Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 aug 2025 15:01

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Narnia
Hey psybere :peace:

Syntes jeg så noget småt rørgræs i sidste månede (på stranden)
Har søgt og læst et par sider om planten, men jeg får ikke svar på om rørgræs lever hele året.
Kan der overhovedet trækkes dmt på det før blomstring ? :hm:

Dedikeret medlem

Der er ikke noget dmt i rørgræs(desværre)

Medlem
Brugeravatar

Siden hvornår ?

Site Webmaster
Brugeravatar

Jo der er...

Citat:
This Species of Phalaris may also be used to extract the common compound Dimethyltryptamine. Although the concentration of the compound is very low in the species, large amounts of the grass can be refined to make the Ayahuasca brew

https://en.wikipedia.org/wiki/Phalaris_arundinacea
https://www.erowid.org/plants/phalaris/

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Det er vist aldrig lykkedes nogen at få noget godt DMT-udbytte ud af Phalaris, eller tager jeg fejl? Ved at nogle af folkene på DMT Nexus websitet har eksperimenteret meget i det, men det er vist ikke rigtig lykkedes nogle at få et substantielt og rent yield ud af det. Det ville være bedre at investere i noget Mimosa-bark, det er 'standarden' v/ekstrakt af DMT. Gode yields og rent produkt (hvis du gør det rigtigt), da du ikke skal døje med diverse planteolier i din DMT, som ved andet plantemateriale. Desuden indeholder rørgræs stoffet gramin, der er kendt for at have forårsaget hjerneskader i får, og eftersigende er svært at fjerne fra dit DMT-produkt.

Jeg ville ikke døje med rørgræs hvis jeg var dig. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Jeg gjorde et forsøg på et tidspunkt, men havde desværre fat i tagrør istedet :oops:
Der står en heeeeeeel masse om phalaris på dmt-nexus og jeg kan da huske at jeg har postet i hvert fald et par relevante links derfra, i phalaris-tråden her på psy.dk ;)

Dedikeret medlem

Jo der er...

Citat:
This Species of Phalaris may also be used to extract the common compound Dimethyltryptamine. Although the concentration of the compound is very low in the species, large amounts of the grass can be refined to make the Ayahuasca brew

https://en.wikipedia.org/wiki/Phalaris_arundinacea
https://www.erowid.org/plants/phalaris/

Men ikke et eneste menneske i historien har fået effekt ud af det ?, jeg spørger ikke for at være smart, men det lyder godt nok som en troll :D

Medlem
Brugeravatar

Det lyder sku ellers så nemt og lige til. Har en fætter der køber dmt en af hans kammerater trækker på rørgræs. Han siger at det effektivt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Men ikke et eneste menneske i historien har fået effekt ud af det ?

:roll:

viewtopic.php?f=56&t=30952

Moderator

Geografisk sted: Messier 45
Mener at have tjekket en del TLC(tyndtlagskromatografi)-analyser af alkaloiderne i rørgræs, og selvom koncentrationerne svinger meget, er der for det meste større indhold af 5-MeO-DMT og andre alkaloider end DMT.

Man kan godt få virkning af rørgræs-ekstrakteret 'DMT', men ved ikke hvor meget det minder om et egentligt DMT-trip (har ingen erfaringer selv). Her er en tråd fra DMT-Nexus med en, der fik effekt ud af sit rørgræs:
https://www.dmt-nexus.me/forum/default. ... ts&t=48635

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mener at have tjekket en del TLC(tyndtlagskromatografi)-analyser af alkaloiderne i rørgræs, og selvom koncentrationerne svinger meget, er der for det meste større indhold af 5-MeO-DMT og andre alkaloider end DMT.

Ja, det er også hit-or-miss med vild phalaris svj har læst mig til.. Lidt mere miss end hit vidst nok endda.
Man bør nok satse på klonerne, som burde have ens alkaloid-profil..

Site Webmaster
Brugeravatar

Men ikke et eneste menneske i historien har fået effekt ud af det ?, jeg spørger ikke for at være smart, men det lyder godt nok som en troll :D

https://www.erowid.org/experiences/subs ... rass.shtml

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]