Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 aug 2025 16:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej psychedelia :).

Jeg sidder her og har virkelig lyst til at ryge en joint til aften efter endu en lang dag, det sker jo en gang imellem :). Men tænker over om det er smart? Har gennem en del år røget fast men er mere eller mindre stopppet for tre måneder siden da det var på tide at komme videre for mit vedkommende, men nyder da stadig en enkelt en en gang eller 2 om måneden.

Min situation er så at jeg har været til lægen efter en lægeærklering og kom til at være ærlig, og den er så sent videre til embedslægen. har så læst lidt på det og det ser ud til at der er flere som skal igennem 6 måneder Pis test for at få kortet, jeg venter dog stadig svar.

Regner med at skulle få svar og evt urin test om 2-3 uger nu og vil da helst gerne bestå hvis jeg skal til det.

Mit spørgsmål er så om i vil mene jeg ville kunne aflevere en ren test der? Ryger nogle tunge pinde når jeg endelig ryger nu men det er så ogaå 3 uger side og før den nok 2-3 uger også.

Til daglig går jeg rundt 8 timer om dagen, styrketræner 2-3 timer og drikker mellem 3-6 liter vand. Derudover spiser jeg 3-4000 kcal/dag.

Takker på forhånd selvom jeg ikke regner med et helt konkret svar :)

Junior medlem

Det er noget du er nødt til at gøre op med dig selv, risikoen for at du bliver snuppet er der, da ingen kan sige hvor længe det vil tage for thc osv at komme ud af netop dit system. Se på det sådan her, thc har en halveringstid på 6 dage, så du har stadig 10-15% af mængden i dig efter 18 dage (regn selv efter for at få det mere præcist).

Men heck, hvem ved om de ikke kan måle det til den tid. Du kan vælge at tage chancen at ryge, eller lade være. Men husk det er dit kørekort der er på spil denne gang så tænk godt og grundigt ;)

Junior medlem

Jeg er også selv ved at tage kørekort, og har bare valgt helt at lade være med at ryge mens jeg tager det (ikke fordi jeg ryger ofte, men alligevel), og jeg har også været ærlig ved lægen. Thc er trods alt i din krop i lang tid, og tvivler på at der kommer noget godt ud af at have Thc i kroppen, hvis de endelig kræver en urinprøve. Det er dit eget valg, men jeg venter sgu til jeg er færdig ved juletid, og så må kortet (forhåbentligt) fejres til nytår ;-)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Planeten Jorden, Solsystemet i Galaksen Mælkevejen
xxxx876, ud fra din beskrivelse tror jeg roligt du kan læne dig tilbage, slappe af og ryge dig en ordentlig J.
Jeg fandt lige et par hjemmesider som beskriver hele svineriet, og som ret præcist forklarer de forskellige tidshorisonter og faktorer som kan have indvirkning på resultatet.
Umiddelbart holder thafreaks' påstand om halveringstid og 6 dage + udregning af procentsats ikke stik, men han har til gengæld helt ret i, at man ikke kan forudsige tidshorisonten som en standard, som man kan med mange andre stoffer - her nævnes der helt op til 40 dage af thc. Det kan variere temmelig meget fra person til person, og er yderligere påvirket af hvilke faktorer der ellers spiller ind.
Jeg kender ikke omstændighederne godt nok ud fra din korte beskrivelse, men hvis det er første gang du lægger misbrugs-kortene på bordet og så oven i købet her, allerede selv er stoppet nogle uger forinden, så tror jeg slet ikke du bliver bedt om at afgive urinprøve.
Det er ikke noget der bliver iværksat med mindre der er begrundet mistanke om et fortsat og skjult misbrug. Du har jo sådan set dit på det rene, og er i din fulde ret til at ryge en gang imellem.
Jeg er ikke sikker, men jeg tror faktisk at din læges "overdragelse" af sagen til embedslægen, er en standardprocedure som han er forpligtet til at udføre, fordi der er tale om et "narkotikum" .

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/psykiatri/undersoegelser/rusmiddeltestning/

Jeg vil anbefale dig at læse denne side - så du kan se, at det ikke bare er noget der bliver udført per automatik. Det er en meget ressourcekrævende og omkostningsfuld proces, som også anses for at være af
Citat:
"så indgribende karakter, at det ikke kan ske uden lovhjemmel, hvis ikke patienten/klienten frivillig afgiver informeret samtykke."

Citat fra Sundhed.dk

:-D Magt og kontrol måles ikk på mængden af styrke og modstand, snarere på mængden af fraværet af modstand.. ;-)

Junior medlem

Hvad er det der ikke holder stik? Du må meget gerne uddybe :)

Junior medlem

Hej igen.

Tak for jeres inputs, nu må vi se, den fede blev fyret og fortryder det på ingen måde :D

Se på det sådan her, thc har en halveringstid på 6 dage, så du har stadig 10-15% af mængden i dig efter 18 dage (regn selv efter for at få det mere præcist).

Undskyld jeg spørger, men har du noget videnskabeligt bevis for dette? Har generalt før i tiden læst rigtig meget om stoffer og især cannabis, og dette har jeg aldrig hørt om før. Desuden har THC en halveringstid på omkring 4 timer, så vidt jeg er informeret. Så det må vel være så det må vel være metabolitterne der har en halveringstid på 6 dage hvis det skulle være noget?

OmAnanda skrev:
xxxx876, ud fra din beskrivelse tror jeg roligt du kan læne dig tilbage, slappe af og ryge dig en ordentlig J.
Jeg fandt lige et par hjemmesider som beskriver hele svineriet, og som ret præcist forklarer de forskellige tidshorisonter og faktorer som kan have indvirkning på resultatet.

Jeg er ikke sikker, men jeg tror faktisk at din læges "overdragelse" af sagen til embedslægen, er en standardprocedure som han er forpligtet til at udføre, fordi der er tale om et "narkotikum" .

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/psykiatri/undersoegelser/rusmiddeltestning/

Jeg vil anbefale dig at læse denne side - så du kan se, at det ikke bare er noget der bliver udført per automatik. Det er en meget ressourcekrævende og omkostningsfuld proces, som også anses for at være af
Citat:
"så indgribende karakter, at det ikke kan ske uden lovhjemmel, hvis ikke patienten/klienten frivillig afgiver informeret samtykke."

Citat fra Sundhed.dk

Jeg syntes også det er lidt vildt hvis de har tænkt sig at sende mig til urin-prøve for det, der står intet om hvor længe mit misbrug har være eller noget andet, blot at jeg for 5 måneder siden har røget hash til hverdag, men er stoppet, hvilket ikke har været løgn.

Er blevet taget for med en mindre mængde hash på mig men regner ikke med de har politiets private arkiver at kigge i.

Og hvad mener du med ud fra de data jeg har givet?

Jeg er en dreng i god form på 74 kg med et BMI omkring 21,2, en fedtprocent på 8,4% eller ca 6 kg, vand procent på lige omkring de 70%, højde på 185 og 20 kg muskler i min krop, god kondition og træner til dagligt en pæn del. Forbrænder omkring 2800 kcal per dag som et minimum og spiser fornuftigt.

Er det disse info du vil have eller mere detaljeret? Bliver målt og vejet flere gange om måneden på de her sjove vægte jeg ikke kan huske hvad hedder men spytter alle tal ud for din krop som er noget værd at vide hvis du træner :).

Og læser lige nu at lægens prøver skal sendes til lab. Tænker bare spild af dejlige skatte kr. hvis jeg skal til det, det kan ikke være helt billigt at få sådan et lab til at undersøge mit pis for at sikre jeg ikke har nydt en pind i fred flere uger tidligere.

Junior medlem
Brugeravatar

Hvad er det der ikke holder stik? Du må meget gerne uddybe :)

:peace: Peace man - will do... :lol:

Men uddybningen bliver ikke så dyb, da fdmu876 egentlig allerede har startet udgravningen ved at stille spørgsmålstegn til hvilken kilde der understøtter dine facts :wink:
Dine 6 dage og udregningen af procent stemmer ikke overens med noget af det jeg har læst, hverken på den ene eller den anden af de 2-3 hjemmesider jeg var inde på.
Til gengæld stemmer sidernes info overens med hinanden i forhold til tabeller osv.
..... :hm: ...Ups....
Det er først nu, jeg opdager at Sundhed.dk-siden mangler nogle facts, jeg fandt andre steder - bl.a. på "ferle.dk"

http://www.ferle.dk/hash-test/

:-D Magt og kontrol måles ikk på mængden af styrke og modstand, snarere på mængden af fraværet af modstand.. ;-)

Senest rettet af OmAnanda 06 dec 2013 06:09, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

fdmu876:

http://www.ferle.dk/hash-test/

Citat:
Jeg syntes også det er lidt vildt hvis de har tænkt sig at sende mig til urin-prøve for det, der står intet om hvor længe mit misbrug har være eller noget andet, blot at jeg for 5 måneder siden har røget hash til hverdag, men er stoppet, hvilket ikke har været løgn.

Er blevet taget for med en mindre mængde hash på mig men regner ikke med de har politiets private arkiver at kigge i.

Og hvad mener du med ud fra de data jeg har givet?

Jeg er en dreng i god form på 74 kg med et BMI omkring 21,2, en fedtprocent på 8,4% eller ca 6 kg, vand procent på lige omkring de 70%, højde på 185 og 20 kg muskler i min krop, god kondition og træner til dagligt en pæn del. Forbrænder omkring 2800 kcal per dag som et minimum og spiser fornuftigt.

Er det disse info du vil have eller mere detaljeret? Bliver målt og vejet flere gange om måneden på de her sjove vægte jeg ikke kan huske hvad hedder men spytter alle tal ud for din krop som er noget værd at vide hvis du træner :).

Og læser lige nu at lægens prøver skal sendes til lab. Tænker bare spild af dejlige skatte kr. hvis jeg skal til det, det kan ikke være helt billigt at få sådan et lab til at undersøge mit pis for at sikre jeg ikke har nydt en pind i fred flere uger tidligere.

Ihh du milde :lol: Hmmmm ..Om det er info nok?!
Ikk helt...
Men næsten...så mangler jeg bare trosretning, tøjstil, fortrukne indtag af grøntsager på en søndag, seksuelle præferencer og antal af husdyr :P 8) :lol:
Ha ha ha :mrgreen: -Ej spøg til side :lol:
Jeg hentydede til viden omkring grunden til lægeerklæringen, og om kørekortet er en del af en uddannelse, et job eller lign.
Mht. "lægens prøver som sendes til lap"
- HAR du afgivet en pis-prøve hos din egen læge da du var deroppe og få lægeerklæringen eller var det blodprøver?
Det er forøvrigt ganske normal procedure, at lægen sender fx. blodprøver afsted til et lab.
Spørgsmålet er bare hvad din læge har ønsket at prøverne skal undersøges for?

Junior medlem

Så for satan, der fik jeg jogget i spinaten som man siger :).

Har ikke fået taget en test endu men regnet med den skulle tages omkring d. 18. Fik dog lige brev idag om at mit kørekort ikke kan tages før om 6 måneder med hash test (noget lort for min uddannelse men det er jo hvad man får ud af at fortælle sandheden. Ved ikke hvornår jeg skal til første test og røg en lille joint til en julefrokost igen i søndags så det må være 2 inden for en uge og før det en joint en måned før.

I morgen går jeg op på apoteket og køber nogle ferle hash-test 50ng og ser hvor hurtigt de bliver rene, venter et par dage mere efter de er clean og så svare politiet (har 3 uger før de skal have svar så kan sagtens nå at blive clean hvis eurowid taler sandt med detektionstider (3-9 dage med mit forbrug). Ellers tager jeg på ski rejse så kan de måske undre sig lidt over min meget ringe lever funktion de følgene uger når testen tages :whogives: :cheers:

Ønsk mig held og lykke, er ved at uddanne mig som mekaniker og ville godt nok være trist hvis den var positiv.

Vender tilbage når jeg har fundet ud af hvad ferle siger :).

Junior medlem

Lille opdatering hvis nogen skulle være interesseret, tog en 50ng/ml hjemmetest idag og den var clean, men har godt nok også drukket en del vand i dag da jeg har været oppe og træne, prøver en ny imorgen tidlig også kommer den endelige nok i løbet af næste uge :).

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]