Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jun 2025 12:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Først lidt om mig selv også i anden del et spørgsmål om rygning. (TL:DR nederst)

Hej forum!

Her kommer lige lidt fra mit liv, det er lidt personligt men har til dels brug for at skrive det, og det er relevant for mine spørgsmål i bunden, da jeg tror ellers er at "brug søgefunktion." vil være det svar jeg for.(Denne sætning er skrevet som 5 afsnit og har indtil nu brugt 2 timer på at nå hertil da jeg taber tråden ofte gange mens jeg skriver, også har jeg svært ved at huske, og taber tråden ofte mens jeg skriver.

Jeg har for et par år siden slået knolden og fået en permanent hjernerystelse (mit nerve system er i stykker og fejl sender signal til lillehjernen om at der er smerter der ikke længere er der.)
Derfor lever jeg i et permanent smerte helvede. På grund af koncentrations besvær har jeg svært ved at søge et forum igennem for information. (og til dels medicinen)
Jeg spiser hver dag 2x 250mg Palexia depot, 6mg Sirdalud Retard, 20mg Ritalin Uno, og sidst men ikke mindst 75mg Lyrica. Er meget træt af at være så mega sløv hele tiden, og er blevet fortalt af en anden smerte patient at pot kan give mig færre bivirkninger og måske nedsætte mit forbrug af opiater, dvs bruge hash til at lindre smerte med.

Så nåede vi så til mine spørgsmål:

Jeg har nogle topskud jeg lige har købt og vil gerne vide hvordan jeg skåner min krop mest muligt mod røgen (jeg har selvfølgelig også virklig ødelagte lunger og er ikke ryger, men self også bliver godt og grundigt skæv. (Ar væv i lunger/bronkier efter forgiftning på Rigshospitalet som barn)

Er der nogen der har nogen erfaringer med den giftige cocktail jeg in tager hver dag (medicin) som har haft dårlige erfaringer med at blande dem med cannabis?

Sidste 2 paragaffer ikke læst koriktur på er for træt.

TL:DR:
Dårlige lunger hvordan ryger jeg mest skånsom?
Er et hav af opiater og andet skrammel en dårlig ide sammen med pot til smerte lindring?

Medlem

Vil man ikke kunne lave mad med skunk/hash i, og få de samme goder som ved rygning? :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: NRBX
Det var da noget værre noget alt sammen. Jeg er ked af det på dine vegne.

Har du overvejet oralt indtag? Enten i form af kager eller drikke (Pot chai, guldkakao) eller udtræk/tinktur lavet på smør eller glycerin? Det er da det mest skånsomme for lungerne ;)

Hvis du absolut vil ryge, så køb en vaporizer ;)

Vil man ikke kunne lave mad med skunk/hash i, og få de samme goder som ved rygning? :-)

Som sagt ja. Virkningen vare væsentlig længere ved oral administration, men er også væsentlig længere om at indtræffe. Der er de samme goder, omend det kan bliver en del mere heftigt ved oral administration. Så pas på doserne.

Du kan i princippet lave alle madretter og drikke. Så længe du opløser cannabisen i olie/fedtstof først

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Sløvheden slipper du i hvert fald ikke for, med hjælp fra cannabis - tvært i mod.
Men jeg er ret sikker på at det nok skal lindre nogle af smerterne.

Medlem

Det skulle være værd at undersøge forholdet mellem THC og CBD, hvis det skal bruges til smertelindring.

Desuden kan hampesmør, eller cannabutter anbefales til oral indtagelse. http://www.420magazine.com/forums/cannabis-edibles/37701-cannabutter-7-easy-steps.html

Medlem

En god vaporizer er det eneste rigtige for dig. Pr v at kigge på puffit eller en da vinci

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]