Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 18:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: En ren joint?
Junior medlem

Hey, jeg har siddet og tænkt over om det ville være godt bare at putte ren skunk i en joint, altså uden tobak? Når mine venner og jeg ruller tager vi altid tobak i fra en cigaret. Jeg har ikke den største viden inden for det så derfor ville jeg vælge at spørge herinde, jeg så nemlig denne video på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=QX61v2Zx ... ature=fvwp hvor der ser ud som om han putter ren skunk i? Desuden er det noget af en joint..
Jeg tænkte over at putte det i uden tobak så kunne det være det ikke var ligeså skadeligt og måske virkede bedre?
Er der nogen fordele ved det?

Medlem

Jeg synes det virker meget bedre med tobak i, du skal jo tænkte på du rister over 2000 affaldsstoffer væk ved at riste den. Desuden brænder jointen meget bedre og den brænder ikke skæv når du har tobak i. Det kan den gøre hvis du ikke har tobak i, da skunken ikke lægger lige så jævnt i jointen som hvis du havde tobak i. Du kan sagtens ryge rene skunk joints, dog skal du være opmærksom på at skunken skal være grindet rigtig fint før den gider brænde ordentligt. Det kan du også se i filmen, efter de har suget på den i 5-6 minutter så, kan du ikke engang se at den gløder ude i enden mere.

Konklusion:
Din joint brænder meget bedre med tobak i. Hvis du skal ryge rene skunk joints så sørg for at få grindet skunken rigtig fint så den kan brænde ordentligt. Tobak brænder bedre end skunk, derfor vil det altid være en fordel at have tobak i en joint.

God dag :)

Medlem
Brugeravatar

Hvis skunken smager rigtig lækkert , er ordentlig tør , så er det ikke noget problem. Vil dog anbefale at rulle en tyndere cone , til ren skunk. Så brænder den nu meget fint hvis du spørger mig :) Husk at bruge en griner , det giver meget bedre resultater , end at klippe med en saks ;)

Medlem

Kun gør det ved særlige lejligheder, hvor dig og kammeraterne har en hygge aften eller lign.. For hold da op, det slår hårdt pludselig hvis det er en god kvalitet. Lidt ligesom at suge bonghoveder.. Og så smager det skide lækkert hvis man kan lide smagen af skunk selvfølgelig :) Men somsagt, der bliver brugt meget weed til sådan en, så del den mellem mange personer, og kun gør det engang imellem.. Ellers oplever du at du næsten ingen virkning får ud af en med mindre weed i fordi din tolerance stiger :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Fordelene er selvfølgelig at du slipper for ALLE stofferne i tobakken, samt er der også undersøgelser der viser at man får udvidet lungekapacitet ved at ryge det rent.
Et alternativ kunne være at ryge pot, det ryger jeg som regel uden tobak, det er også billigere og heller ikke så stærkt, så det passer bedre til en "ren joint."

Junior medlem

Mange tak for de gode svar de kunne bestemt bruges til i morgen! :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The White House
jeg foretrækker med ciggaret altid, selvfølgelig godt ristet.
- man behøver jo ikke putte den hele i, bare 1/3 eller 1/2 plejer at være fint - kommer selvfølgelig an på mængden af skunk :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Køleskabet
Synes det smager langt bedre med tobak. Ristet eller ej. Det brænder også meget bedre.

Medlem

Geografisk sted: Østrig
Jeg synes det virker meget bedre med tobak i, du skal jo tænkte på du rister over 2000 affaldsstoffer væk ved at riste den.
God dag :)

Det er slet ikke sandt. Den diversitet af affaldsstoffer, som kommer fra tobak, er tada... affaldsstoffer fra forbrændingen. De sidder ikke i tobakken i forvejen og kan "ristes væk".
Til OP:
Grind det meget fint og så rul en joint i en størrelse, der passer til, hvor meget du kan ryge. Det kommer nok til at kilde lidt i halsen i starten, men efter et par joints (ikke i træk..!) vil skunk være 1000 gange mere behageligt at ryge rent, både smags-mæssigt men også følelsen i lungerne. Hvis du godt kan lide den tunge rus nogle får, når de ryger tobak og cannabis sammen, så bland endelig tobak i, men snyd ikke dig selv for den oplevelse det er at smage smagen af cannabis.
Og hvis du endelig skal blande tobak i, så hold dig fra cigaret-tobak, særligt fra færdigrullede cigaretter. Det er ringe tobak med et hav af tilsætningsstoffer og en smag, som kun nikotin-afhængige bryder sig om. Prøv i stedet pibetobak, evt. Sweet Dublin og husk at grinde det og opbevar det lufttæt. Det er i hvert fald mine anbefalinger baseret på mine erfaringer som hverdagsryger af skunk og tobak (i pibe).
Men det er selvfølgelig subjektive holdninger det hele, det eneste du virkelig kan stole på er dine egne erfaringer - prøv dig frem. :rocking:

Medlem

du skal jo tænkte på du rister over 2000 affaldsstoffer væk ved at riste den.

Du kan jo ikke riste de tungmetaler i som der er og de kommer for det meste først ud af kroppen når man ikke resturere mere :)

on topic: Cure din skunk godt for klorofyler, og tør den godt, så får du et godt resultat :)
Ellers prøv med nogle blunt wraps med rent skunk, det er ret lækkert.

Medlem

Geografisk sted: Østrig
du skal jo tænkte på du rister over 2000 affaldsstoffer væk ved at riste den.

Du kan jo ikke riste de tungmetaler i som der er og de kommer for det meste først ud af kroppen når man ikke resturere mere :)

on topic: Cure din skunk godt for klorofyler, og tør den godt, så får du et godt resultat :)
Ellers prøv med nogle blunt wraps med rent skunk, det er ret lækkert.

Helt enig med blunt wrapsne! Man kan også få dem som tørre cones med filter nogle steder. Man får den gode smag af skunk samtidig med at det brænder ligeså godt som en joint med mix.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]