Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 15:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Halløjsa.

Kort om mig: 49 år og tidligere hashryger. Stoppede for mange år siden da jeg ikke kunne tåle det mere. Ikke at det er blevet konstateret, men jeg er sikker på at jeg med tiden blev psykotisk. Derudover også erfaren med psilosybin, amphetamin, kokain og div syretrips. Men der er som sagt alt sammen længe siden. Det tog mig rigtig lang tid at komme ud af, og havde flashbacks i årevis. Jeg bliver voldsomt påvirket af selv meget små mængder THC.
Sidste sommer var jeg så en tur igennem pusher-street og fik den indskydelse at købe lidt pot med hjem. Jeg har i de mellemliggende 25-30 år kun indtaget ganske lidt - ganske få gange, og som regel med et bad trip til følge. Jeg ved ikke hvad jeg kom hjem med, men det virkede helt fantastisk på mig. Jeg røg kun ganske lidt ad gangen, men blev påvirket på en utrolig lækker og behagelig måde. Jeg er 80% sikker på det var skunk. Med mit forbrug holdt det længe, men alt godt har jo en ende og jeg fandt en af de lokale som solgte mig noget skunk. Jeg røg en micro-joint og lå så i fosterstilling med voldsom paranoia! Virkelig ubehageligt. Siden har jeg ikke rørt noget.
Jeg savner dog en dejlig let rus - et high! Jeg du'r ikke til at være stoned, men jeg mangler viden om hvad jeg skal søge efter. Kan man få nogle guide-lines til køb af pot/skunk?
Jeg må indrømme at jeg ikke har søgt forum igennem efter lignende tråde, og håber at denne er ok.

God lørdag forum!

Medlem
Brugeravatar

Leafly.com/explore har en masse god viden omkring de forskellige sorters virkning. Problemet kan dog være at finde sorterne på det danske marked, og hvad man bliver fortalt at sorten hedder på det danske marked, er tit bare noget vrøvl. Men prøv, det kan være at du er heldig :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Goddaw og velkommen til.

Jeg vil råde dig til at skaffe cannabis fra indica planten da den har et højere indhold af CBD, (en angstdæmpende og stimulerende substans der er i cannabis) End cannabis stativa planten. Den har nemlig et højere indhold af THC (et hallucinogen der kan fremprovokerer angst og paranoia). Paradoksalt nok. Så hvis du vil undgå angst og paranoia, så anskaf dig noget pot fra indica planten.

Tal med din grønhandler eller frøpusher. Forhåbenlig kan de hjælpe dig med at finde en cannabis indica pot.

Junior medlem

Leafly.com/explore har en masse god viden omkring de forskellige sorters virkning. Problemet kan dog være at finde sorterne på det danske marked, og hvad man bliver fortalt at sorten hedder på det danske marked, er tit bare noget vrøvl. Men prøv, det kan være at du er heldig :)

En vis portion held skal der vel til når man er så kræsen som jeg. Jeg må vel ofre en retur til broen og se mig lidt om på staden.... de lokale her har jeg i hvert fald ikke tillid til. Den side gjorde mig om muligt endnu mere forvirret (O;

Medlem

hmm hvis jeg gerne vil have en stille og rolig high så plejer jeg bare og købe en normal klump hash og lave et normalt bongmix og ryge det på en bobler (en bobler er en vandpipe der er lavet og af en lille flaske på længde med en normal computermus og en gummiprop med to huller i en til at suge i og en anden hvor en lille metal hoved kan sidde) du får ikke så meget røg ind af gangen og det bliver meget nemt at styre sin high

Junior medlem

hmm hvis jeg gerne vil have en stille og rolig high så plejer jeg bare og købe en normal klump hash og lave et normalt bongmix og ryge det på en bobler (en bobler er en vandpipe der er lavet og af en lille flaske på længde med en normal computermus og en gummiprop med to huller i en til at suge i og en anden hvor en lille metal hoved kan sidde) du får ikke så meget røg ind af gangen og det bliver meget nemt at styre sin high

Jeg kan ikke rigtig med hash desværre. Lugten, smagen.... alt for mange dårlige vibes :(

Senest rettet af Liberty 02 nov 2013 20:53, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Goddaw og velkommen til.

Jeg vil råde dig til at skaffe cannabis fra indica planten da den har et højere indhold af CBD, (en angstdæmpende og stimulerende substans der er i cannabis) End cannabis stativa planten. Den har nemlig et højere indhold af THC (et hallucinogen der kan fremprovokerer angst og paranoia). Paradoksalt nok. Så hvis du vil undgå angst og paranoia, så anskaf dig noget pot fra indica planten.

Tal med din grønhandler eller frøpusher. Forhåbenlig kan de hjælpe dig med at finde en cannabis indica pot.

Tak! :gud:

Junior medlem

Det er jo lidt svært når man ikke er indenfor i miljøet, men jeg må jo følge lidt med i hvad der sker her :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det er også virkelig træls med det forbud. I Holland ved jeg at de i nogen kaffeshops har skilte der viser %-delen af THC og CBD i varen. Så folk der gerne vil bruge det til afslapningen, angstdæmpende eller smertestillende kan gøre det. Og folk der gerne vil trippe, hører musik og hvad man ellers kan med THC'en kan det.

Junior medlem

Det er også virkelig træls med det forbud. I Holland ved jeg at de i nogen kaffeshops har skilte der viser %-delen af THC og CBD i varen. Så folk der gerne vil bruge det til afslapningen, angstdæmpende eller smertestillende kan gøre det. Og folk der gerne vil trippe, hører musik og hvad man ellers kan med THC'en kan det.

Mangler en like-knap :D

Medlem

det ville være så awesome, jeg fik engang en hash hvor jeg bare lagde med lukkede øjne en hel aften og så spændende former og farver, og hvis jeg vidste hvad der var i den kunne jeg jo få den oplevelse igen :D

Junior medlem

Jeg har desværre ikke faciliteterne til at dyrke selv - selv om det kunne være spændende at gøre igen. Der er forøvrigt en ting mere: Jeg har ikke røget tobak i 10 år, så det med hash, ristet tobak, bong osv er udelukket. Jeg hoster lungerne op dagevis bagefter! Er der nogen der har erfaring med vapourizers? Er de et muligt alternativ? Er de mere skånsomme?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jaaa, (nogle) vaporizers er fantastiske.
Jeg bruger ikke den gammeldags måde med at blande med ristet tobak, og har ikke gjort det i mange år, og kommer heller aldrig til det igen.
Når jeg skal vape så foregår det sådan her: http://www.veoh.com/watch/v45717902exergmrA
Det tager 30 sek. og smager fantastisk. Ingen klamme lugte eller giftige partikler fra ristning/brændt tobak i luften.

Det er meget mere skånsomt for lungerne, faktisk hoster jeg praktisk talt aldrig, og dengang jeg røg på den gammeldags måde var jeg altid en hoster af den slemme slags. Det kan nemt ses hvorfor der er den kæmpe forskel. Da jeg røg bong blev den vasket én gang om dagen, og vi ved alle hvor klamt og ildelugtende det snask som sidder i en bong er.
Min vaporizer bliver renset en gang om måneden, og det som jeg renser ud af den er faktisk den rene hasholie, med lidt krummer i som er sluppet forbi risten.

En stor extra fordel er også at det urt som du har vapet kan du bruge igen til at f.eks bage ind i kager. Som jeg ser det er at bruge vaporizers en win win win situation.

Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes det lyder som om en glaspibe og en masse pot er vejen frem for dig :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Mr.Cookie@
Efter min mening skal det rive lidt i lungerne når man ryger :D
Syntes vaporizers er for 'narko" men smag og behag..
God point med hasholie - det vidste jeg sku æ.

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mr.Cookie@
Efter min mening skal det rive lidt i lungerne når man ryger :D
Syntes vaporizers er for 'narko" men smag og behag..

Når du spiser cannabiskager, skal de så også helst smage lidt dårligt? :D

Jeg mener at der for ikke så længe siden var en herinde der argumenterede at vaporizere er for kliniske, altså hvad jeg opfatter som det stik modsatte af "narko".
Ja, jeg synes altså at de er guds gave til cannabis brugeren, og jeg forstår altså ikke at i "tobakkere" ikke kan se lyset.. :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Ja, det er fint kager smager af lidt, behøver ikke være dårligt.
Ryger for det meste rent grønt, i joint eller tjubang.
Forbinder vaporizers med narko og narkomaner - det vil nok ikke ændre sig.

-John Rooney.

Junior medlem

Jaaa, (nogle) vaporizers er fantastiske.
Jeg bruger ikke den gammeldags måde med at blande med ristet tobak, og har ikke gjort det i mange år, og kommer heller aldrig til det igen.
Når jeg skal vape så foregår det sådan her: http://www.veoh.com/watch/v45717902exergmrA
Det tager 30 sek. og smager fantastisk. Ingen klamme lugte eller giftige partikler fra ristning/brændt tobak i luften.

Det er meget mere skånsomt for lungerne, faktisk hoster jeg praktisk talt aldrig, og dengang jeg røg på den gammeldags måde var jeg altid en hoster af den slemme slags. Det kan nemt ses hvorfor der er den kæmpe forskel. Da jeg røg bong blev den vasket én gang om dagen, og vi ved alle hvor klamt og ildelugtende det snask som sidder i en bong er.
Min vaporizer bliver renset en gang om måneden, og det som jeg renser ud af den er faktisk den rene hasholie, med lidt krummer i som er sluppet forbi risten.

En stor extra fordel er også at det urt som du har vapet kan du bruge igen til at f.eks bage ind i kager. Som jeg ser det er at bruge vaporizers en win win win situation.

For nogle er hoste jo nærmest en hobby. Et adelsmærke. Jeg HAR hostet det jeg skal hoste! Den dér ser denondelyneme smart ud!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Den hedder Silver Surfer vaporizer, eller SSV.

Indlæg 500 ----->

Dedikeret medlem

du vil ryge en sativa plante, fx Jack herer, nl#5xhaze, som lugter lidt af pis og urinal-blok (blå klump i pissoiret fra rasteplads lokummerne i tyskland) de giver en uplifting high med cerebral sveder ved høj dosis. Og som giver den effekt du snakker om ved lavere doser.

du vil ikke ryge indicas og indica dominante strains.

jeg kan anbefale dig at søge efter god udendørs pot fra danmark da det oftest har en let og uplifting effekt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]