Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 00:15

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey Drenge og Piger/Mænd og Damer..

Jeg skal til at prøve at ryge DMT for første gang og har læst en massse op på det og set diverse videoer på Youtube..

Men jeg vil lige høre jeres input inden jeg bestiller....

jeg havde oprindeligt kigget på disse:(Designet til Cannabis)

Billede

Billede

Billede

VaporGenie "Glass" syntes jeg ikke jeg har råd til som en begynder pipe (måske senere)

Men nu er jeg ved at ha overbevist mig selv om at 2x af dem her er sagen :
(billige begynder piper med lille hoved/kugle så de er beregnet til freebase ikke cannabis)

Billede

Hvis DMT er noget jeg bliver MEGA FAN AF :rocking: .. vil jeg kigge mere på noget ala "the machine"

Billede

Bright.. :peace:

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Umiddelbart tænker jeg, at The Machine (hvis du da taler om en pære/flaske med hul og ståluld i) er til folk, der ikke lige har andet ved hånden, og ikke vil investere i andet.
Nogle af de glaspiber du har billeder af burde sagtens kunne gøre tricket.

Men du kunne jo fremstille en Machine først, og se om det overhovedet er noget for dig, og derefter overveje at købe udstyr

Medlem
Brugeravatar

Som jeg forstår det er "The machine" forskellige forsøg på at lave den ultimative "One-Hit-freebase-vaporizer"

Nogen siger at man nemt kan brænde det i de der glas-piper og det er med til at give den grimme/ubehagelige smag,
og røg skulle også være mindre potent end samme mængde "damp" da man ødelægger DMTén ved for høj varme..!?

Bright..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
har kun røget dmt et par gange, og fik aldrig nogen større effekt end at væggene åndede en smule, men det var fordi jeg røg meget lidt. The machine fungerer godt, og det er korrekt at man ikke må opvarme dmt'en for meget. en flamme on/off på 2 lag sølvpapir, lidt af gangen indtil det begynder at fordampe.

the machine er bare en 1.5 liter flaske, med bunden skåret af, og så sølvpapir fastgjort rundt om den, så det kan tages af, og en lille hulning i bunden til "hovedet"- hvor dmt'en ligger, så det bliver contained det samme sted.

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Det er muligt, jeg har misforstået konceptet, men de fleste steder jeg har set en 'machine', har det været af mere eller mindre dagligdags-ting.
Anyways, på de machines jeg har set, har flammen været ret tæt på DMT'en, og alt i alt går det vel ca ud på at fordampe det og indhalere røgen. Om der er forskel på det, ved jeg ikke. Ligeså mht smag.

Men det er klart, at hvis du sætte flammen direkte på DMT'en, vil der sandsynligvis være noget spild. Men dette er jo ikke pointen. Der skal ikke være så varmt at det rent faktisk brænder

Du kan selv finde smelte- og fordampningspunkter, hvis du er bekymret

Edit: Som jeg mente den så ud
Billede

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeps, men man skal gerne have det hele fordampet da det ikke er sikkert at man er i stand til at tage et hit nummer 2 før man forsvinder mere eller mindre.

Medlem
Brugeravatar

jeg er sikker på at sølvparpir/stor flaske virker fint, men er har været en masse diskutioner om at Aluminium-partikler virker som en nervegift selv i små mængder
og selv om det muligvis ikke er muligt ved at varme alu-folie har jeg ikke lyst til at tage chancen og det er slet ikke noget jeg har lyst til at ha i baghovedet når jeg tripper..

Jeg har lige bestilt de 2 glas-free-base-piper og en vægt (20g @ 0.001g)

Medlem
Brugeravatar

Det smarte ved The Machine og andre piber, som bruger ståluld er, så vidt jeg har forstået, at stålulden lader mere DMT fordampe ad gangen. Hvis du bare lægger din DMT i en bunke og opvarmer det (indirekte, selvfølgelig ^^), fordamper det kun fra den del af buken, som er i kontakt med luften. HVis du først lader DMT'en smelte ud over noget ståluld, bliver ulden er fuldkommen dækket af DMT. Når du så opvarmer stålulden, vil der fordampe DMT fra en større overflade, så du ikke behøver tage så mange hiv for at få en gennembrudsdosis. Du kan opnå nogenlunde det samme ved at blande DMT'en ind i et askemiks, som du så antænder bagefter.

Du kan læse mere om DMT og ståluld her: http://www.shroomery.org/forums/showflat.php/Number/8297403

Medlem
Brugeravatar

Nå ja, det er vigtigt at det er ren ståluld, altså uden sæbe eller lignende på. Hobbyståluld går an, og der er ingen risiko for at der kommer partikler med eller det smelter eller lignende :)

Medlem

Altså the machine er fuldtstændigt det samme som de crack piber folk ryger på i diverse amerikanske dokumentarer. plus minus det er vat man bruger laboratorier som kan gør den lidt mere effektiv.
Du kan også bare bruge et langt lige glas rør det gør jeg selv. Når dmten blir kølet ned sætter det sig på sider så jo længere passage røgen har gennem hjørner og kugler før den rammer dine lunger jo mere vil der sætte sig.
Et lige glasrør(20 cm langt, diameter 1,5 ca finder jeg optimalt). og to klumper ståluld så er du kørende.
Det er med at sidde og lave hul i en gammel sprut flaske er imo spild af tid, og det eneste du risikere er egentligt bare at gøre et godt bor sløvt.
Hvis du har et lille termometer på en ledning og loddekolbe så kan du lave den et helt optimalt forbrændspunkt setup men det er imo også spild af tid da dmt de sidste par år er blevet så billigt at det spild der kan være,er lige meget ifh til risikoen for at tabe en varm loddekolbe i skødet når man forlader denne dimension.

Junior medlem
Brugeravatar

jeg lavede engang en el-pære pibe til dmt. den var jeg MEGET glad for. synes det ar nemt at kontrollere både dosis og varme. havde også en glaspibe som den på det første billede, en lidt sjov måde at ryge på, men kunne slet ikke kontrollere varmen på samme måde som med el-pæren :)

Medlem
Brugeravatar

hvad med en mini Oil-Rig til cannabis Dabs ?

Jeg har en der minder lidt om sådan en her hvor jeg har monteret et Titanium "søm"
men jeg var ved at dø da jeg prøvede at "Dabbe" BHO på den.. :roll:

Billede

Medlem
Brugeravatar

FUCK !

Jeg har ligge tabt min "Dab-Rig" på gulvet og knust den :evil:

så måske var det ikke en genial ide alligevel.. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]