Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 16:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej alle

her for nogle mdr siden prøvede jeg at få hamp før til at spire, det var bare sådant nogle før taget fra fugle mad

jeg prøvede på 2 måder, 1, med at lægge dem i vang og så lad dem stå mørkt, 2 lægge dem på fuktigt toiletpapir også lægge fugtigt wc papir over og lad dem såt mørkt
alle fejlede

jeg havde dem til at stå i 5 uger uden held, og dem der var i vandet begyndte at få en sjov behårdet kræs omkring sig

hvad havde jeg gjordt forkert?

det skal siges at førene kom fra den samme pose fugle foder

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen
Du ved godt det er foderhamp og ikke kan bruges til andet end spise også gro en plante som ikke kan bruges til andet end at se på?

Du har ikke gjort noget forkert, men intentionen med de frø du omtaler, er ikke til såning, men fodring af fugle. Du skal nok forvente at de er nogle år gamle og jo ældre frø du benytter des mindre er chancen for de kommer op.

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Man kan altså sagtens få foderfrø til at spire :) hyggede jeg engang med, bare for hyggens skyld.

Medlem
Brugeravatar

Prøvede for en lille måned siden at ligge 30 stk's fuglefrø til spiring, også med vat. Resultatet var fint, og næsten alle frø spirede, det eneste problem var at ingen af spirene dukkede op af jorden :( Lidt ærgeligt, som ovenstående siger vidste vi de ikke ville være potente, men synes det kunne være et skide sjovt projekt - hvor vi ville smide 30 stk. industri hamp planter op rundt i byen, nogle der kan svare på hvorfor de ikke kom videre? Sorry jeg låner tråden ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Neden under min kat
Havde en gang en pose frø stående, som der ved et uheld kom vand I, rigtigt mange af dem spirede uden problemer, selvom posen var et par år gammel.
Skyndte mig at skaffe mig af med dem, da jeg ikke vidste hvad et kilo spirede hampfrø blevet takseret til I myndighedernes øjne.

Medlem
Brugeravatar

Prøvede for en lille måned siden at ligge 30 stk's fuglefrø til spiring, også med vat. Resultatet var fint, og næsten alle frø spirede, det eneste problem var at ingen af spirene dukkede op af jorden :( Lidt ærgeligt, som ovenstående siger vidste vi de ikke ville være potente, men synes det kunne være et skide sjovt projekt - hvor vi ville smide 30 stk. industri hamp planter op rundt i byen, nogle der kan svare på hvorfor de ikke kom videre? Sorry jeg låner tråden ;)

Det er også min plan for næste forår.
Køber en stor pose industrihamp, og spreder dem over hele byen.
Håber så mange som mulig vil følge trop, for gror der hamp overalt i dk, får de det jo lidt svært ved at opretholde forbudet. ;-)

Medlem
Brugeravatar

Det er lige før man skulle opfodre folk til det, via nettet facebook eller her xD Ville fandme gerne se hr. og fru. danmarks ansigt når de opdagede at de var omgivet af hampplanter ved busstoppestedet :D

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Fucking dårlig idé, er I bare ude på at ødelægge det for folk som dyrker hamp eller hva' ?

Medlem
Brugeravatar

Fucking dårlig idé, er I bare ude på at ødelægge det for folk som dyrker hamp eller hva' ?

Hvordan det??

Medlem
Brugeravatar

Den vil jeg også gerne have uddybet Kaktus Klausen - dyrker selv og kan da ikke se nogen forhindring i, hvis nogle gik og plantede industri hamp i mit kvarter? Havde egentligt tænk at gøre det for at provokere, for at få det banket ind i folks hoveder at deres forbi for den "farlige" hash, egentligt bare stammer fra en grøn og nydelig plante..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Den vil jeg også gerne have uddybet Kaktus Klausen - dyrker selv og kan da ikke se nogen forhindring i, hvis nogle gik og plantede industri hamp i mit kvarter? Havde egentligt tænk at gøre det for at provokere, for at få det banket ind i folks hoveder at deres forbi for den "farlige" hash, egentligt bare stammer fra en grøn og nydelig plante..

Det er ret svært, at undgå bestøvning af hanner hvis de står alle veje (har ikke en kilde, men mener deres pollen kan flyve flere km). Et er at få frø på sine hunner, noget andet er hvis frøene er en krydsning mellem en lækker sativa sort også en eller anden kedelig industrihamp.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland.
Vi kan hurtigt blive enig om at det er en flot plante, skal frigives og alt det der.. Men ser nu heller ingen grund til at plante byen til. Hvad vil ideen være i det? 16 årige kunne sikkert finde det muntert at provokere hr og fru Danmark, men come ón :badidea: Brug heldere energien på at dyrke noget godt grønt og gå i dybden med det.. Og fuglefrø? Kan ikke se ideen, men det er sikkert fordi jeg er gammel.. Og sur :D

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Nu må I sq stoppe. Krydsbestøvning!!?? Det foregår allerede.
Der er masser af hamp marker der ude i virkeligheden.

Og så mener jeg at det var i Tjekkiet de greb den an på den måde.
Der var hampplanter over det hele, også i hr. og fru jensens have, så hvordan skal politiet bevise at det er en plante jeg bevist har sået, og ikke et frø der er blevet smit ind over hækken??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er ikke hampmarker inde i byerne og det er der kan blive problemer, hvis folk bare planter dårlig industri hamp. Undersøg evt noget om bestøvning, der er faktisk ret vildt så langt pollen kan brede sig. Det vil vel ikke være så frækt og bøllebob sjovt, at plante frø på landet, men prøv det der, istedet for at genere andre dyrkere og hr og fru Danmark!

-John Rooney.

Medlem
Brugeravatar

Nu mod siger du jo dig selv.
Du siger der ikke er hamp marker inde i byen, men samtidig siger du at det faktisk ret vildt så langt pollen kan brede sig.

Ville du ikke helst at du fuldt lovlig kan dyrke og ryge??
Og hvad så hvis nogle få hjemmedyrker får frø i sin skunk. Hvis alle ryger gjorde det, ville det jo ikke vare mange år før hampen var fri.

Må ærgerligt indrømme at jeg er overrasket over at forslaget møder modstand.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mener nu ikke at jeg modsiger mig selv, prøvede bare at forklare dig at industrihamp kan ødelægge det for mange dyrkere. Og hvad så hvis man for frø i sit skunk? Hold nu op for en kommentar tsk tsk. Selvfølge ser jeg gerne det legaliseret, men det er ikke igennem provokationer og ideer som disse, at bliver gjordt.. Dit foreslag møder modstand fordi, det er et temligt egoistisk foreslag, der vil genere folk unødigt.

-John Rooney.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Vi bliver nok ikke enige, men tak for en god diskussion :) Det står på bløde inderlår nu, så vi snakkes ved! God vind :joint:

-John Rooney.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]