Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 21:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej har et spørgsmål omkring narkometeret, da jeg snart får kørekortet. håber der en venlig sjæl som kan besvare det. Stopper helt klart med at ryge hash når jeg får kørekort da reglerne er helt absurde, og synes ikke det er det værd at tage chancen og miste sit kørekortet, men ihvertfald spørgsmålet lyder på, Jeg plejer at ryge 3 joins i weekenden har jeg gjort i meget lang tid nu, hvor lang tid vil der gå før de,t ikke mere kan ses på politiets nakometer? Og lige en ting til har en ven der påstår at stoffer som fx amf, coke osv kun kan ses i op til 24 timer? Hvis det passer, hvordan kan det være at det kun er 24 timer så?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
Med hensyn til THC vil det nok tage alt fra 2 til 5 uger at få ''Renset ud''. Kokain derimod tager 1-3 dage at få renset ud afhængig af mængde. Amfetamin tager alt fra 2-4 dage at få renset ud. De sporingstider jeg har skrevet gælder kun urinprøver, når du bliver stoppet som bilist er det højst sandsynligt en spytprøve som du skal lægge. Der tager de fleste stoffer kun 1-2 dage at få renset ud. THC skulle vidst tage alt fra 2-4 timer at få renset ud med hensyn til spytprøven :D

-Cannabiz

Senest rettet af Cannabiz 30 sep 2013 20:06, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Så alt det der med man kan blive stoppet 2 uger efter man har røget det holder ikke?

Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Inside the animal
Hvis du har et fast forbrug vil det kunne detekteres længere (flere uger), end hvis du fx har røget en joint for første gang.. Hvis man ikke har et fast forbrug vil der typisk gå ca 3 dage.. Men ja pas på, narkometeret er temmelig følsomt.
Hvorfor de andre stoffer din kammerat nævner, formentlig også vil kunne spores længere end 24 timer

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt væk
Så alt det der med man kan blive stoppet 2 uger efter man har røget det holder ikke?

Afhængig af hvor meget du ryger :)

Junior medlem

Så det sagtens tage 4-5 uger at få ''renset ud'' selvom man kun ryger 3 joints i weekenden ? :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det er jo en anden historie, hvis de tager en blodprøve.

Junior medlem

Jeg troede "narkometeret" var en skræmmehistorie min ven fortalte mig for at forhindre mig i at køre skæv :S Så det her "narkometer" er for real? Hvor længe har det eksisteret?

Medlem
Brugeravatar

Jeg troede "narkometeret" var en skræmmehistorie min ven fortalte mig for at forhindre mig i at køre skæv :S Så det her "narkometer" er for real? Hvor længe har det eksisteret?

De kom i starten af året her så vidt jeg husker, og den er skam god nok, tror dog kun det er taskforce der står rundt om staden der tager den i brug, jeg læste et sted at der ikke bliver testet særligt mange med narkometer, nok fordi de har et meget begrænset antal af dem fordi de koster 35 lapper stykket..

Hvor lang tid det kan spores er jeg ikke sikker på, jeg har hørt at det skulle være 1-3 døgn alt efter hvor meget du ryger, men I må ikke hænge mig op på det..

Men ja du skal lige være obs på ikke at parkere ved hovedindgangen, hvis padderne står udenfor og du har tænkt dig at køre skæv hjem.. Men det er vidst også det man behøver at bekymre sig over ang det narkometer.. De tester dig nok heller næppe medmindre du ser ret skæv ud..

Junior medlem

Tak for svaret, går ud fra det så primært at KBH området der har taget dem i brug?

Så var der da endelig en fordel ved at bo i Jylland :D

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror KUN det bliver brugt i centrum KBH, men det er bare en teori :)

Junior medlem

Jeg håber du har ret :D

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Beyond Fractals
Cannabiz skrev:
Med hensyn til THC vil det nok tage alt fra 2 til 5 uger at få ''Renset ud''. Kokain derimod tager 1-3 dage at få renset ud afhængig af mængde. Amfetamin tager alt fra 2-4 dage at få renset ud. De sporingstider jeg har skrevet gælder kun urinprøver, når du bliver stoppet som bilist er det højst sandsynligt en spytprøve som du skal lægge. Der tager de fleste stoffer kun 1-2 dage at få renset ud. THC skulle vidst tage alt fra 1-4 timer at få renset ud med hensyn til spytprøven :D

-Cannabiz

Sry for Off-topic, men ved du hvor lang tid det ca. tager at få MDMA "Renset ud".

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?

http://www.b.dk/nationalt/nu-er-det-koeberne-vi-gaar-efter

Citat:
»Nu er det køberne, vi går efter«

Af Camilla Thorsø Lund
24. september 2013, 07:48 8 Kommentarer
Københavns Politis indsats mod ulovlig hashhandel anno 2013 retter sig mod køberne.

Christiania
I kampen mod ulovlig handel med hash har det længe været politiets strategi at stresse pusherne. Ved at køre forbi i patruljevognen de steder, hvor de står, ved at køre forbi på cykler, ved at gå ind i parken, hvor de opholder sig. Ved hele tiden at være til stede og vise, at de holder øje med, hvad der skifter hænder og hvornår.

Sådan er det stadig - til dels. For nu strammer Københavns Politi skruen over for dem, der står over sælgerne og er med til at opretholde et ulovligt marked for organiseret hashhandel.

»Nu intensiverer vi indsatsen mod køberne,« siger Mikkel Brogaard, der er vicepolitikommissær i Specialgruppen på Station Bellahøj og koordinerende indsatsleder for hashindsatsen uden for Christiania.

Mikkel Brogaard bliver bakket op af Steffen Thaaning Steffensen, der er souschef i Task Force Pusherstreet.

»Så længe der er personer, der køber hash, så vil der også været et eftertragtet marked for sælgerne. Så før vi kan begrænse den ulovlige handel med hash, så skal der være færre, som vil købe det,« siger Steffen Thaaning Steffensen.

Læs også: Hashsalget er som ukrudt: Umuligt at udrydde

På Christiania er det ikke noget nyt, at Task Force Pusherstreet er gået målrettet efter køberne. Leder af Task Force Pusherstreet, Poul Kjeldsen, har tidligere oplyst, at indsatsgruppens plan er at begrænse den organiserede hashhandel ved at skræmme kunderne væk. På den måde vil pusherne miste deres kunder, og altså blive ramt økonomisk.

Det samme er nu taktikken for indsatsen uden for Christiania, hvor der ifølge Københavns Politi i hvert fald er seks områder uden for Pusherstreet, hvor der foregår organiseret handel med hash.

Og det er heller ikke helt billigt at blive taget med hash på sig, selvom det kun er til eget forbrug. Således skal man betale 2000 kroner i bøde første gang, man bliver taget, anden gang er bøden steget til 3000 kroner, tredje gang og resten af de gange, man er i besiddelse af under 10 gram hash, skal man betale 4000 kroner. Har man større mængder på sig stiger bøden.

Flere bliver taget af narkometer
Det strammede greb over for køberne kan blandt andet ses i politiets tiltagende brug af narkometre. Rigspolitiets nøgletal for 1. halvår 2013 viser, at antallet af bilister, der bliver taget med euforiserende stoffer i blodet, næsten er tidoblet i løbet af de sidste fem år.

I førstehalvdel af 2008 fangede politiet 246 bilister med narkotika i blodet, mens der i samme periode 2013 blev taget 1.898 bilister.

Læs også: Unge misbrugere kæmper primært med hash

Forklaringen kan måske findes i, at det er blevet populært at køre forbi de områder, hvor den ulovlige handel foregår. Det kan enten være på vej på arbejde eller på vej hjem igen, at køberne slår et smut forbi pusherne i området.

Det ses blandt andet ved Nørrebroparken i det nordlige København, hvor den organiserede hashhandel har placeret sig i parken, som er omgivet af veje. Så kan køberne opnå en drive-by effekt, siger Mikkel Brogaard, som også gør klart, at man fra politiets side er opmærksom på tendensen.

»Nu kan vi stå med narkometeret og tage dem der kommer kørende i biler og er hashpåvirkede. Det bliver et redskab, vi kommer til at bruge mere og mere,« siger Mikkel Brogaard.

Nultolerance
Narkometeret har været brugt af Københavns Politi i et års tid, primært af Task Force Pusherstreet, og kan ud fra en spytprøve afgøre, om en person har indtaget op til syv former for narkotiske stoffer. I den forbindelse er der fastsat en bagatelgrænse for niveauet af stoffer i kroppen på 0.001 milligram per kilo - hvilket i praksis er lig med nultolerance.

Narkometret har været indført som et pilotprojekt i Københavns Politi, men forventningen er, at det vil blive udbredt til alle landets politikredse.

Læs også: Frank Jensen vil strømline Christiania

Står det til Københavns overborgmester Frank Jensen (S) skal kampen mod den ulovlige hashhandel løses på en helt anden måde, dog stadig med fokus rettet mod køberne.

I lørdagens udgave af Berlingske gjorde overborgmesteren det klart, at han fortsat håber på at kunne få lov til at udføre forsøg med kontrolleret legalisering af hash. Han har både ansøgt den tidligere borgerlige regering og SRSF-regeringen om at få lov til det, men begge gange er det blevet afvist.

»Jeg har den opfattelse, at hvis man får lov til at gennemføre en kontrolleret legalisering af hash i kommunalt regi, så har man mulighed for at trække meget af økonomien ud af banderne og gøre det sværere for dem at rekruttere,« siger Frank Jensen.

Køberindsats vil ikke mindske markedet
Og måske er den københavnske overborgmester ikke helt galt på den. I hvert fald peger Kim Møller, der er lektor i kriminologi på Aalborg Universitet, og som har skrevet en ph.d.-afhandling om kontrollen af hashmarkedet op igennem 2000’erne, på, at en indsats direkte rettet mod køberne risikerer at forskyde markedet.

»Køberne vil tilpasse sig politiindsatsen ved at søge andre sælgere eller købe større mængder per transaktion. Ingen af delene mindsker størrelsen af markedet, men det har den fordel, at markedet samlet set bliver presset ind i en mere diskret form,« siger Kim Møller.

Det Ikke kun staden de "overvåger"

Dedikeret medlem

Med 2-3 min's research, lader det ikke til, at politiets narkometre sporer cannabis specielt længe i kroppen.

De nye narkometre er svjv baseret på en spyt test. (Jeg fandt ikke lige i første vending noget vildt troværdigt, men denne side er enig i, at der er tale om en spyttest.)

Cannabis spores maksimalt 72 timer i spyt. (Link 1, Link 2, Link 3)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Med 2-3 min's research, lader det ikke til, at politiets narkometre sporer cannabis specielt længe i kroppen.

De nye narkometre er svjv baseret på en spyt test. (Jeg fandt ikke lige i første vending noget vildt troværdigt, men denne side er enig i, at der er tale om en spyttest.)

Cannabis spores maksimalt 72 timer i spyt. (Link 1, Link 2, Link 3)

72 timer er jo ret lang tid, og der er kæmpe tvivl om den tester positiv i længere tid, hvis man indtager meget og dagligt.
Jeg ville personligt gerne holde en vaporize og kage pause og stille op til test hver 24 time, for at se hvor lang tid der går før den bliver negativ. Men det er de ikke intereseret i, da det nødigt skulle afsløres for hurtigt at deres nye maskine ikke er retfærdig, og at den bare bruges til at træde godt og grundigt på cannabis nydere.
Hvis politikerne bare havde sat en realistisk bagatel grænse, så havde jeg ingen problemer med deres nye fascist værktøj.

Junior medlem

Jeg siger tak for alle som har svaret ;).. Man må håbe de får ændret dit regler snart, da jo er fuldstændigt absurd at tage ens kørekort selvom man ikke engang er på virket mer!!

Junior medlem

I skal ikke køre med hash i blodet..!!

har lige mistet mit kort pga det.. :(

Dedikeret medlem

Bestemt er 72 timer meget lang tid, men væsentligt mindre, end de uger en blodprøve kan spore det. :)

Jeg synes, at der lader til at være ret bred enighed om, at 72 timer er at betragte som et maksimum og 20-40 timer en realistisk tid. Det er selvfølgelig stadig væsentligt længere, end selve rusen varer.

Omkring at teste politiets narkometre, tror jeg generelt, at de er bedøvende ligeglade med, om de kan spore det i 1 eller 10 dage - lidt ud fra en "Man må jo alligevel ikke være skæv"-mentalitet.

Helt enig i, at der burde være en bagatel grænse. Jeg kan ihvertfald være pænt skæv, og stadig være væsentligt mere tryg ved at føre et køretøj, end efter 2-3 genstande med en promille omkring 0,4.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lige rundt om hjørnet
En hurtig søgning på google viste : http://testdig.dk/information/hvor-laen ... est-10058/
Der står om en del forskellige stoffer nederst på siden.
Skemaet viser maximalt sporingstid er 4 timer for THC i spytprøve. Ved dog ikke hvordan narkometret ser ud osv.
Jeg ser det som en nogenlunde rettesnor da min opfattelse er at de ting der står gælder generelt for spytprøver og urinprøver.

*EDIT
Her er en anden narkotester der påstår den fungerer på samme måde som politiets og siger 2-4 timer.
http://www.ferle.dk/innovacon-narkotest/

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]