Øhm, nu da overskriften har fanget din opmærksomhed: Jeg har et par San Pedro kaktusser (ca. 10 cm. høje), og en af dem er freaket lidt ud, som man kan se på billederne.

;

;

;

Den har en søster, som er lige så stor, men noget mere sund, selvom den røg på gulvet, så topskuddet faldt af, som så senere skød rødder, men blev stjålet af et eller andet væsen fra min altan en nat under et tordenvejr, men det er en anden historie. Denne historie handler om dens syge bror, som for et par år siden blev mere og mere bleg i forhold til sin søsters sunde, grønne lød.

;

Pletvist blev han dækket af et tyndt, tørt, lysebrunt lag (men af hvad?) og begyndte at sygne hen og blive mere og mere slatten, selvom jeg skiftede (kaktus-) jord og sprøjtede ham (nænsomt) med hvidløgsvand. Men så, for et halvt års tid siden, fik jeg mig lidt af et chok, da jeg inspicerede invaliden nærmere. For, som man (forhåbentlig) kan se på billedet, er to nye skud ved at arbejde sig ud af den tydeligvis døende moderkaktus som to nuttede, små aliens! Hvilket jo vel er fedt nok, men der er bare det ved det, at det ser ud som om, at den syge bror har smittet forældrene, som er 27 cm. høje. Så jeg har to spørgsmål: 1. Hvad gør jeg med liget af den døde broder? Skal jeg skære de små fri med en skalpel, eller lade naturen gå sin (skæbnesvangre) gang? 2. Hvad gør jeg mht. forældrene? Skal de isoleres (de står sammen på det fedeste/eneste sted, de kan), eller skal jeg slagte lillebror/mor med risiko for at slå de små aliens ihjel? Skal jeg prøve at skrabe det brune lag af? Det skal lige siges, at sidste gang, jeg vandede dem, var i midten af november, 2012, så lige nu er de i dvale. Er der nogen, som har nogle forslag? Eller dårlige vittigheder om billederne?