Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 22:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej, jeg har et par håndfuled små blomster fra min pot plante jeg høstede forleden. De var så små, at jeg ikke gad hænge dem op, så jeg behandler dem som trim og de ligger nu og tørrer lidt på en avis.

Jeg er ret sikker på, jeg selv kender svaret på det her spørgsmål, men jeg prøver alligevel: er det muligt at lave en nogenlunde velsmagende chai the fra friske blomster, eller skal de helst tørres og måske curres først? Jeg kunne forestille mig, klorofyl smagen fulgte med??

Medlem
Brugeravatar

det er selvfølgelig bedst at tørre og cure det først, men jeg tror godt at hvis din te er meget smagsfuld så sker der ikke så meget... hvad du til gengæld skal, er at varme dit pot op først i ovnen - lidt over 100°C for at decarboxylere THC-syren til THC. Ellers kommer der ikke til at ske en skid når du drikker din te :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg ville nok koge potten i en gryde med vand og smør, så mener jeg faktisk at du THC'en vil binde sig til fedtstoffet samtidig med at klorofylen vil forblive i vandet (ret mig hvis jeg tager fejl). Efter du har kogt det stiller du så bare gryden i køleskab eller fryser, så vil smørret lægge sig på toppen, lige til at pille af og lave lækker chai af..

Medlem

Geografisk sted: Meget langt væk fra virkeligheden
Må støtte op om der joker siger det vil klart blive det bedste .. men man kunne også bare koge det først i vand og så bagefter i smør hvis man ikk vil vente på at det skiller ..

Medlem

Tak for svar. Så man kan altså koge klorofyl ud af blomsterne? Det skal lige siges, jeg havde tænkt mig at opløse potten i sødmælk/fløde, ikke smør

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
brug magarine, bare en lille smule... og så kog chaien på noget let/sødmælk. Hvis det bliver kogt godt nok op skal magarinen nok binde sig til mælken, ligesom når man laver sovs du ved, tror ikke man lægger mærke til det, er dog ikke sikker... :) Ved ikke om man mister noget thc hvis man koger i vand først, kommer nok an på hvor mange trichomes der er på dine blomster, men det kan sikkert godt lade sig gøre...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]