Hej Psychedelia!
Jeg er 19 år, og har været ramt af depressioner og angst i perioder, siden jeg var 12. Jeg har desuden også et par selvmordsforsøg bag mig, den seneste i sommers.
Har været igennem et længere forløb på psykiatrien, og forsøgt mig på anti-depressiv og anti-psykotisk - alt uden held. Jeg er siden blevet afsluttet uden nogen egentlig diagnose, og kun med dårlige minder og alvorlige fejldiagnoser, som da også har sat sit præg.
Jeg har over det sidste halve års tid, været mere og mere "ovenpå" end jeg nogensinde har været, uden brug af nogle medikamenter, og har haft mod på at starte - og afslutte - en uddannelse.
Efter 2 års dagligt cannabisforbrug, har jeg så valgt at stoppe da jeg pludselig udviklede en invaliderende panikangst, efter en mere eller mindre traumatisk oplevelse.
http://psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?f=18&t=47400Bonghoveder af hashmix forværrede pludselig min "nye" angst - så jeg så det som den eneste løsning at holde en pause.
Jeg røg en enkel skunkjoint nogle dage forinden min pause, og det gav mig et dejligt boost, dog er det eneste jeg kan skaffe for tiden hash.
Nu sidder jeg her, 3 uger "clean", dog drugged på 15mg oxazepam (benzo) to gange dagligt. Min panikangst er "forsvundet", men jeg kan mærke depression og suicidal-tanker komme snigende.
Da jeg før i tiden kunne dulme dette ved hjælp af cannabis, er jeg nu mere skeptisk omkring idéen, og ved ikke hvad jeg skal gøre. Pt. kan jeg kun sluge en benzo og hoppe i seng når jeg kan mærke de dårlige tanker komme.
Jeg savner modet på livet.
Da jeg før i tiden ellers har haft gode erfaringer med cannabis mod min depression og angst, kom jeg til at tænke på om der kan være en vis forklaring i hvorvidt det er sativa eller indica jeg ryger? I så fald vil jeg gerne høre jeres råd og erfaringer. Jeg er ikke glad for at være på benzo eller anti-depressiv, og vil meget gerne finde et alternativ.
På forhånd, tak for hjælpen!