Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 apr 2024 08:21


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Ephedra
Indlæg: 29 nov 2000 12:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2000 01:01
Indlæg: 129
Geografisk sted: Mars
Er der nogen der har erfaringer med denne plante, hvor meget effedrin er der i den tørrede plante man kan købe, er det pengene og besværet værd. Jeg overvejer at købe noget da det efterhånden er ved at være tid til at få læst lidt Billede

Lyn


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 29 nov 2000 19:24 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
Hej Lynstang -
jeg er stor fan af denne kinesiske lægeurt. Jeg ved faktisk ikke hvor meget ephedrin den tørrede plante indeholder, men jeg benytter selv 20-25 g til fremstilling af the. Dette er nok en smule overdrevet hvis du bare skal holde dig vågen. 10 g til at holde sig vågen på er nok ok. Du kan jo også vælge at bruge ekstrakt (plejer at indeholde 8% ephedrin) her er 1 g fint til at holde sig vågen på. 3-4 g får dig til at "flyve".

------------------
zIoN iS fOr ReAl -


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 30 nov 2000 14:01 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2000 01:01
Indlæg: 1492
Geografisk sted: Someplace!
Når du nu siger flyve hvor seriøst er det så ???

------------------
Støt fri hash !


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 30 nov 2000 19:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
Når jeg siger flyve, så mener jeg hvad der svarer til en god bane amf. eller coke. Jeg kan også anbefale ephedra ekstrakt sammen med galar - det er ret underholdende at være totalt på samtidig med at man er basket. Det er dog vigtigt at påpege at man ikke bliver "høj" af ephedra, men kun meget hurtig. Af denne grund er alkohol/galer en god blanding med ephedra. Faktisk er guarana også god i denne sammenhæng idet koffein øger effekten og varigheden af ephedrinen. Billede

------------------
zIoN iS fOr ReAl -


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 01 dec 2000 00:52 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 okt 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Nordjylland
For at alle vil forstå virkninge, kan det også siges, at den mængde vil svare til 5-6 Explore kapsler. Så jeg vil godt tro på, at det er lige så godt, som at tage en god bane amf eller cola.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 02 dec 2000 04:51 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 17 jul 2000 01:01
Indlæg: 742
Geografisk sted: WONDERLAND!!! MOSTLY
fdfddf


Senest rettet af loader 09 feb 2005 12:54, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 02 dec 2000 15:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
OK Rolf du må fandme være på!
Min erfaring er at 3-4 g ekstrakt er nok, hvis det blandes med guarana så sæt måske dosen 1 g ned. Problemet er at hvis der overdoseres, så vågner man meget tidligt næste morgen og er frisk (kun fysisk frisk) samtidig kan der også opstå hjertebanken, men ok det er da bedre end amf. Meld lige tilbage om dine eftervirkninger Rolf.

------------------
zIoN iS fOr ReAl -


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 02 dec 2000 19:28 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
Når du nu nævner din manglende appetit Rolf, så er det også vigtigt at påpege at Ephedra faktisk benyttes som slankemiddel i mange lande. I DK kender vi f.eks. Letigen der jo også indeholder ephedrin og koffein, hvilket svarer til ephedra+guarana.

------------------
zIoN iS fOr ReAl -


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 03 dec 2000 01:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2000 01:01
Indlæg: 129
Geografisk sted: Mars
Letigen indeholder MASSIVE mængder koffein, til dels for at man ikke skal kunne komme til at misbruge effedrinen og til dels for at det ikke skal være for nemt at pille effedrinen ud og reducere den til amfetamin. Jeg tror ikke det er sundt for hjertet at spise letigen (ikke engang i den dosis lægen anbefaler).

Lyn


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 03 dec 2000 01:58 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 okt 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Nordjylland
i kan ikke sammenligne letigen med ephedra og guarana. grunden til at mange oplever bivirkninger med ephedrin og koffein, er fordi de begge er kemisk fremstillet, og så er der nogle bindestoffer i der giver bivirkninger, de bindestoffer findes ikke ikke i den naturlige form, og derfor er der mindre affaldsstoffer, kroppen skal skille sig af med.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 03 dec 2000 11:58 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 okt 2000 01:01
Indlæg: 604
Jeg giver dig fuldstændig ret Bear.
Kemisk ephedrin og den ephedrin der findes i ephedra virker meget forskelligt. Jeg var ikke klar over at det skyldes affaldsstoffer.

Til rolf, alle ephedra planter er lovlige i DK, og du kan da også finde arter der egner sig til det danske klima. Amerikansk ephedra f.eks. Det5 kan dog ikke betale sig at dyrke disse planter - da de trods alt ikke er så dyre. Amerikansk Ephedra (Ephedra Nevadensis) vokser fint udendørs i dk, men ephedrin indholdet er ikke så højt som i kinesisk ephedra (Ma huang) eller indisk (Sida Cordofolia)Ma Huang er den art der indeholder mest ephedrin.
Jeg synes det er fedt at dette emne er kommet på, da ephedra planten er overset i DK. Jeg har selv rodet med den i mange år- og mener at det kunne være et rigtig godt alternativ til mange af de kemiske stoffer der er på markedet.

------------------
zIoN iS fOr ReAl -


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 09 dec 2000 01:15 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2000 02:01
Indlæg: 16
Geografisk sted: overalt
først: god danm zionboy du kender din ephedra Billede
jeg kan oxo kun varmt anbefale ephedra fremfor fx. kokain eller amf....

Ephedra funker oxo temmelig godt sammen med svampe..[IMG]http://www.psychedelia.dk/ubb/smilies/cwm41.


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 12 dec 2000 17:27 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 20 okt 2000 01:01
Indlæg: 38
Geografisk sted: Nordjylland
Jeg synes ikke der er nogen forskel på amf og ephedra, men det er min mening, det er ikke sikkert det har samme virkning på dig. Når du skal tage det, så tag ca. 4g ekstrakt og så noget guarana ekstrakt, til at forstærke virkningen


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 13 dec 2000 01:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2000 02:01
Indlæg: 6
Geografisk sted: København
Hejsa ... Jeg har i rimelig lang tid nu eksperimenteret med amf. Men jeg er træt af at fylde al´ det kunstige l... i mig. Får man den samme "lufttur" af Ephedra som af amf´en? For så er det da med det samme yt med det kunstige shit.... Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Ephedra
Indlæg: 14 dec 2000 01:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 27 nov 2000 02:01
Indlæg: 6
Geografisk sted: København
Okey, tak Billede. Det eneste jeg nemlig tænkte på var om det var stærkt nok når man nu er vant til amfen. Men det vil jeg helt klart prøve Billede. Tak for svarene.

Hvor bliver den næste triptur annonceret? For jeg kunne da vildt godt tænke mig at komme med Billede...



[This message has been edited by Jathri (edited 13-12-2000).]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team