Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 14:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Har tænkt mig at gro nogle papaver somniferum planter, men én ting kan jeg ikke finde svar på nogen steder;

Der findes mange varianter af papaver somniferum som f.eks. Gigantium, Black peony, persian White, Danish flag, og så videre, men gør det nogen forskel for produktionen af råopium, hvilken man vælger? Nogle der er bedre end andre og nogle der slet ikke virker? :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg tror Gigantium paa grund af de stoerre froekapsler.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Jeg tror Gigantium paa grund af de stoerre froekapsler.

Tænker det samme, men mener, indeholder alle P. somniferum (der iblandt Gigantium) samme opioder, eller er det kun er bestemte som gør?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Der skal nok vaere forskel paa indgholdet, men jeg har ikke selv nogen erfaring med opiumsvalmuer, udover at jeg har dem i haven fordi de er paene. Hvis nu du koeber noget brun heroin, tror du saa ikke du kan vaere heldig der er froe i, ligesom daarlig pot? :lol: Skriver froebutikken ikke noget om det? Du kan garanteret finde dem et sted hvor beskrivelsen ihvertfald hinter hen imod alkaloid indholdet.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Junior medlem

Der skal nok vaere forskel paa indgholdet, men jeg har ikke selv nogen erfaring med opiumsvalmuer, udover at jeg har dem i haven fordi de er paene. Hvis nu du koeber noget brun heroin, tror du saa ikke du kan vaere heldig der er froe i, ligesom daarlig pot? :lol: Skriver froebutikken ikke noget om det? Du kan garanteret finde dem et sted hvor beskrivelsen ihvertfald hinter hen imod alkaloid indholdet.

Har søgt en del og syntes ikke at jeg kan finde indholdet på de forskellige planter, tror ikke det gør alverdens forskel, har tænkt mig at forsøge med the :)

Update: har fundet frem til jeg vil prøve med den kaldt "florist poppy / Asian poppy" :)

Medlem
Brugeravatar

Vil du lave te på frøene?

Ps.
Bubber, du hører det sikkert tit, men er vild med din profilbeskrivelse :wink: :oops:

Junior medlem

Vil du lave te på frøene?

Nej, læs topic.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Der findes jo papaver somniferum, der bruges indenfor lægemiddelindustrien. De indeholder op til 30% aktive alkoider. Aklimatiserede dem sidste år, men da de voksede så godt så jeg ingen grund til at lave frø. De voksede oprindeligt i Cannada.
Sorten papaver somniferum Tasmanian er også et godt bud, hvis man vil have ~18%.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Wonderland
Jeg har en masse Tasmanian liggende, hvilken sort skal jeg have fat i for at få de 30%?

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Der findes jo papaver somniferum, der bruges indenfor lægemiddelindustrien. De indeholder op til 30% aktive alkoider...

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

:lol: Ja, så meget havde jeg selv regnet ud. Dette er de forskellige sorter jeg kan investere i:

Citat:
Papaver Somniferum Pepperbox

Papaver Somniferum Red Tasmanian

Papaver Somniferum Danish Flag

Papaver Somniferum Dutch

Papaver Somniferum Florist's Pod Strain

Papaver Somniferum Giganteum

Papaver Somniferum Hens and Chicks

Papaver Somniferum Mammoth

Papaver Somniferum Persian White

Papaver Somniferum Single Lilac

Papaver Somniferum Turkish

og når nu KK nævner Canada, så havde jeg en forestilling om at jeg måske kunne blive hjulpet lidt mere på vej end som så. :D

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?

Moderator
Brugeravatar

Ud af dem på listen, ville jeg vælge persian white evt. purple Tasmanian, hvis han har dem.
Persian white kan godt kræve aklimatisering, men det er bøvlet værd.
Frøene jeg fik fra Cannada, var dyrket på licens for et stort medicinalfirma. Jeg nævner ingen navne.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Ok, tak for info! :)

йети skrev:

Junior medlem

Jeg ved ikke så meget om opiumsvalmuer det er ikke lige min kop te i bogstaveligste forstand men vil lige sige man skal passe på med tasmanske valmuer for nogle af dem er meget giftige hvis de bare bliver lavet til te. De indeholder noget der hedder theobain eller noget i den stil.. har læst det bla gælder Tasmanian purple men om det passer aner jeg ikke.
Lidt læsning
http://archive.mps.tas.greens.org.au/20 ... e-poppies/
http://www.wired.com/wiredscience/2007/ ... ian-heroi/

Junior medlem

Update da jeg har læst der lige er en ung dansker der er død af valmuer på Tasmanien så check for guds skyld hvilke tasmanske frø i dyrker. Jeg ved dog ikke om det er pga thebain han døde men det bliver insinueret i artiklen at det kunne have noget at gøre med det. Og der kan sagtens være folk på internettet der sælger giftige frø videre med slet skjulte referencer til ulovlig brug af dem uden at de har den mindste anelse om hvad det er de sælger.

Tasmania is the largest legal producer of opium poppies in the world but some crops contain thebain, which if ingested in large quantities can cause convulsions and death.
Ronnie Voigt from Tasmania's Drug Education Network says poppy tea is popular in Europe but people may not understand that the Tasmanian variety can be lethal.
"It had been seen in the past to be a relatively safe way to get high but poppies that are used for poppy tea are not the same as used in Tasmania, so poppies have become a bit of a gamble," she said.
http://www.abc.net.au/news/2014-02-17/d ... es/5265468

Moderator
Brugeravatar

De sorter de snakker om indeholder netop meget lave niveauer af morfin og højt indhold af thebain. Thebain forekommer i mindre koncentration i alle papaver somniferum sorter, men er meget høj i f.eks. Papaver bracteatum.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Citat:
karode13 said:

Over the last few years I've noticed an increase in people wanting to source and grow the 'Tasmanian' strain of poppy. After reading of yet another recent death I think it's time to educate people that these aren't recreational and will kill you if used. There's also Two types of P. somniferum being called 'Tasmanian'. I hope to clarify this.

The poppy grown by farmers in Tasmania, Australia is not like the traditional Papaver somniferum grown by home gardeners, it's a mutated form selectively bred to produce no morphine. The lack of morphine has led this strain to be called 'Norman' by the growers. Norman was derived from a play on words from the words: no morphine. Instead they produce the alkaloids codeine, thebaine and oripavine which are then turned into other drugs like oxycodone, buprenorphine etc.

Wiki links on both of these alkaloids:

Thebaine

Oripavine

One of these can cause convulsions leading to death, and the other is toxic. Do we now see why these aren't for recreational purposes?

Now, there is a 'Tasmanian' strain that is ok and has been grown and used with no problems by myself and probably over a thousand+ others. The flower of this strain has Red petals with Black petal bases, like this:

Billede

The pharmaceutical 'Tasmanian' poppy or 'Norman' as I will call them from now on is vastly different. They have mostly White petals, sometimes with a hint of Lilac but have purple/Dark Lilac petal bases, like this:

BilledeBillede

I hope this post can at the least educate people on the differences. The ultimate goal would be to prevent a death from using these poppies. I believe in free choice and utilising any substance a person wishes, but when people are dying through poor information or misinformation, the facts need to presented and put out there to let people know of the dangers.

Further reading:

Not Your Average Poppy

Poppy tea brings death, not pleasure

Meet Norman, the no-morphine poppy

Kilde: A warning regarding Tasmanian poppies @ Shroomery

йети skrev:

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Jævnfør DGS' død; uanset fordelingen af aktivstoffer er det noget sikrere at ryge stadset eller i det mindste lave sin te i små portioner ud fra råopium. Noget nemmere dosering bare at smide et kvart eller halvt gram opium i koppen/kanden og røre rundt, fremfor at brygge på hovederne. Kan det passe at råopium typisk indeholder 7-14 procent morfin + det løse af kodein, thebain, etc?

Forstår egentlig ikke hvorfor folk ikke bare æder en smule i underkanten, venter en times tid og "justerer" ved at ryge lidt. Denne fremgangsmetode er ret sikker forudsat at man ikke har drukket alkohol og har givet mig den dybeste eufori en god håndfuld gange.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]