Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: planeten
En jeg kender kan godt li at ryge en fed, det er jo ikke så sundt og meget andet... Når man optager tjald gennem mave/tarmsystemet kommer det gennem leveren først hvor en stor del af det desværre bliver nedbrudt(derfor virker det bedre når man ryger det, direkte fra lunge til blod)...

Kan man anbefale hende at spise hashkager på skrumpelever?

Og hvis nej, kunne man så trække nol på det og tage en lille dråbe af det i munden og lade det blive i munden så det kan optages gennem slimhinderne?

Håber i kan hjælpe :D

Medlem

Jeg er rimelig sikker på at det bliver optaget i fedtvævet og virker noget bedre oralt da du så får det hele med, bare over længere tid og i forskellige grader. Rygning virker hurtigere, men kortere og mindre intenst. Det er i hvert fald min personlige erfaring.

Junior medlem

THC'en kommer i gennem leveren og bliver omdannet til en mere psykoaktiv version a THC

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: øen
skal ikke kunne sige om det er farligt med skrumpelever, men generelt er det meget bedre for ens helbred, og 3-4 gange mere potent når man indtager det oralt

hvor får du din info fra?

Medlem

Ellers er en vaporizer også en mulighed..

Medlem

Jeg kan VARMT anbefale en "log-style" vaporizer (Underdog, Purple Days etc). Super økonomisk. Jeg er MEGET glad for min. Kan få mellem 15-40 skæverter ud af et enkelt gram, alt efter hvor basket jeg vil være.

Junior medlem

jeg har personligt spist tjald 800+ gange, fordi jeg stoppede med at ryge for nogle år siden(jeg er faldet lidt i et par gange siden), fordi jeg bliver helt narkoman af at ryge joints, jeg kan ikke styre det... En af mine veninder har desværre skrumpelever, og spiste en af mine kager og var lidt dårlig dagen efter, ikke mens hun var skæv men dagen efter, og vi undrede os over om det var pga. leveren kom lidt på overarbejde...

For at svare på nogle af de andre ting, min personlige erfaring er at når jeg spiser det virker det ca. 80% af hvad det ville hvis det var en pind og 50% hvis det er bong, det virker 1.5 til 2,5(nogle gange 10!! :P) gange så lang tid som ved røg, første onset 45-60 minutter peak 3,5-4 timer efter indtagelse. Det er ret relevant at have med hvor meget og hvor ofte man har spist galar på det sidste! ;) Har prøvet efter en hård arbejdsperiode på to mdr. uden tjald og så spise 3 kager som jeg plejer, efter 3 timer kunne jeg på ingen måde holde mig vågen, og jeg var BASKE LAM!!!! hele dagen efter, og bagskæv dagen efter også(så den med 1,5 - 2,5 gange så langtid er kun min tommelfingerregel jeg bruger hvis jeg spiser et per gange om måneden).

Ang. den med leveren, kan jeg godt se at delta 9 bliver til 11 hydroxy, kan ikke finde den artikel hvor der stod at meget af det blev nedbrudt i leveren inden det nåede ud i kroppen, skal prøve at se om jeg kan finde den og linke den...

Nå men det er skumpelever og spise tjald, jeg er ude for at finde info om, vaporizer gider hun ikke så bliver det bare joints, hvad med den med koncentreret hasholie og lade det blive optaget af slimhinderne i munden, tror i det ville virke?

Junior medlem

...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Kender ingen der har spist rent nol.
Kan ikke forestille mig det er sundt eller lækkert..
Sikkert bedst at ryge på et oliehoved, DET virker!

-John Rooney.

Junior medlem

Det MEGET sundere end at ryge! fuck lækkert, det skal bare virke....

// break break...

fra: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2689518/ røg 2-56% oral 4-20%(estimeret til 6%)

Bioavailability following the smoking route was reported as 2−56%, due in part to intra- and inter-subject variability in smoking dynamics, which contributes to uncertainty in dose delivery [6-9]. The number, duration, and spacing of puffs, hold time, and inhalation volume, or smoking topography, greatly influences the degree of drug exposure [10-12].

Possibly a more accurate assessment of oral bioavailability of THC in plasma samples was reported by Ohlsson et al., based on GC/MS experiments [5]. The peak THC concentrations ranged from 4.4 to 11 ng/ml, occurring 1−5 h following ingestion of 20 mg of THC in a chocolate cookie; the oral bioavailability was estimated to be 6%. Slow rates of absorption and low THC concentrations occur after oral administration of THC or cannabis. Several factors may account for the low oral bioavailability of 4−20% (as compared to intravenous drug administration), including variable absorption, degradation of drug in the stomach, and significant first-pass metabolism to active 11-OH-THC and inactive metabolites in the liver.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det kan godt være mine Engelsk kundskaber ikke er helt up to date..
Men, kan ikke se der står noget om nol /olier i det fine skrift..

-John Rooney.

Junior medlem

Det gør der heller ikke(ingestion of 20 mg of THC in a chocolate cookie), det er jo det jeg håber på med nol(jeg har tænkt mig at prøve det med nol uanset hvad) at det IKKE skal helt ned i maven og opleve det, som står i det fine skrift(om hashkagen), men optages gennem slimhinderne i munden.
Onset skulle være allerede efter 15 minutter når man spiser koncentreret hasholie, det kommer iøvrigt fra samme artikkel hvor der også stod at en del af det bliver nedbrudt i leveren hvis man spiser det(helt ned i maven), den fine tekst for oven er ikke fra samme artikkel, kan sq ikke finden den lige nu, forsøger igen senere...

Gad vide om jeg kan lave delta 9 til hydroxy 11 inden jeg ekstraherer det, havde tænkt mig at flytte dobbeltbindingen i CBD'n så den bliver til THC med citronsyre(og derefter decarboxylere det)...

Junior medlem

bump

Dedikeret medlem

Hvad får dig til at tro, at du med citronsyre kan flytte en dobbeltbinding i et molekyle permanent? Dernæst, er der mere end bare placeringen af en dobbeltbinding til forskel på THC og CBD.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2689518/
"In a study of the plasma concentrations of THC, 11-OH-THC, and THC-COOH in 17 volunteers upon intake of a single Marinol® capsule (10 mg of THC), mean peak concentrations of 3.8 ng/ml of THC (range 1.1−12.7 ng/ml), 3.4 ng/ml of 11-OH-THC (range 1.2−5.6 ng/ml), and 26 ng/ml of THC-COOH (range 14−46 ng/ml) were found 1−2 h after ingestion [28]. Similar THC and 11-OH-THC concentrations were observed with consistently higher THC-COOH concentrations. Interestingly, two THC peaks frequently were observed due to enterohepatic circulation. Onset is delayed, peak concentrations are lower, and duration of pharmacodynamic effects generally are extended with a delayed return to baseline, when THC is administered by the oral as compared to the smoked route" (det lader til at være samme studie du citerede noget fra, jeg genkendte i hvert fald et par passager.)

Med lidt mild ekstrapolering, vil det sige, at 10mg THC indtaget giver ~ 6,4 ng/ml THC, 3,8 ng/ml 11-OH-THC og 26 ng/ml THC-COOH (i gennemsnit).

Måden THC udskilles på, er ved at øge dets opløselighed i vand, gennem addition af polære grupper. Altså først en OH og dernæst en COOH gruppe. Det springer rimeligt tydeligt frem, at klart den største andel af den optagne THC er blevet fuldt metaboliseret til THC-COOH - et indtag af 11-OH-THC vil derfor også lede til, at langt det meste af dette bliver omdannet til THC-COOH ved første passage metabolisme.

Jeg tror ikke, at THC olie kan optages sublingualt, det er det alt for viskøst til. Det skal nok opløses i ethanol, eller glycerol (food grade). Glycerol er nok klart at foretrække, da ethanol ikke er specielt sundt - slet ikke i en højere koncentration holdt det samme sted i munden. (hvis det skulle være flere gange ugentligt/dagligt i årevis)

Junior medlem

først, tak for svar!!

Den med citronsyren har jeg fået at vide af en af mine venner, som er synthesekemiker og har været det i mange år, har også læst om en synthese hvor de bruger svovlsyre men påstår samme effekt. Jeg læste ikke selv kemi men fysik(og nu tager jeg lidt mine ord igen da vi drillede dem med at de bare var valensfysikere som ikke engang får lov til at lege med rigtig mat) jeg har kemi A, som ikke kan bruges til en skid andet end optagelse på et rigtigt studie... Men du siger at det ikke vil hjælpe med citronsyre?

Og ja, når jeg ser på strukturen http://www.marijuanadoctors411.com/thc- ... lications/ så er det jo CBD der skal af med en H+ for at blive til THC, det er sq da den forkete vej rundt i forhold til hvad jeg skrev, eller har jeg bare hovedet helt oppe et sted hvor der ingen solstråler er!?!?!?(altid fedt at blive klogere ;) )

Fra det du citerer fra artiklen "Onset is delayed, peak concentrations are lower, and duration of pharmacodynamic effects generally are extended with a delayed return to baseline, when THC is administered by the oral as compared to the smoked route", er det denne her "peak concentrations are lower", som fucker mig op(jeg elsker høj peak konc. med hurtig onset), og er stadig i overensstemmelse med det jeg skrev før.

Så hvad angår 11-OH-THC kan det være ligemeget, bare THC-COOH bliver decarboxyleret inden spisning, så skulle den være fin?

Ang. sublingualt, jeg kunne dampe spritten ind så jeg kan se de første tegn på udfældning, gi den et lille squiz sprit til så skulle den være tæt på mættet, Jeg gad godt vide hvor meget sprit/tjald blanding der skal til i ml for at det svarer til 1-2g go ryger(jeg ville bruge skunk til at lave det af). Jeg ville ikke komme til at tage det dagligt, snare 2-3 gange om måneden. Og ja det er noget mere tykflydende når ethanolen er kogt fra, men jeg er ikke helt sikker på det gør en forskel(det kunne den SAGTENS!), spritten er jo en solvent for det som opløses kan, men om den direkte faciliterer optagelsen ved jeg for lidt om biologi til at kunne danne mig et overblik over...

Og igen, tak for svar :)

(godt tråden ikke er totalt afsporet fra skumpeleveren :P , :whogives: når der er potentiale for fed ny viden(om fed :P (jeg skal nok prøve at holde op med det skod humor!)))...

Junior medlem

der er lidt om CBD til THC her: http://www.bluelight.ru/vb/threads/3515 ... CBD-to-THC det lader til at citronsyre muligvis ikke er stærk nok...

Dedikeret medlem

først, tak for svar!!

Ingen anledning til tak, det er jo et interessant emne (selvom selve skrumpelever delen måske er lidt svær at sige noget konkret om.)

Det er heller ikke fordi, jeg er den store kemiker - men lidt ved man vel. Jeg er klart nede med, at kemi blot er "valensfysikere" - men det gør ikke området hverken mindre interessant eller relevant. (som du jo også lader til at have erfaret) :D

Uden lige at have et klart billede af THC/CBN i hovedet, forestillede jeg mig en flyttet dobbeltbinding eller lignende i en cyklisk struktur, hvilket gav absolut ingen mening for mig (hvem går også lige, og husker på den strukturelle forskel på THC og CBN..).
Det viser sig så, at der sker en hel del mere end blot dette, da både en dobbeltbinding til et carbon atom brydes og dette bliver til en methylgruppe, en hydroxygruppe omdannes til en æter (til det carbon atom der før havde dobbelbinding, med det carbon der blev en metylgruppe). Om citronsyre har lav nok pKa ved jeg ikke, men det er da bestemt muligt at omdanne CBN til THC - om det er tilrådeligt er så en anden ting. En hurtig googling gav denne tråd: http://www.rollitup.org/advanced-mariju ... so4-2.html - som egentligt kommer udmærket omkring det hele (undtagen citronsyren).

Tja, efter sigende skulle THCA have gode medicinske egenskaber og samtidig bliver det langsomt omdannet til THC under opbevaring, så jeg ville ikke bekymre mig stort om decarboxylering hvis det var til at lave en tinktur i ethanol eller glycerol. Det er selvfølgelig relevant, hvis man gerne vil strække effekten, men hvis forsyninger ikke er et problem, kan man jo altid tage et par dråber mere. ;)

Man kan nok ikke se sig fri for, at et ekstrakt indeholder mange forskellige olier og cannabinoider og ikke alle disse har lige let ved at blive optaget gennem slimhinder. Ved at have det i et solvent, er det lettere for de stoffer der kan optages, at diffundere rundt. Om der reelt er en forskel ved jeg ikke, men når jeg læser, bruges der konsekvent ethanol eller glycerol tinkture til forsøg med sublinguale doseringer.

Lige for ethanol, kan det måske også øge optagelsen fysisk, da det øger gennemtrængeligheden af cellemembraner o.lign ved at opløse dem lidt. Jeg tror ikke, at glycerol har samme effekt - i hvert fald ikke i nogen nævneværdig grad. :)

Junior medlem

ja jeg tænkte nemlig også på at ethanol kunne gøre noget ved membranerne som kunne hjælpe, jeg vil lige se i praksis hvor meget jeg kan koge det ned før det begynder at udfælde, og så evt. komme det i sådan en aerosol sprøjte dimmer så man lige kunne 'sprøjte' sig i munden(det lød HELT forkert!!!).
Læste en del om tinkture(green dragon) for noget tid siden, og der gik de ret meget op i at man var nød til at decarboxylere frisk ryger(mest relevant for skunk) hvis man vil lave det til en tinktur, fordi temperaturen helst skal ligge et sted mellem 100-120 C for at raten er høj nok men temperaturen for lav til at begynde at fordampe nævneværdige mængder af det vi godt kan li.

Her ville jeg vise dig strukturformlerne http://www.marijuanadoctors411.com/thc- ... lications/ jeg har selv nemmere ved at fatte det når jeg ser det foran mig, læste eddike er for svag en syre(må lige læse lidt mere op på den del)... jeg er sq ved at være træt for idag, læser den artikel du linker til imorgen, fandt de her jeg også lige vil læse

http://www.reddit.com/r/Marijuana/comme ... _thc_into/
http://www.420magazine.com/forums/canna ... tract.html

men for nu, er planen nok at lade det blive i en mættet spritopløsning medmindre jeg bliver klogere :D

Dedikeret medlem

Beklager at jeg aldrig fik svaret, men jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg skulle tilføje. Det lyder som en god plan. :)

Du har tænkt dig, at ende med noget á la Sativex?

/Så fandt jeg alligevel på noget, at tilføje:
Jeg tror ikke, at du vil opleve nogen udfældning som man ser med salte der indkoges, hvor der kun kan være X mængde ioner i opløsning. Derimod vil væsken blive kontinuerligt mere viskøs som den indkoges, med tiltag af farve og andre karakteristika for cannabisolien. Så punktet du skal finde, er måske nærmere et spørgsmål om den rette viskositet end et egentligt punkt hvor man ser et fældning (da denne formodentligt ikke vil finde sted).

Samtidig kan man måske have sin tvivl om, om der i en forstøver leveres nok masse, til at det er realistisk at blive påvirket af, uden at man skal sidde og - for at bruge din vending - sprøjte sig i munden mange gange. :)

Junior medlem

nå jeg har været til fødselsdag med min kemiker ven og fik qvizzet ham lidt... pks som du skrev og ikke protontryk som jeg til hans store fornøjelse kaldte det, var i følge ham høj nok i citronsyre til isomerisiring. Han havde dog selv lavet en ekstrahering med en eller anden meget upolær solvent og ikke sprit, så han fik honey oil. Det havde været en meget cbd tung strain, hvor honey oil'n blev refluxet i to timer med svovlsyre.. Vi har været trypto dybe steder sammen, så når han siger at det egentlig ikke var behageligt, vil jeg ta det til efterretning.
Så jeg dropper den del, og har besluttet mig for butan/propan ekstrahering, og har købt en lille glasdimmer med en si i bunden til formålet. Hvis man kun decarboxylerer fx ved 122 grader i 22 minutter i ovnen, beholder green' en del af sin cbd, thx, osv, profil. Så kunne man måske bilde sig selv ind at silver haze olien virker lidt anderledes end northern light olien? nørde nørde :D
Jeg har ikke tænkt mig at fortynde den med alcohol når den er trukket på den måde, nogle der ved noget om renheden af de forskellige lightergas man kan købe i kbh(evt. andre solventer?).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]