Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 23:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej
Kunne rigtigt godt tænke mig at høre nogle erfaringer fra folk omkring mit dilemma, men først skal i lige have lidt baggrunds viden.

Jeg har et stykke tid nu røget lidt hash i weekenden(Normalt en joint over en weekend, to aftener typisk), normalt med en god film, eller musik. Hvilket i min verden, og sikker også de fleste herinde's verden lyder rimeligt harmløst.

Jeg blev dog lidt træt af det og stoppede, fordi jeg følte det var rent tidsfordriv(Er for nyligt flyttet, så der er lidt langt hjem til gutterne hver weekend, ser dem dog stadig rimelig tit). Synes mest jeg brugte det til at spilde en aften, og falde i søvn mens jeg hørte lidt musik. Plus udsigten til at miste kørekortet i 3 år, selvom jeg aldrig kører indenfor 8-12 timer efter at have røget, skabte skår i glæden.

Har dog efter en 3 uger fundet ud af jeg virkelig savner det, det var en super måde at slappe af efter en hård arbejdsuge og syntes det var ekstremt hyggeligt at falde i søvn til et godt stykke musik. Playstationen trækker ikke så meget mere, gider kun se mit eget forboldhold i tv'et. Almindelig tv er da efterhånden så fordummede jeg ville melde det fra, hvis det ikke var for fodbolden.

Det lyder jo alt sammen stille og roligt, men er sgu alligevel lidt bekymret for at starte igen. For det første fordi jeg savner det så meget som jeg gør, og for det andet fordi jeg ærligt må indrømme jeg brugte det som en slags sovemedicin til at falde i søvn når det passede mig(Slap for at vente på at blive træt).

Men spørgsmål er til jer mere erfarne brugere er om det på jer lyder som jeg ryger af de forkerte grunde, eller om det bare er rulle op igen?(At ryge fede og se South Park, er vel også en salgs hobby :P )

Medlem
Brugeravatar

Hvis du har brug for hjælp til at falde i søvn, så prøv at begynde at dyrke en form for sport, det behøver ikke være noget seriøst, bare en løbetur eller lidt styrketræning.
Udover det synes jeg at det lyder som et helt fint forbrug, noget i stil med mit eget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

De fleste mennesker i 'den moderne verden' har sgu bare brug for, ja hvis ikke ligefremt godt af, noget til at slå hovedet fra med, eller til at skifte frekvens på. Hvis du bliver inaktiv og overvægtig, depri osv. af det så tag en pause. Hvis det gør at du bedre kan klare hverdagene efter et 'reboot' så er det jo god nok medicin - jeg synes selv det er for meget hvis hverdagene til sidst bare skal overstås for at man kan komme til den længeventede jointert.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Det lyder ikke som du har et overforbrug ihvertfald.
Hash er utrolig vanedannene, som du selv har mærket :D
Det er hvad man selv gør det til, dårlig vane, tidsfordriv, nydelse ovs.
Lyder mest af alt til at du mangler en hobby, eller noget mere spændende at give dig til i hverdagen.
Hvis du er ung, så vil jeg anbefale at finde på noget andet at lave, end at ryge hash.
Motion eller en hård arbejdsdag - Så skal du nok falde i søvn :D

-John Rooney.

Junior medlem

Kan skrive tjek ved motion og hårdt arbejde, og ryger aldrig i hverdagen, det er slet ikke der min bekymring ligger. Burde jeg nok have skrevet det, men tak for rådet.

Men ja, jeg mangler en hobby, især efter jeg er blevet for "gammel" til at game hehe(Leder efter noget der fanger mig). Men igen det er ikke i hverdagen jeg savner det, kun de weekend aftener, hvor jeg ikke har planlagt noget.

Kan godt relatere til det med at få lov til at slå hovedet fra, synes virkeligt det er rart efter en uge på job. Vægten har det fint, og er hverken mere eller mindre inaktiv hvad enten jeg ryger eller ej.

Kan næsten høre på jer, at det mest er hvis det bliver en hverdags ting og giver søvn problemer, i synes det er et problem. Så det er da beroligende hehe.

Medlem

Hvis du har lyst, start op igen. Der er absolut ingen konsekvenser af et forbrug i din stil.

God Ryger

Medlem

Geografisk sted: Foran højre højttalere
Find dig en dame og lig og hug i, i de weekend aftner hvor du ikke har planlagt noget. ;)

Medlem

Nej, der er ikke noget galt i at ryge i weekenderne. Men der er noget helt galt i at planlægge, at nu vil man ryge hver weekend, fordi man mangler en hobby. Det bør mere være noget du gør "once in a blue moon"

Jeg ser i dine indlæg en person, der meget hurtigt kunne gå hen og blive lidt for glad for at ryge. Hvis du keder dig i weekenderne og føler du mangler en hobby, så synes jeg bestemt du skal finde dig en hobby. At ryge hash hver weekend er ikke en hobby, det er et super dårligt råd, du kun vil hører fra afdankede hashere herfra, som mener det er helt fint, ja nærmest godt for dig lige at slå hovedet fra nogle gange om ugen, i stedet for faktisk at gøre noget med dit liv. Hvis du bliver deprimeret eller overvægtig (som jo er de eneste konsekvenser af et misbrug lol) tager du bare en pause! It's all good, ikke? Pas rigtig meget på vil jeg sige.. Både med at blive for glad for hash og bruge det til at give tilværelsen mening, men i særdeleshed med at tage imod livsstils råd fra folk på psychedelia -> cannabis generelt

Junior medlem

Tror du læser lidt meget ind i det skriver lykkeli, eller også formulerer jeg mig ikke klart nok hehe.

Har langt fra tænkt mig at planlægge at ryge hver weekend, det er et spørgsmål om at ryge en halv pind om aftenen de 3-5 aftener på en måned hvor jeg ikke skal diverse ting. Og har lidt svært ved at se, hvorfor jeg ikke skulle kunne ha en hobby ved siden af det. Gider alligevel ikke sidde og sortere mine frimærker fredag og lørdag aften :-b, og ryger ikke hverken morgen eller eftermiddag. Derudover er jeg færdig med min uddannelse har et ganske fint job, som jeg er glad for, og ses fast med en pige, som jeg også er glad for. Så kan ikke rigtigt se, hvorfor der ikke skulle være plads til lidt fredags ryge hygge i min man cave :-b

Men kan nu alligevel godt se din pointe, og det var også derfor jeg skrev herinde. Det kan sgu være lidt svært at gennemskue ens egne motiver engang imellem, så er det godt at få andres input til hvordan de opfatter det.

Medlem
Brugeravatar

Lyder som om du har fornuften til selv at kende dårligt fra godt. Du behøver ingen bekræftelse.

og de svære slipper fri.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Ja, trådstarter virker til at have en god selvindsigt :)
Lykkeli kan til tider godt være en smuuuggle pessimistisk (generer vist ingen ved at skrive det).

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

OP du svare dit eget spørgsmål fuldstændigt, ingen grund til at lave en tråd, blaze that shit up!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Find dig en dame og lig og hug i, i de weekend aftner hvor du ikke har planlagt noget. ;)

Gerne kombineret med urten :P

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]