Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 aug 2025 22:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Forum. Kunne godt tænke mig at vide om der er andre der oplever noget lignende det jeg går igennem for tiden....
Har haft et langt hashmisbrug + en masse andre substanser, har nu været clean i 3 måneder.
Jeg er blevet utroligt paranoid, og tænkte på om det kunne have noget at gøre med hashen ?
Har aldrig før i mir liv som misbruger haft det på denne måde.. Jeg har prøvet næsten alle de hårde psykedeliske stoffer.
Har aldrig i mit live prøvet at have et bad trip, men det er som om at hele mit liv er blevet et stort bad trip..

Kunne godt tænke mig at vide om det er normalt når man stopper, eller om det bare er mig ?
Og om det går over....

Licking Acid From My Body...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det er meget normalt, at man kan føle sig en smule angst, når man stopper med et hashmisbrug. Nu har jeg aldrig selv været i et enormt misbrug, men jeg har selv i ugerne efter et stop følt mig lidt utilpas psykisk. Dette skyldes nok, at jeg i en periode, hvor jeg røg en del, brugte hashen til at slippe væk fra nogle depressive tanker.

Kan du ikke prøve at forklare, hvordan du føler dig paranoid?

Dedikeret medlem

det er noget fis, det er dig/jer der er paranoide og angste af person, det er ikke hashen, det er jer.

NORMALT er det ikke og bare fordi du ikke altid har det ens betyder ikke der er noget galt, anyway så ved du jo at det bare er din hjerne der spille dig et puds så kan du bare ignorer det. Ez

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
er det opstået lang tid efter du stoppede? altså en form for "latent udløst psykose" ?

Man kunne sagtens forestille sig at du kunne få nogle psykiske problemer sammen med dine abstinenser umiddelbart efter et rygestop, men det burde ikke vare 3 måneder.

Det er normalt at blive paranoid af bevidsthedsudvidende stoffer. Hvis du ikke tager nogen stoffer, og ikke har gjort det i 3 måneder, men er paranoid på daglig basis så synes jeg du skal snakke med din læge og fortælle ham om din situation. Det kan ikke skade i hvert fald.

Medlem

Geografisk sted: Sumpen
Ja, den slags bivirkninger er ganske normale.
Jeg oplevede selv at blive paranoid og socialangst da jeg røg hver dag, men efter at have skåret til til et par gange om ugen har jeg fundet mit gamle jeg. Bare hæng i og fortsæt dit rygestop eller find et fornuftigt forbrug. Hvis paranoiaen fortsætter efter længere tid med ingen/fornuftige mængder røg, så se at få talt med en psykolog.

Fjolleurten og psykedeliske stoffer kan gøre én enormt følsom overfor hvad der rører sig i verden og ens eget hovede. En del af idéen med overhovedet at beskæftige sig med det i første omgang, men nogen gange kan det blive lige intenst nok. Hvis du har proppet dig med psykedeliske stoffer oveni er det intet under at du har det sært. Har du nogen venner der selv har rodet med lignende ting og som du stoler på? I så fald kan det være en god ide at tale med dem om det.

Dedikeret medlem

nej nej nej ES du er en spand lort hvordan kan du henvise ham til at snakke med en psykolog pga intet, er du mongol ? tager du forbinding på hvis du slår din finger? come on hvad er i for nogle pussies psykolog fordi man har en snert af angst damn i er nogle svagsindende kælling der intet styr har over jeres liv.

i skal tage at holde jeres kæft, og lade os andre nyde det gode, mens i må nøjes med en sodavand. bare fordi dit liv er en lort skal vel ikke være hashens skyld dit naive fjols.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: L.A.
Prøv at slap liiiidt af, smurf3000... Det giver ingen mening at begynde personlige angreb, fordi du er uenig.
Hvordan kan du blankt afvise at nogle af TS's problemer, har været lagt på hylden mens han har røget, og nu er kommet frem i lyset, når han ikke længere konstant er påvirket?
Paranoia og "en snert af angst" er i min verden overhovedet heller ikke det samme.
Til TS:
Prøv at se om du kan finde ud af hvad der skylder du har det, som du har. Vent den lidt ud, måske går det over af sig selv. :)

Medlem
Brugeravatar

Tror næppe det har noget med hashen at gøre, hvad mener du præcist med paranoia og hvad laver du i din hverdag? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
det er noget fis, det er dig/jer der er paranoide og angste af person, det er ikke hashen, det er jer.

Slap nu af. Det er snart på tide, at du kommer ud af hashtågerne, for du har tydeligvis ikke godt af det. Det er meningen, at det skal gøre dig positiv og kærlighed, men de fleste af dine indlæg er dumme og hadske. Du får lige en krammer. Det tror jeg er godt for dig.

Hvis du en dag tog dig sammen til at stoppe med at indtage din tjald, så vil jeg vædde med, at du ville have nedtur på. Så kan du jo så bilde dig ind, at det ikke er på grund af stoppet.

Medlem

Geografisk sted: Søen

Slap nu af. Det er snart på tide, at du kommer ud af hashtågerne, for du har tydeligvis ikke godt af det. Det er meningen, at det skal gøre dig positiv og kærlighed, men de fleste af dine indlæg er dumme og hadske. Du får lige en krammer. Det tror jeg er godt for dig.

Hvis du en dag tog dig sammen til at stoppe med at indtage din tjald, så vil jeg vædde med, at du ville have nedtur på. Så kan du jo så bilde dig ind, at det ikke er på grund af stoppet.

+1 kunne ikke have sagt det bedre selv

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House

+1 kunne ikke have sagt det bedre selv

Den får lige en til +1

Bare fordi nogle hærdede brugere kan tage 4 lsd mærker og suge streger oveni en hel aften uden at føle at det er super vildt, kan den 15 årige pige der får 2 væs på en pot joint godt blive paranoid og få det psykisk dårligt lang tid efter. Folk er ikke ens når det kommer til psykedeliske stoffer, som f.eks hash.

Medlem

nej nej nej ES du er en spand lort hvordan kan du henvise ham til at snakke med en psykolog pga intet, er du mongol ? tager du forbinding på hvis du slår din finger? come on hvad er i for nogle pussies psykolog fordi man har en snert af angst damn i er nogle svagsindende kælling der intet styr har over jeres liv.

i skal tage at holde jeres kæft, og lade os andre nyde det gode, mens i må nøjes med en sodavand. bare fordi dit liv er en lort skal vel ikke være hashens skyld dit naive fjols.

Du er da alt for tung at høre på, hvem tror du lige du er?? Du har jo absolut ingen idé om, hvorvidt det er hjernen der spiller ham et puds eller reelt hashens skyld.

Junior medlem

NORMALT er det ikke og bare fordi du ikke altid har det ens betyder ikke der er noget galt, anyway så ved du jo at det bare er din hjerne der spille dig et puds så kan du bare ignorer det. Ez

Dude, tror at du bør tage dig en slapper.

Medlem
Brugeravatar

Hvor langvarigt var dit misbrug?

Hash kan både virke beroligende og give angst - det afhænger af forholdet mellem THC og CBD.
THC indholdet i cannabis er steget over mange år, desværre uden at CBD-indholdet fulgte med. Det skyldes, at avlerne kun fokuserede på THC-indholdet, da forskningen endnu ikke havde opdaget vigtigheden af CBD.

Efter lang tids misbrug af cannabis vil CBD-olie højst sandsynligt gavne din hjerne, da CBD-molekylet bekæmper de negative følger THC giver. Det fjerner angst og virker antipsykotisk.

Brug det i en måned og se om det skulle afhjælpe problemet. Køb en olie med så højt indhold af CBD og så lavt indhold af THC som muligt. På den måde er det ikke psykoaktivt.

CBD kan endda genopbygge hjernen efter alkoholsskader:
http://www.chicagonow.com/chicago-medic ... dont-know/

Se hvordan THC påvirker hende, når der ikke er CBD til stede:

Junior medlem
Brugeravatar

Mit Hashmisbrug varede i 6 år... Ikke ret lang tid efter jeg startede begyndte jeg at ryge bong, og har stort set gjort det hverdag lige siden. Har nu været stoppet i 2-3 måneder, og har det stadig af lort til psykisk..

Licking Acid From My Body...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]