdomme forsaget af virus, bakterier og/eller svamp i opløbet ved mistanke herom.
Om det virker til sidst nævnte skal jeg ikke kunne sige men jeg er dog ikke blevet syg de gange hvor jeg har haft mistanke om at jeg måske var smittet og efterfølgende sugede på noget rålakrids i løbet af dagen.

Insane psychedelia user!

Jeg ville spise 2-3 ketoganer hvis jeg var dig og havde dem liggende. Så bliver det hele lidt mere blødt og hvis du pakker dig godt ind kan det måske hjælpe til at svede sygdommen ud :) husk at drik godt med vand.
God bedring.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]