Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 14:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej allesammen. Jeg skal være sammen med en kammerat imorgen som jeg ikke har set i vildt lang tid, så han spurte om jeg ikke havde lyst til at ryge noget skunk, og det sagde jeg så ja til. Spurte ham lidt om hvor skæv man vil blive og alt det der. Det synes jeg så lød meget sjovt. Jeg vil virkelig gerne nyde det og bare have det skide sjovt med ham, men jeg er blevet lidt urolig efter at jeg har læst til forskellige historier her inde, om at der er sket ting med nybegyndere før. Jeg tror jeg er mest urolig for hvis jeg ryger for meget, fordi jeg har det meget med at jeg et par gange godt kan presse mig selv meget. Taler om at drikke alkohol, jeg drikker for det meste alt for meget når jeg bare har sagt i starten at jeg gerne bare ville være lidt små fuld. Håber i kan hjælpe mig med et par råd, måske. :) skal siges at jeg er 16, hvis den mon kan hjælpe på noget.

Medlem

Haha, alt for sjovt at ryge første gang, du får dig en oplevelse du aldrig glemmer!
Og ja, pas ekstremt meget på ikke at ryge for meget, da det kan give dig en tur i helvede. Mit råd vil være, at tage 2 hvæs, afvent nogle minutter og tag 2 mere, forsæt sådan til du kan mærke det i kroppen. Når man ryger skunk kontra at spise det, kommer virkningen forholdsvis hurtigt (1-10 minut). I øvrigt er 16 en meget tidlig alder at ryge i, men da du har beslutte dig for det, ser jeg ingen grund til at sige, at du ikke skal. Dog skal du være MEGET opmærksom på, at det ikke tager overhånd, for man ligger ikke rigtigt selv mærke til det før du har gravet dig det dybeste hul... Hav en sjov aften i morgen! :D

Medlem
Brugeravatar

Tak for råddet. Skal dog siges at det var ikke noget jeg havde tænkt mig at gøre særlig tit, jeg ville sku nærmest bare godt få prøvet det efter alt det jeg har hørt om hvor sjovt skunk kan være. Ser sku frem til det. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

16 er sgu en tidlig alder at ryge i, også selvom det er første gang. Når først grænsen er overtrådt, er man mere tilbøjelig til at overtræde den igen, hvis altså man kan lide oplevelsen. Ikke at du skal sidde og have det i baghoved mens du ryger og få neder på, vil ikke ødelægge oplevelsen, men synes dog stadigvæk jeg lige bør nævne det, da der sikkert også er andre på din alder der læser med :)

Mange mennesker der ryger første gang, inklusiv mig selv, får slet ikke nogen effekt af det. Jeg kunne slet ikke inhalere det mindste, uden at hoste for vildt, så jeg fik ikke så meget ud af det, kun vanvittigt meget savl i munden, og en hals der gjorde ondt. Har også hørt noget om at receptorerne først skal dannes i hjernen, hvilket sker i takt med at du ryger det de første par gange - på samme måde som nikotinreceptorerne. Det kan dog sagtens være at det bare er en hypotese, aner det ikk.

Jeg tror ikke du skal være nervøs for at du går for meget til den, ligesom ved alkohol. Det er jo to meget forskellige stoffer, og du mister ikke besindelsen ligesom når du bliver stiv :) Men sug stille og roligt, og føl dig frem.
Husk, at hvis du føler dig presset i situationen, så kan du altid bare lade være, det er jo dit eget valg. Dårlige oplevelser med cannabis kan være enten fordi man har indtaget for meget, eller fordi der er nogle ubehagelige/ubearbejdede ting der rumsterer i hoved på en for tiden. Så hvis du har det lidt skidt, eller pludselig føler at du alligevel ikke har lyst, så gem oplevelsen til en anden gang.
Med alt dette sagt, så er cannabis et meget uskadeligt stof, så du skal slet ikke være nervøs for at der kan ske dig noget :)
Husk en masse fråder, i tilfælde af munchies. Hav en sodavand med, det kan godt hjælpe lidt på blodsukkeret efter man har røget. Go' ryger!

Medlem
Brugeravatar

Tusind tak for hjælpen, tager det bare stille og roligt :)

Medlem
Brugeravatar

Ville lige høre om det her kunne være med til at hjælpe at jeg vil kunne mærke noget første gang. Jeg fik noget tobak af den samme ven som der var lidt hash i (tobak til vandpipe), og der blev jeg godt skæv af det første gang jeg røg det. Så tror jeg sku også jeg bliver det af skunk, hehe. :)

Medlem
Brugeravatar

Som de andre siger så bare tag det roligt, og pas på ikke at ryge for meget for hurtigt hvis det er god skunk, det kan hurtigt sige småkage hvis det er en sniger :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
slap af, hav spist godt et godt måltid og ophold jer et rart og privat sted, med musik, spil, film eller hvad i lyster så går det næppe galt.

tag et par væs og vent et minut, en joint kan godt tåle at blive tændt igen.

Medlem
Brugeravatar

Vi ville ryge det i en pipe, gør der oplevelsen anderledes? :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg ville dog sige vent mere end et minut. Det kan sagtens først træde ordenligt i kraft efter 10 min. siger min egen og andres erfaring. Har set mange, der får deres aften ødelagt på grund af en "forsinket" virkning. Og husk ingen alkohol, hvis i vil være sikre.

Mvh Skyggen

og de svære slipper fri.

Medlem
Brugeravatar

Hmm, okay. Havde ellers tænk at ryge det omkring klokken 15:00 også drikke engang i nat, så kan det vel ikke virke så meget i kroppen mere, men hvad fanden ved jeg :)

Medlem
Brugeravatar

Hmm, okay. Havde ellers tænk at ryge det omkring klokken 15:00 også drikke engang i nat, så kan det vel ikke virke så meget i kroppen mere, men hvad fanden ved jeg :)

Røg og vin den er fin, vin og røg det noget møj! :rocking:

Medlem
Brugeravatar

Haha, den tror jeg jeg husker ;)

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Som de andre siger, tag et par hvæs og vent 10 minutter. Så skal det hele nok gå. Mærk efter i din krop, og ryg lidt mere, hvis du ikke mærker noget. Det skal dog siges, at det kan være svært at vide hvad man skal 'mærke efter'. Kan huske da jeg røg første gang, og ikke rigtig blev skæv, men alligevel fik det dårligt og knækkede mig efter at have røget godt med på et par joints.

Som andre også har sagt, 16 år er en tidlig alder at begynde på. Jeg gik ind med den akkurat samme indstilling som dig første gang jeg røg, "det skal da bare lige prøves". Et halvt år efter havde det udviklet sig til næsten dagligt forbrug. Så pas på dig selv. :)

Medlem

Det er sgu godt at se at folk er gode til at komme med saglige råd ,og ja, 16 er en tidlig alder at ryge i. Jg synes du skal slappe helt af i afyen, nyde det og love det selv at der skal gå måneder i mellem. For som de andre siger: Man ser sjældent hullet før man sidder helt nede på bunden af det.Hver anden weekend bliver til hver weekend. Weekenden begynder at starte torsdag osv.

Medlem

Røg og vin den er fin, vin og røg det noget møj! :rocking:

er det en version af den gamle: vand i syre er ikke til at styre, syre i vand det går an :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]