Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 jul 2025 00:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey jeg har købt noget dansk super pot ville bare høre om det er indica eller sativa domineret?

Har desuden hørt at indica er super godt til folk med angst? kan det passe, hvis ja hvad skal jeg så på udkig efter ? :peace:

Junior medlem

Tak for hjælpen. :)
Ja jeg er på udkig efter noget indica dominerende, så jeg kan se om det hjælper på min angst.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the Sky with Diamonds
Hash er oftest indica.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udendørs
Kan du ikke forklare lidt omkring din angst? Jeg har nemlig oplevet at få skabt pludselig paranoia og angst under påvirkelse af især hash :)

Junior medlem

Altså når jeg har røget har jeg tendens til panik angst, specielt hvis jeg er et sted med mange mennesker og høj musik.

Når jeg har ikke har røget har jeg mistanke om en mild social angst som når jeg ser tilbage på mit liv har haft før jeg overhovedet rørte cannabis. Er desuden også angst over at udvikle psykiske lidelser. F.eks. så jeg et program i fjernsynet forleden som hedder når børn dræber, efter at have set dokumentaren blev jeg angst får at miste kontrollen og var bange for det pludselig var mig som ville gå rundt og dræbe. Det lyder temmelig mærkeligt har aldrig snakket med andre end min mor om det, hun siger jeg bare er et følsomt menneske.

Nogle som har lyst til at diagnoser mig? haha :)

*EDIT* skal lige siges at når jeg ser tilbage på mit liv har jeg altid haft den slags angst. Inden jeg overhovedet rørte alkohol hash osv...

Dedikeret medlem

Altså når jeg har røget har jeg tendens til panik angst, specielt hvis jeg er et sted med mange mennesker og høj musik.

Du ryger for meget så :), prøv med lidt mindre næste gang og se om det hjælper.

Junior medlem

Du ryger for meget så :), prøv med lidt mindre næste gang og se om det hjælper.

Tak for rådet jeg har prøvet at følge denne guide her og vil ryge imorgen og se om det virker. Jeg har helt ondt i maven fordi jeg glæder mig så meget!

http://forum.grasscity.com/apprentice-t ... oia-5.html

Junior medlem

Citat:

Kender godt det med mange menneske + højt musik, især hvis det er mennesker man ikke kender så godt.
Jeg kan heller ikke lide højt musik når jeg ryger, uanset om jeg har røget en joint eller slammet 5 bonghoveder, det bare ubehageligt.
tilgengæld er musik et must hvis man ikke stener film ^^

Junior medlem

Ghani kush er 100 % indica domineret. Det er godt nok skunk, men en fantastisk ryger.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez

Når jeg har ikke har røget har jeg mistanke om en mild social angst som når jeg ser tilbage på mit liv har haft før jeg overhovedet rørte cannabis. Er desuden også angst over at udvikle psykiske lidelser. F.eks. så jeg et program i fjernsynet forleden som hedder når børn dræber, efter at have set dokumentaren blev jeg angst får at miste kontrollen og var bange for det pludselig var mig som ville gå rundt og dræbe. Det lyder temmelig mærkeligt har aldrig snakket med andre end min mor om det, hun siger jeg bare er et følsomt menneske.

Nogle som har lyst til at diagnoser mig? haha :)

*EDIT* skal lige siges at når jeg ser tilbage på mit liv har jeg altid haft den slags angst. Inden jeg overhovedet rørte alkohol hash osv...

Har du overvejet en anden måde at arbejde med din angst på, end at tage et rusmiddel der potentielt giver angst?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Jeg syntes også du burde find en helt anden måde at arbejde med din angst på end at ryge den fede, for hvis du allerede har problemer med angst, så tror jeg bestemt ikke det hjælper at holde fast i røgen. Det er den største grund til jeg er stoppet og vil holde fast i stoppet, da mit misbrug direkte var med til at udvikle svær angst og generel depression.

Grunden til jeg nævner det er, at især den fede er en meget dum idé når du har problemer med angst og "spontant social fobi" som jeg vil kalde det - ud fra hvad du beskriver. Vil på det kraftigste finde en helt anden måde at bearbejde din angst på UDEN rusmidler af nogen art, da de som regel bare forværrer tingene.

Nogle får meget ud af ting som meditation hvor andre måske har brug for en person der arbejder med angstramte unge til dagligt og kan behandle via. terapi og samtaler. Og nogle enkelte kan have brug for medicin i en periode til at hjælpe dem, hvis det er meget alvorligt.

Hvordan forventer du at hash/pot/skunk kan hjælpe dig? og hvordan har du tænkt dig at bruge det - rekreationelt?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Rookie1 skrev:
Hey jeg har købt noget dansk super pot ville bare høre om det er indica eller sativa domineret?

Har desuden hørt at indica er super godt til folk med angst? kan det passe, hvis ja hvad skal jeg så på udkig efter ? :peace:

Pot er normalt sativa domineret. Der findes også pot som er indica domineret, men hvilken slags du har fået fat i, er svært at vide.

Ud fra dit indlæg beskriver du ikke hvad du vil være på udkig efter, men vil tro at du snakker om indica. Google "indica domineret cannabis" , så finder du nok flere hjemmesider med lister på sorter, som er indica dom. og ud fra det, kan du se om du kan genkende nogle navne, når du er ude og handle. :peace:

Jeg er nu ret sikker på at det meste danske pot er indica domineret, pga. den lavere blomstringstid er bedre tilpasset til det danske klima. (Vi har en relativ kort sommer)

Det er ofte sådan at indica skunk/pot er mere tætpakket buds, og sativa domineret sorter hedder ofte noget med "Haze".
Men jeg vil tilslutte mig koret, og anbefale andre måder at arbejde med din angst på. Prøv at meditere.

Junior medlem

Som sagt har jeg kigget tilbage på mit liv og set mange eksempler på angstsituationer som jeg har haft. Da jeg begyndte at ryge for ca. 2 år siden blev det forværret og jeg var nødt til at stoppe. Jeg har haft laaaaaange pause og med tiden har jeg lært at kende min angst og styre den. Jeg bliver aldrig mere angst når jeg ryger og jeg får det afslappende når jeg ryger. Jeg bruger det ikke mod min angst men jeg føler det hjælper mig med at styre den. Som jeg skrev tidligere har jeg lidt svært ved det sociale og hvis jeg ryger synes jeg kun det bliver værre faktisk! Så vil ikke sige jeg flygter. Jeg meditere allerede og pot er bare en anden form for meditation føler jeg. For at lære mine tanker endnu bedre at kende.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]