Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 01:41

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg vil gerne spørge jer, hvordan I anvender cannabis:

Hvor skæve vælger I at blive? (På en skala fra 0 til 10, hvor 0 er upåvirket, og 10 er max. påvirket)
Hvad er formålet? (Fx at løse et problem, afslapning, ...)
Hvilken værdi giver det i forhold til formålet og tilværelsen i øvrigt?

Junior medlem
Brugeravatar

Grunden til jeg ryger er. At jeg vil ryge, der er intet der bliver gemt væk ;)

Brug det til at se film, spise, tænke, spille. det er en grøn urt der gør alt bedre

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i din joint
Nogle gange er det bare 3 for at slappe af. Ellers tar jeg den til ca 7-8 nogle gange, bare for at have det mega sjovt :D

Medlem
Brugeravatar

3 sådan ca. for at slappe af og hygge, hvis jeg ryger med en kammerat kan det gå fra 4-8/9, men det kommer an på omstændighederne, og om man også drikker. Før fest kan jeg godt finde på at ryge op til en 3/4, bare for at pimpe det hele lidt op og ha' det grinern :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan bedst lide en mild skævert, hvor jeg kan male, spille musik eller læse. Jeg ved ikke, hvor på skalaen det ligger - måske 2-3 stykker. Hvis jeg ryger for meget, sidder jeg alligevel bare og venter på, jeg bliver lidt mere normal igen.

Jeg kan desuden bedst lide at ryge alene, for her får jeg sjove og kreative ideer. For det meste ryger jeg dog sammen med mine venner, og her er formålet blot at blive skæv fordi det er en dejlig og velkendt rus.

Junior medlem

Altså for mig er det så simpelt her CPD'en holder mig fredelig og nede på jorden, THC'en befrier mine tanker
hvor meget og hvordan jeg ryger? Når jeg har gjort mine daglige pligter, og indtil jeg føler mig tilpas skæv:)

Medlem
Brugeravatar

Er jeg alene plejer det at være 3, med venner 4 - 5 stykker.
Formålet er selvfølgelig at hygge sig og slappe af. Jeg lægger ikke så meget i at blive skæv, det er jo ikke det vildeste i verden, det bare stille og rolig afslapning.

Medlem
Brugeravatar

I hverdagene ryger jeg ikke så meget, men når det bliver weeekend så er det klart en 10'er.

Junior medlem

når jeg ikke har et decideret formål med at ryge, er jeg typisk bare på 2, men hvis jeg er sammen med venner eller skal sidde der hjemme og se bold eller lignende er jeg typisk på en 4-5 stykker. derudover har jeg efterhånden ramt det niveau hvor jeg skal suge ice på bong for at ramme de 9-10 stykker og det tror jeg bestemt ikke jeg er ene om

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Hvor skæve vælger I at blive?

3

Hvad er formålet?

Jeg bruger udelukkende cannabis i en kreativ proces. Ind i mellem også til fest.

Der er klart kortere vej til flow tilstanden

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Her og der
Jeg har 2 typer af skævhed:
1) Jeg skal være så dum og ufungerende som muligt. Denne bruger jeg til at koble helt af.. Engang imellem er det sgu fedt at sidde og glo dumt ind i en væg og have det fedt over det. Her går jeg efter 10'eren! :)

2) Til boost af- og come down fra psychedeliske stoffer. Her forsøger jeg at ramme 2-3 stykker. I slutningen af trips når man ligesom er kommet igennem hoveddelen af trippet og nu bare skal hygge sig til man falder i søvn kan et par sug på en god joint (for mig) booste visuals helt vildt, og så kan jeg lalle rundt i en CEV tegnefilmsverden. Jeg har svært ved at opnå denne tilstand uden, medmindre det er høje doser!

Medlem
Brugeravatar

Hvis jeg ryger for meget, sidder jeg alligevel bare og venter på, jeg bliver lidt mere normal igen.

Lige præcis. Ellers lægger jeg mig til at sove.

Jeg ryger oftest i forbindelse med en bytur, eller lign., og vil derfor ikke have ret meget, da jeg hader ikke at kunne have samtaler med mennesker. Synes ofte jeg bliver asocial, hvis jeg ryger for meget.
Når det er sagt, har jeg ikke noget imod at det sidste jeg gør på en bytur er at ryge mig en kæmpe skævert på, for derefter at tage hjemad, og få en tung nattesøvn. +det tager mine tømmermænd.

Formål? Synes det er sjovt. Er vel også lidt afhængig, så det bliver til flere weekend joints i perioder, end jeg har lyst til.
Synes ikke man gør ting bedre ved at ryge. Tværtimod får du bare en super stenet hverdag, du holder dine potentialer tilbage, og oplever på ingen måde livet som det er.
Kreativitet har jeg heller ikke oplevet det fremmer. Måske i små mængder, men det er udelukkende, fordi det blokerer for stemmen i dit hovede, der siger "nej, tegn ikke det- det er dumt og grimt". Så hellere to bajere må jeg sgu sige.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Alene kan jeg godt en 5-6/10 stykker, sammen med folk foretrækker jeg 2-3-4/10 stykker.

6990 ulfborg
Ullsgade 4a

Junior medlem

På en skala fra 1-10, plejer jeg at ryge så jeg ligger omkring 2-3.

Formålet er afslapning. Sådan en lille cannabuzz kan være en god hjælp til både frakobling og fordybelse. Som oftest ender jeg med at sidde og skrive, læse, tegne/male eller høre/spille musik. Jeg foretrækker at ryge alene og i fredsommelige omgivelser, fordi at jeg under påvirkningen skifter mellem at være meget intenst nærværende og modtagelig for omgivelserne og dernæst meget optaget af mit indre. Det er naturligvis ikke udelukkende pga. tjalden men også afhængigt af omstændighederne. - Efter rusen har lagt sig, har en rum tid passeret og min krop og mit sind føles forløst for spændinger.

Hvilken værdi det har? - Det ved jeg såmænd ikke. Afslapningen er af allerhøjeste værdi, men kan også opnås af andre veje. Og her tænker jeg ikke på andre rusmidler. - Selvom tjalden for mig ikke er uundværlig, så værdsætter jeg den højt.

...LibertyChap...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Birkerød
Jo tættere på 10, jo bedre :D men det kommer jo også an på om man skal lave lektier, i skole, udøve sport eller til middag hos svigerfamilien et par timer senere.....

Mit primære formål når jeg ryger er at blive så dum i hovedet som overhoved muligt og så takker jeg ellers aldrig nej til en ekstra pind :)

Junior medlem

Jeg

Engang imellem er det sgu fedt at sidde og glo dumt ind i en væg og have det fedt over det. Her går jeg efter 10'eren! :)

Haha! :mrgreen:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under havets overflade
Hvor skæve vælger I at blive? (På en skala fra 0 til 10, hvor 0 er upåvirket, og 10 er max. påvirket)
Da jeg ikke ryger så tit og har en ret lav tolerance, så bliver jeg altid meget påvirket, når jeg en gang imellem tænder en joint. Min skævert plejer som regel at ligge omkring 7+.

Hvad er formålet? (Fx at løse et problem, afslapning, ...)
Jeg gør det, når jeg skal slappe lidt ekstra i weekenderne, eller hvis jeg har noget kedeligt husarbejde, som jeg gerne vil klare med et smil på læben.

Det giver mig ikke nogen større selvindsigt eller kreativitet, det er ren afslapning.

"The mescalin taker sees no reason for doing anything in particular and finds most of the causes for which, at ordinary times, he was prepared to act and suffer, profoundly uninteresting. He can't be bothered with them, for the good reason that he has better things to think about." - Aldous Huxley

Medlem
Brugeravatar

Ofte er formålet for at chille med vennerne (game, se film osv.), og der vil jeg nok mene at jeg går efter en 5-6/10 stykker. Personligt er jeg ikke super glad for at være mega skæv. Hellere for lidt end for meget.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

14/10 orh hvad lol!!!

skal helst være så skæv at jeg ikke kan se lyden i tv'et lol wtf!!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]