Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 22:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har flere gange hørt at de produkter man kan købe er modificeret i deres indhold af THC fordi så bliver det stærkere og dermed billigere at smugle over landegrænser. Jeg har også hørt at dette resulterer i et dårligere og potentielt farligere produkt fordi den naturlige balance i planten er forstyrret.

Er der hold i dette? Og er der nogle typer cannabis produkter der ikke er rodet så meget rundt med eller ligger det i selve planten som er modificeret genetisk?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Joo tjaa..
Det er altid god og dårlig hash.

Kender ikke noget til at noget hash skulle være farligt.
Man kan godt få hovedpine og dårlige skæverter, af dårlig hash.
Men direkte farligt...?

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Som jeg har forstået det, ligger problemet i at planten er fremavlet til at være meget THC holding, mens CBD niveauet ikke er steget tilsvarende. CBD sørger vist for en antipsykotisk effekt.

Farligt er det vel ikke, men måske ubehageligt for nogle, folk der har tendens til at panikke osv

Jeg kunne forestille mig at medicinsk cannabis var fremavlet til at være rig på CBD.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Yes det var den balance jeg havde hørt om! :-)

Gør CBD at rusen bliver svagere eller er der mere THC så folk bliver mere blæst? Håber mit spørgsmål giver mening...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neogen
Wikipedia skrev:
Cannabidiol (CBD) is one of at least 85 cannabinoids found in cannabis.[4] It is a major constituent of the plant, second to tetrahydrocannabinol (THC), and represents up to 40% in its extracts.[5] Cannabidiol is psychoactive. Compared with THC, it is considered to have a wider scope of medical applications than THC,[6] including to epilepsy,[7] multiple sclerosis spasms,[8] anxiety disorders, bipolar disorder,[6] schizophrenia,[9] nausea, convulsion and inflammation, as well as inhibiting cancer cell growth.[10] There is some preclinical evidence from studies in animals that suggests CBD may modestly reduce the clearance of THC from the body by interfering with its metabolism.

For nogen kan THC være angst provokerende og jeg kan selv genkende den effekt ved nogle stærke sativa typer.
CBD tager toppen af af den ekstrem high følelse, synes jeg selv. En blanding af sativa og indica er min foretrækkende eller en god ryger, fra den lokale.

Medlem
Brugeravatar

THC er det eneste stof i cannacis der har en euforiserende virkning, men når jeg får cannabis med Kun THC om det så er Skunk el. fortidligt høstet pot så bliver jeg maga rundtosset og får noia på..

hvor hvis jeg får noget med THC og CBD får jeg et mere relaxed trip, og bedre chance for grine flip fordi jeg nu kan nyde den kildene følese af TCHen, CBN er derimod et nedbrydnings stof der der giver en meget stenet efækt (charas/fingerhash er rig på dette)

det er faktisk også årsagen til at mange foretrækker at ryge en god hash fremstillet på urørte "Landraces" frem for en SKUNK-sort der i årtier er arvlet med kun højt thc for øje..

Oil Maker "Bret Maverick" fra Washington (kendt fra youtube) siger at han foretrækker ca. et 2-1 forhold mellem THC og CBD fx. 10%thc og 5%cbd el. blande en høj THC sort (fx. 18%) men en næsten ren CBD sort(fx. 6-8%)

Bright..

Dedikeret medlem

Farligt er det næppe, da cannabinoider er ualmindeligt harmløse rent toksikologisk. THC har dog en immunosuppressiv effekt, hvilket - teoretisk - kan give anledning til alt fra forkølelse til cancer. Det kan også påvirke effekten, da THC alene ikke er nær så potent som i blanding med andre stoffer fra planten. Hvilket vil sige, at antagelsen
THC er det eneste stof i cannacis der har en euforiserende virkning

Ikke er helt korrekt, da indvirkningen af andre cannabinoider modulere og potentiere effekten af THC.

Lige et par hurtigere citater, relevante for "debatten" fra "Cannabis and Cannabis Extracts: Greater Than the Sum of Their Parts?" af John M. McPartland og Ethan B. Russo

Citat:
"Carlini et al. (1974) determined that cannabis extracts produced effects “two or four times greater than that expected from their THC content.” Similarly, Fairbairn and Pickens (1981) detected the presence of unidentified “powerful synergists” in cannabis extracts causing 330% greater ctivity in mice than THC alone."

Citat:
"Other compounds in herbal cannabis may ameliorate the side effects of THC. Whole cannabis causes fewer psychological side effects than synthetic THC, seen as symptoms of dysphoria, depersonalization, anxiety, panic reactions, and paranoia (Grinspoon and Bakalar 1997)."

Citat:
"CBD possesses sedative properties (Carlini and Cunha, 1981), and a clinical trial showed that it reduces the anxiety and other unpleasant psychological side effects provoked by pure THC (Zuardi et al. 1982). CBD modulates the pharmacokinetics of THC by three mechanisms: (1) it has a slight affinity for cannabinoid receptors (Ki at CB1 = 4350 nM, compared to THC = 41 nM, Showalter et al. 1996), and it signals receptors as an antagonist or reverse agonist (Petitet et al. 1998), (2) CBD may modulate signal transduction by perturbing the fluidity of neuronal membranes, or by remodeling G-proteins that carry intracellular signals downstream from cannabinoid receptors, and (3)CBD is a potent inhibitor of cytochrome P450 3A11 metabolism, thus it blocks the hydroxylation of THC to its 11-hydroxy metabolite (Bornheim et al. 1995). The 11-hydroxy metabolite is four times more psychoactive than unmetabolized THC (Browne and Weissman 1981), and four times more immunosuppressive (Klein et al. 1987)."

-------------------------------------------------

Alice skrev:
er der nogle typer cannabis produkter der ikke er rodet så meget rundt med eller ligger det i selve planten som er modificeret genetisk?

Planten er modificeret genetisk gennem avl. Jeg tror ikke, at det er realistisk at planten tilsættes THC efter høst.

Efter min opfattelse, er det lidt misforstået at cannabis planten er avlet til at have et højt THC indhold. Planten er avlet for at opnå en kraftigere rus - ikke en specifik cannabinoid profil. At et højt indhold af THC så korrelere med en ønskværdig rus, betyder ikke, at planten er avlet specifikt efter mere THC og mindre af andre cannabinoider. Det er nok et fåtal af avlere, der har haft mulighed for, at få analyseret deres planter og bestemt THC indhold kontinuerligt. Samtidig varierer indholdet også fra plante til plante, kun kloner / stiklinger er ens.

At man så, tilsyneladende, har nået er punkt hvor der er så meget THC i nogle sorter at det næsten er en negativ ting, er så en helt anden sag. Om noget, bliver der avlet specifikt efter mindre THC og flere af de sekundære cannabinoider. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tak for alle de gode svar. :-) Jeg har prøvet cannabis et par gange men aldrig råbt hurra for det. Tror jeg er en af dem der er meget sensitiv for THC. Kan godt håndtere syntetiske psychedeliske stoffer i høje doser men cannabis kan virkelg fucke mig op...

Jeg kunne dog godt finde på at give det en chance til. Er der noget bestemt jeg skal prøve at gå efter som har meget CBD? Eventuelt noget hvor man ikke bliver alt for træt og glemsom - eller kan man ikke få begge dele?

Medlem
Brugeravatar

Randomname: Det jeg mente er at hvis du intager en canabiode ALENE er THC den eneste der der giver en euforiserende virkning,
men som jeg også skriver er der en symbiose med THC og CBD og muligvis andre canabioder der giver en LANGT bedere rus end THC alene :wink:

hvis jeg havde mulighed for at dyrke her hvor jeg bor ville jeg prøve at købe: CANNATONIC og finde en god pheno (den mest efterspurgte CBD-sort i de medicinske stater)

Citat:
Resin Seeds Cannatonic gives you the best of both worlds with this wonderful variety - a phenotype selected from the hybrid cross between a female MK Ultra(F1) & the all time famous G13 Haze male. Cannatonic is 50% indica and 50% sativa. One of the added advantages of our specially picked Cannatonic cannabis seeds is that it flowers in around 70 days. For information purposes, its THC content is between 1:1 ratio of CBD/THC. About 6.2/6.9 and the yield it produces is 500g m2. Harvest outdoors is October and its yield is 250-400 per plant. Grows like an Indica, smells like a Sativa, Cannatonic renders you.

Men jeg ville også lede efter nogen sorter med THC-V som findes i nogle afrikanske Land-sorter og efter sigende har en lidt mere Psykadelisk HIGH..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

BrightshadowDK@
Ang THC så er det hvad der sker, når man som du overgoogler.

Mener at 100% sativa røg, fucker 'en mere op end røg med meget CBD i.
Det er bare min erfaring :D

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Gerog: så du mener at været Fucked op er det du ønsker ? Rund-forviret med hjertebanken, kvalme og noia !(evt. hovedpine)

mod en god relaxed, chilled out, happy, stoned følese med grine flip.. den snupper jeg over den anden til hver en tid.

Mr. Over-Googler over and out ;-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Gerog: så du mener at været Fucked op er det du ønsker ? Rund-forviret med hjertebanken, kvalme og noia !(evt. hovedpine)

mod en god relaxed, chilled out, happy, stoned følese med grine flip.. den snupper jeg over den anden til hver en tid.

Mr. Over-Googler over and out ;-)

Er en af de heldige der ikke får noia på, hjertebanken mm ved at ryge sativa.
Elsker at være højt højt oppe og små hallucinere, som man netop kan med ren sativa.
Har tendens til at falde i søvn, hvis jeg ryger en indica domineret sort.
Ja, smag og behag somsagt..
Mvh herr untergoogler :wink: :peace:

-John Rooney.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
om det er sativa eller indica er en ting, hvornår det høstes er en anden. dog har det en stor inflydelse på hvordan productet bliver, jeg har prøvet at smadre en sativa så den blev noget sløvende bæ at ryge. vær sin smag, nogle ville sikkert fortrække den sådan. Men jeg syntes ikke at en sort afgøre rusen som sådan, og jeg er sikker på at selv den mest hardore kan finde sig en urt han panikker af at ryge.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Viridis@
Selvfølgelig kan man smadre sit røg, ved at høste det for sendt (og tidligt imo).
Enkelte pfenoer, kan også være indicadomineret i det pot jeg selv dyrker.
Er enig i at sorten ikke afgører det.
Selv ryger jeg ikke alm købe hash, da det er noget jeg bliver i dårlig humør af..

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Jeg Høster (da jeg dyrkede) når jeg med microskop spoter de første mørke trisomes..hvis man dyrker store planter kandet være en fordel at høste de skud/grene der får mest lys først og gi de andre en uge+ mere.. men det kommer an på ens set up og teknink.. og smag..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]