16 er sgu en tidlig alder at ryge i, også selvom det er første gang. Når først grænsen er overtrådt, er man mere tilbøjelig til at overtræde den igen, hvis altså man kan lide oplevelsen. Ikke at du skal sidde og have det i baghoved mens du ryger og få neder på, vil ikke ødelægge oplevelsen, men synes dog stadigvæk jeg lige bør nævne det, da der sikkert også er andre på din alder der læser med

Mange mennesker der ryger første gang, inklusiv mig selv, får slet ikke nogen effekt af det. Jeg kunne slet ikke inhalere det mindste, uden at hoste for vildt, så jeg fik ikke så meget ud af det, kun vanvittigt meget savl i munden, og en hals der gjorde ondt. Har også hørt noget om at receptorerne først skal dannes i hjernen, hvilket sker i takt med at du ryger det de første par gange - på samme måde som nikotinreceptorerne. Det kan dog sagtens være at det bare er en hypotese, aner det ikk.
Jeg tror ikke du skal være nervøs for at du går for meget til den, ligesom ved alkohol. Det er jo to meget forskellige stoffer, og du mister ikke besindelsen ligesom når du bliver stiv

Men sug stille og roligt, og føl dig frem.
Husk, at hvis du føler dig presset i situationen, så kan du altid bare lade være, det er jo dit eget valg. Dårlige oplevelser med cannabis kan være enten fordi man har indtaget for meget, eller fordi der er nogle ubehagelige/ubearbejdede ting der rumsterer i hoved på en for tiden. Så hvis du har det lidt skidt, eller pludselig føler at du alligevel ikke har lyst, så gem oplevelsen til en anden gang.
Med alt dette sagt, så er cannabis et meget uskadeligt stof, så du skal slet ikke være nervøs for at der kan ske dig noget
Husk en masse fråder, i tilfælde af munchies. Hav en sodavand med, det kan godt hjælpe lidt på blodsukkeret efter man har røget. Go' ryger!