Citat:
I was wondering if you know of any studies using the CBD from hops flowers… apparently they are related to Cannabis and have a decent amount of CBD in them. Also, they are abundantly available and cheap.
–Patti J
Project CBD replies: Sorry, Patti, it’s hemp, not hops that has CBD. You’re right that they’re related. The following is from a monograph by Arno Hazekamp, who knows his cannabinoids:
“According to current botanical classification, Cannabis belongs, only with Humulus (hops), to the small family of Cannabinaceae (also Cannabaceae or Cannabidaceae). Despite this close relationship, cannabinoids can only be found in Cannabis sativa. In the genus Humulus, even in grafting experiments between Cannabis and Humulus, no cannabinoids have been found, but instead a variety of so-called bitter-acids, such as humulone, adhumulone and cohumulone are produced. The close relationship between both plant species is clearly shown by the fact that the compounds (cannabinoids and bitter-acids, respectively) are both derived from similar biosynthetic pathways. Furthermore, both are excreted as a resinous mixture by glandular hairs, mainly found on female flowers.
Humle/*hops skal man i hvert fald ikke forveklse med cannabis

da jeg boede i sverige og var 15 år havde mine forældre en stor humle ude i haven, læste i en ældre lægeplante bog at humle blev brugt som erstatning for cannabis i indien (tror jeg det var) for dens beroligne egenskaber, dog stod der intet om hvordan den blev intaget (højst tænkeligt oralt) - der stod netop også at disse to planter var i familie med hinanden.
men inden jeg havde nåed og læse at man også kunne få forgiftningsymptomer ved at overdosere var jeg selv faret ud i haven for at hente indtørret humledruger som jeg skamsugede på en ulækker flaskebong... resultat :
svimmelhed, efterfulgt af kvalme, efterfulgt af bræk op af toiletdørens yderside og ned på gulvet (løb ned til toilettet men nåede det ikke) - jeg ved ikke lige hvad i humlen der forgiftede mig (det kunne faktisk godt være en simpel røg forgiftning

) men dårlig blev jeg i hvert fald, men fik det ret hurtigt bedre efter lidt opkast.... anyways... det ser ikke ud til efter en googlesøgning at der er noget CBD at hente i humlen.
desuden har jeg læst mange steder efterhånden at CBD har en antipsykotisk effekt, og syntes ellers ofte at folk der har drukket store mængder alkohol opføre sig små psykotiske

..... en CBD vodka ville være godt

eller øl