Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jun 2025 14:02

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Mit spørgsmål er: Hvor langt tid kan politiet spore med deres narkometer at man har røget hash , som de bruger når de stopper folk i biler?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det kommer an på hvor meget du har røget, og sikkert også om du er fed/tynd, træner meget osv. osv.

men har hørt 3-5 dage ikke er unormalt... dog synes jeg også at jeg engang imellem hører at det er noget pjat og det kun er de aktive thc molekyler narkometret måler - altså en 8-10 timer efter indtagelse (også afhængigt af mængde og indtagelses metode selvfølgelig).

- tror det er svært at give et entydigt svar... for der er mange der har prøvet og har ikke hørt at folk er blevet enige endnu.

Junior medlem

Det jo latterligt hvis det er 3-5 dage, da du ikke er påvirket at stoffet mere?

Ikke for at nævne bøden man får..

Medlem

gid det var en bøde du fik....

bliver du taget i denher her uge, og den viser positiv på thc, tager de dit kort, med det samme... 3 år

Og ja grimreefer!! ACAB!!! :D

Junior medlem

Ja, det var indforstået med bøden.. :D

Er der ikke nogen, der ved nogen mere konkret ang. sporingstiden?

Junior medlem

Kan man ikke ringe til politiet og spørge dem? :-)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Ja tag lige en for holdet :)

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

En eller anden burde gøre det, da mange stiller spørgsmålet :-) har set lignende topics 2-3 gange ;-)

Dedikeret medlem

Umiddelbart er der ingen information tilgængeligt for, hvad den nedre grænse for detektion for narkometrene er. Det er derfor fuldstændigt umuligt for nogen at sige noget om hvor mange dage der skal gå, før et narkometer ikke længere ville opfange THC rester fra ens ånde.
Dernæst er selvfølgelig også spørgsmålet om størrelse og metabolisme, men det er jo ikke anderledes end for fx alkohol.

Jeg tvivler på at de lokale betjente vil kunne svare på hvor grænsen ligger, men når først narkometre tages i brug i hele landet, må det vel forventes at der offentliggøres noget information om detektionen. Et andet problem er jo også, at der er meget lidt data omkring hvor længe THC overhovedet er at finde i den luft der udåndes, da det ikke tidligere har været interessant.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Mener altså at deres "narkometer" er en spyttest.?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
det er det også, men hvis man testes positiv så tager de en blodprøve

Dedikeret medlem

^Du har da så absolut ret (http://www.narkotests.dk/narkometer-sadan-virker-det/)

Jeg tror det er pga. at svenske forskere fornyligt fandt en metode til at identificere en snes stoffer i ånden fra forsøgspersoner (Info), at jeg gik ud fra at de nye narkometre var baseret på ånde.. :roll:

I forbindelse med en spyt test, kan cannabis spores 24 timer, hvilket også nævnes i linket omkring narkometeret.

Junior medlem

Mit spørgsmål er: Hvor langt tid kan politiet spore med deres narkometer at man har røget hash , som de bruger når de stopper folk i biler?

det kan spore det op til et halvt år men efter ca 1,5 til 3 mrd alt efter hvor meget man ryger for hash påhopes i fedt vævet jeg selv blevet taget med hsh og bil mistede det i 3 år et halvt år skal man aflevere ren pisprøve og oip til bla stof test og alkotest

Junior medlem

jeg blev taget i 11 fik taget mit kort på 1 promil og hash i blodet mistede det i 3 år fik 12000 i bøde jeg fået 3 mrd for en sms Truels og ikke røget nu i 2 mrd min prøve er ren jeg søger nu kørekort igen fordi man kan tage det 4 mrd før man får det udleveret man skal bare en uge inden tage den praktiske prøve man kan måle hash på til 6 mrd alt efter hvormeget man ryger ved en speciel test men de prøver de har går til 3 mrd hash ophopes i fedt væv derfor tager det længere tid men ca 1½ til 2 mrd er den ren på de tester de har ved en pisprøve de skal tage en blodprøve hvis de skal spore det længere tid kh anja os man skal ½ år indlevere ren pisprøve for komme til køreprøve og bla i alko kursus :rocking:

Senest rettet af anja68 07 jun 2013 22:01, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen

det kan spore det op til et halvt år men efter ca 1,5 til 3 mrd alt efter hvor meget man ryger for hash påhopes i fedt vævet jeg selv blevet taget med hsh og bil mistede det i 3 år et halvt år skal man aflevere ren pisprøve og oip til bla stof test og alkotest

Arr et ½ år er vist lige i overkanten uanset hvor meget der er gået til den grønne.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Junior medlem

½ år er kun hvis de tager den speciel blodprøve test stadig fordi det ophopes i fedt vævet true har lige været det hele igemmen

Junior medlem

Cannabis/Hash (THC) binder sig til kroppens fedtvæv. Ved regelmæssigt brug (dagligt) vil mængden af THC derfor ophobes i kroppen og vil kunne spores i urinen i 3 til 4 uger. Den angivne detektionstid på 5-7 dage er derfor relateret til personer som kun anvender stoffet i enkeltstående tilfælde.
men jeg røget i mange år der ved har det taget 1½ mrd men tog de en blodprøve kan de stadig se THC i mit blod op til 6 mrd

Junior medlem

Hvor længe kan Marijuana påvises?

Nogle THC metabolitter har en halveringstid på 20 timer. Men nogle lagret i kropsfedt og har en halveringstid på 10 til 13 dage. De fleste forskere er enige om, at urinprøver marihuana kan detektere tilstedeværelsen af lægemidlet i kroppen i op til 13 dage.
Men der er forlydender om, at den tid, at marihuana forbliver i kroppen påvirkes af, hvor ofte personen ryger, hvor meget han ryger, og hvor længe han har været rygning. Regelmæssige rygere har rapporteret positive narkotika testresultater efter 45 dage siden sidste brug og storrygere har rapporteret positive test 90 dage efter at holde op. det ved en urin prøve ..

Dedikeret medlem

^Det har jo bare intet at gøre med politiets narkometer, men derimod at du kører rundt sprit stiv og at der tilfældigvis også var THC i dit blod.

Det er rigtigt at THC kan findes i relativt lang tid i urin, fedtvæv og hår - men det har jo ikke meget sammenhænge med en spyttest i vejkanten. :)

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Where there ain't no need to escape from what is!
Deres narkometer hedder dräger 5000 og første fase er en spyttest hvor dräger 5000 ifølge producenten selv kan spore THC i op til 17 timer (forsøg foran hollandsk coffeeshop). Anden fase er blodprøve og her er svaret mere svævende. 3-5 dage er måske lidt i overkanten for den casual ryger men ift deres latterligt høje straffe er det et punkt hvor paranoiaen er på sin plads :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]