Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 00:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Hash og skunk
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg har røget i ca. 2 år nu. Jeg ryger for det meste kun hash og jeg ryger kun skunk når andre folk tager det med, eller så det fordi det er eneste det eneste min dealer har. Grunden til at jeg kun vil have hash, er nok fordi at fylder mindre i lommen og så slipper jeg også for at skulle bruge en grinder. Men af en eller anden grund syntes jeg at der er en stor forskel på hash og skunk. Her igår fik jeg fat på noget skunk kaldt "pineapple express" eller "POG (Pot Of Gold)", kan ikke helt huske hvad det var for en. Nu er det ikke for at prale, men jeg ville selv sige at jeg er meget tolerant over for hash. Men af en eller anden grund bliver jeg meget mere påvirket af skunk. Her igår rullede jeg en joint med måske 0,8g i mixet med en halv smøg. Jeg duftede til skunken og den havde en mere anderledes lugt end det meste skunk jeg har duftet til. Jeg røg ca. det halve af den og efter en 20 min. tid, begyndte jeg og få det rigtig mærkelig. Først begyndte jeg at få følsen af at min krop strækkede sig hele tiden, først fik jeg følsen af at jeg var højt oppe og at jeg skrumpede sammen. Jeg havde det også som om at jeg kunne mærke vægten af jorden og stuen hvor jeg sad sammen med mine venner virkede som om det var det eneste sted på jorden der eksiterede, det lyder måske mærkeligt men bedre kan jeg ikke forklare det.
Efter 40-50 min. jeg røg, begynde det virkeligt og tage fat. Jeg begyndte og miste kontakt med virkeligheden og følte mig et andet sted end jeg rigtigt var. Nogen gange kom jeg til mig selv i flere korte perioder. Jeg havde det som om jeg var forvirret og dum, hvilket jeg ikke kunne lide. Jeg prøvede at berolige mig selv ved at sætte noget musik på og se på et psykedelisk billede, hvilket nok var det bedste af hele trippet (Billed link http://tinyurl.com/http-img-mota-ru-upload-wall). Det så meget anderledes ud end det gør ædru, farverne så meget mere livlige ud. Når jeg ryger hash føles det meget mere naturligt og derfor kan jeg bedre lide det.
Er der nogen der har haft ligende oplevelser eller ved hvorfor jeg bliver mere påvirket på skunk?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
http://en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_indica#cite_ref-8

Citat:
Difference between C. indica and C. sativa

Cannabis indica has a higher level of CBD compared to THC, while Cannabis sativa has a higher level of THC compared to CBD.[12] Cannabis strains with relatively high CBD:THC ratios are less likely to induce anxiety than vice versa. This may be due to CBD's antagonistic effects at the cannabinoid receptors, compared to THC's partial agonist effect. CBD is also a 5-HT1A receptor (serotonin) agonist, which may also contribute to an anxiolytic-content effect.[13] This likely means the high concentrations of CBD found in Cannabis indica mitigate the anxiogenic effect of THC significantly.[13] The effects of sativa are well known for its cerebral high, hence used daytime as medical cannabis, while indica are well known for its sedative effects and preferred night time as medical cannabis.[13] Indica plants are normally shorter and stockier plants than sativas. They have wide, deeply serrated leaves and a compact and dense flower cluster. The effects of indicas are predominantly physical and sedative. Due to the relaxing nature of indicas, they are best used for non-active times of the day and before bed.[citation needed]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
0,8 gram lyder også af meget, jeg bruger ofte langt mindre skunk end hash til en joint.
Men ja som Nicolaj pointerer er det ikke det helt samme heller.
Som regel bliver du mere skæv af hash og mere høj af skunk, det er lidt anderledes.

Medlem
Brugeravatar

Lyder måske som om du har fået noget badass weed, kender godt selv pineapplen. :)

Hvis jeg i perioder har røget hash hverdag også skifter til skunk, så virker skunken så meget bedre. Ryger jeg skunk hele tiden også ryger hash, så virker det pluselig meget bedre end skunken. Men som der bliver nævt over med CBD og THC indholdet, gør to forskellige ting.
Det vil betyde at din hash (med mest CBD) og dit skunk (med højt THC indhold), giver to forskellige skæverter. Derfor kunne det tænkes at du har tolerance for CBD'en, men knapt så meget på THC.

Men lyder til du måske skulle bruge det halve mængde, så slipper du for at tænde en halv gammel sur joint igen ;)

edit: byttet om på CBD og THC, er rettet.

Senest rettet af Twdvk 21 maj 2013 09:54, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
man bliver væsentlig mere påvirket i hovedet når man ryger skunk med høj THC% og lav CBD%. CBD er et antipsykotisk stof, der primært findes i hash der gør dig sløv, svækker din motorik og generelt gør dig tung i hovedet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Det vil betyde at din hash (med mest THC) og dit skunk (med højt CBD indhold), giver to forskellige skæverter. Derfor kunne det tænkes at du har tolerance for THC'en, men knapt så meget på CBD.
;)

Det er omvendt :)

Medlem
Brugeravatar

Det vil betyde at din hash (med mest THC) og dit skunk (med højt CBD indhold), giver to forskellige skæverter. Derfor kunne det tænkes at du har tolerance for THC'en, men knapt så meget på CBD.
;)

Det er omvendt :)

Ahrg, typsik :D Men det gav forhåbenligt mening :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]