Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 15:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle

Har for nyligt oplevet et krampeanfald. Eller det har jeg ikke rigtigt, alt er tabt derfra hukommelsesmæssigt. Altså anfaldet.

Men lægerne er så kommet frem til at min eeg-undersøgelse(hjernens elektriske aktivitet) viser forandringer, som kan ses ved epilepsi. Heldigvis er jeg allerede om 6 måneders tid indkaldt til videre forløb på det offentlige hotel.

Men tilbage til sagen. Det hele starter med jeg sidder ved min computer og falder over et meget anderledes synsbedrags billede, eller hvad den slags nu hedder. Det var bare sort/hvide flimrende pixels. Hver gang jeg så væk og tilbage på billedet fik jeg, for et splitsekund, meget ubehagelige billeder flyvende forbi nethinden. Men hvad de forestillede ved jeg ikke, men det gav en følelse af noget, der mest føles som det sus frygt giver gennem brystkassen..
Jeg havde selvfølgelig også røget en god bønne forinden, måske 30-60 min. max.
Det har dog imidlertid aldrig været noget større problem, og har heller ikke været det siden anfaldet.
Men jeg kan huske at jeg går på toilettet aftenen anfaldet skete, men jeg havde ikke børstet tænder. Dog var jeg faldet på mit værelse, hvilket blodpletten fint afslørede, men lå helt almindeligt i min seng som alle andre nætter.
Jeg opdagede først noget var sket da jeg vågnede midt om natten ved ikke at kunne bevæge mine ben, som jeg først kunne løfte nogenlunde normalt dagen efter.

Min nysgerrighed kommer dog til hashen. Jeg ved epilepsiforeningen kæmper for at måtte anvende hash i forbindelse med behandling og har læst en guts beskrivelse af hans mange eeg-undersøgelser, både påvirket og ædru.
Samtidig har jeg ikke lyst til at afsløre den slags overfor hverken min egen læge eller dem på sygehuset, så jeg ville høre om nogle af jer har noget viden, eller erfaring med noget lignende på nogen måde.
Jeg har prøvet at beskrive det så godt jeg lige kan, men spørg endelig hvis i mangler noget info.

Derudover beklager jeg hvis der er lignende emner, men jeg følte de var forældede og håbede i vil være i stand til at bære over i tilfælde af emnet var unødvendigt.

På forhånd tak

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det der med at vågne om natten og ikke kunne bevæge sine ben, lyder mere som søvnparalyse (google it) eller at du måske har sovet sådan at der ikke kom blod til dit ben (så det sover/er lammet) end epilepsi, i mine ører.

jeg tror ikke hash kan fremkalde et epileptisk anfald. men sådan nogle mærkelige flimrende farver kan helt sikkert.

hvordan var dit anfald? ved du om du har ligget og "rallet" med fråde om munden og spastiske bevægelser? ellers kunne det jo også være "narkolepsi" - altså at man falder i søvn i tide og utide..

Junior medlem

Jeg har været til en hjerte og hjerne undersøgelse og har modtaget et brev der siger: "Der er kommet svar på eeg-undersøgelser, der viser forandringer, som kan ses ved epilepsi."

Det er desværre ikke manglende blodtilførsel, for morgenen efter var jeg i stand til at løfte mine fødder ca 5cm fra jordens overflade, og først efter en nat på sygehuset var det nogenlunde normalt igen. Jeg sover ofte ret underligt, så ømme lemmer pga. manglende blodtilførsel og den slags er intet nyt.

Jeg kan slet ikke genkalde anfaldet, men narkolepsi virker usandsynligt, håber jeg da, for det er ekstra surt med nederen løg på så.

Men jeg tænkte mere i forbindelse med den vage udmelding om eeg-resultatet. Kan et regelmæssigt hashforbrug have fremmet det resultat, så jeg tror jeg fejler noget jeg ikke gør, eller have haft nogen anden effekt på et sådan anfald?

Omvendt ved jeg jo så ikke om det har holdt mig anfaldsfri f.eks. 1 år, hvor jeg uden at vide det kan have udviklet epilepsi.
Sig endelig hvis jeg er helt tabt og blander ting sammen, men jeg håber nogle kan komme med noget info omkring det.

Men tak for du tog dig tiden til at læse og svare, hav en god dag :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg ved ikke mere om epilepsi, end hvad der står på wikipedia :) så jeg kan ikke hjælpe dig... men ja, håber du får styr på det!

god vind

Junior medlem

Citat:
Har for nyligt oplevet et krampeanfald. Eller det har jeg ikke rigtigt, alt er tabt derfra hukommelsesmæssigt. Altså anfaldet.

Under anfaldet kan du være bevistløs, og får ikke ilt til hjernen, så selve kramperne kan du ikke huske (alt efter hvilken slags epilepsianfald du har haft)

Citat:
Det hele starter med jeg sidder ved min computer og falder over et meget anderledes synsbedrags billede, eller hvad den slags nu hedder. Det var bare sort/hvide flimrende pixels. Hver gang jeg så væk og tilbage på billedet fik jeg, for et splitsekund, meget ubehagelige billeder flyvende forbi nethinden. Men hvad de forestillede ved jeg ikke, men det gav en følelse af noget, der mest føles som det sus frygt giver gennem brystkassen..

Fotosyntetisk epilepsi er blink der påvirker din hjerne til at du kan får anfald, så som nogle spil (se evt anfald og søg på google om nogle har erfaringer med det spil) stroboskoplys, det som blinker på diskoteker bør du også, stå stille og dæk dine øjne til.

Citat:
Dog var jeg faldet på mit værelse, hvilket blodpletten fint afslørede, men lå helt almindeligt i min seng som alle andre nætter.
Jeg opdagede først noget var sket da jeg vågnede

At du er vågnet i din seng er muligvis fordi det er mere behageligt at sove der... spøg til side, du er ekstremt omtåget efter et anfald og er meget træt, så det er ikke utænkeligt at du er vågnet på gulvet og kravlet op i sengen og faldet i søvn med det samme uden at kunne huske det.

Jeg holdt en pause med røgen for lidt over et år siden da jeg begyndte skole, jeg fik 3 anfald på 2½ måned, så nu ryger jeg igen, og har ikke haft anfald i 1 år (det kan dog samtidigt være stress der har udløst det) samtidigt med at jeg er begyndt at ryge igen, er jeg også begyndt at få en anden slags medicin, men tør ikke stoppe med at ryge. :(

Jeg taler kun af egne erfaringer her

Junior medlem

Jeg fik konstateret epilepsi da jeg var ung, hvor jeg faldt om et par gange, selv efter jeg blev medicineret med trimonil, jeg droppede deres lorte medicin.

Et stykke tid efter jeg var begyndt at ryge cannabis (ikke pga. epilepsi), slog det mig at jeg faktisk ikke havde haft et anfald i langtid, så jeg trappede mig selv ud af medicinen, og forsætte med at ryge cannabis

Om det er cannabis eller om jeg bare er "vokset" fra det, ved jeg ikke, men tankevækkende da

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]