Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg faldt lige over denne artikel/beretning, og syntes at den var meget relevant herinde:

http://www.alternativ.info/doc/artikler ... asholie.mv

Jeg undskylder hvis den har været postet før, jeg har kigget lidt rundt uden at finde den.

Junior medlem

nej nej jeg har et spårgsmål forstår den ike lige men hvordan laver man den hash olie ven er jeg meget intrisseriet i af vide hvis du gider til og forklar det ven (: mvh nivky

Dedikeret medlem

viewtopic.php?f=3&t=42552&p=586005&hilit=Sorte+guld#p586005

Søg sorte guld :P

Dedikeret medlem

jeg citerer: Der skal bemærkes, at oralt indtaget cannabis (hash) optages langsomt i organismen, så i modsætning til hashrygning opnås ingen euforisk fornemmelse.
whhaaat¿?

Junior medlem

hvad bliver man ikke skæv hvad så hvis man ryger det olie ?

Dedikeret medlem

Mon ikke det er i små dosiser - tror heller ikke folk bliver påvirket af pillerne med thc i hvis de overholder anbefalet dosis.

Junior medlem

heh okay så godt det emne der på nettet men fortod den ikke lige men har du ikke prøvet og laved det fordi vil godt høre fra en der har prøvet og lave det (: så jeg kan få lavet det ordenliget osse og så jeg forstår hvordan man gør og hvad man skal bruge ved godt hvordan man laver nol og botter og ice og rust men det er vel ikke på samme måde som nogle af dem vel ?

Junior medlem

jo det er jo det samme som nol ?

Junior medlem

samme måde man laver det på men fik bare ikke fat i om man SKULLE PUTTE OLIE I OSSE ?? eller det kun er isopryl fordi så er et bare nol jo og ikk olie elelr jo det er jo sådan en slags så

Dedikeret medlem

nol ER olie. Du tænker på olie som et specifikt produkt, men det er generelt bare et udtryk for en flydende men viskøs upolær væske. Mere konkret er en olie egentligt fedtstoffer med et smeltepunkt under 25 C. :)

Medlem

Det vil sige Han spiser 4g thc olie om dagen? Det er jo en fuldstændig vanvittig mængde THC...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nový židovský hřbitov
Det vil sige Han spiser 4g thc olie om dagen? Det er jo en fuldstændig vanvittig mængde THC...

læs det nu igennem for filan :) - det gælder desuden også andre ovenstående.

han skriver en ugentlig kur på 4 g THC i dråbeform samt nogle cannabisfrø. At organismen optager oralt indtaget THC langsomt er jo ingen nyhed. Men jeg tvivler på at man går rundt i en totalt påvirket verden bare fordi du indtager 4 g om ugen.

He whom meddles through the mind of others – He whom interpret the way of living – He whom deliberately chooses an ascetic life – He whom enlighten others to enlarge their mind – He whom indulge – He shall no longer fear death.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Jeg faldt lige over denne artikel/beretning, og syntes at den var meget relevant herinde:

http://www.alternativ.info/doc/artikler ... asholie.mv

Jeg undskylder hvis den har været postet før, jeg har kigget lidt rundt uden at finde den.

når du poster den der, går jeg ud fra at du har undersøgt kilderne til artiklen. jeg synes måske dette:
Citat:
Indtil 1890 var der cannabis i over 50 % af alle medicinal produkter.

...lyder lidt fantastisk.

Medlem
Brugeravatar

tænker lidt, thca skal jo decarboxyleres til thc før det har en virkning (i hvert fald med hensyn til en "rus"), men er det det samme her? skal olien decarboxyleres først eller ej? for det er jo ikke en rus man her er efter, og jeg har tidligere hørt at det stadig har medicinsk virkning som thca, og ikke nødvendigvis thc...

Er der nogle med lidt forstand på lige præcis det? for jeg har undret mig over det lidt for længe efterhånden synes jeg :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

når du poster den der, går jeg ud fra at du har undersøgt kilderne til artiklen.

Hva? Siger du i ramme alvor at du forventer at man undersøger andre folks kilder, hvis man poster en af deres tekster? Den må du sgu længere ud med...

Dedikeret medlem

Jeg er enig i at ham der har skrevet artiklen lukker en hel del fis ud, i forbindelse med hvor fantastisk cannabis er - og hvor dårligt kemo er - uden at have noget som helst grundlag for det. Jeg synes dog at hans beretning omkring hans brug af cannabis mod smerte og inflammation er rigtig god og saglig.

Mht THC-A versus THC kan jeg ikke se hvorfor der skulle være nogen forskel da THC hovedsageligt omdannes til THC-A i kroppen. Man skulle derfor tro at man fik enhver fordel af THC-A gennem indtag af THC. Den eneste grund til at indtage THC-A fremfor THC jeg kan se, er at det gør det muligt at 1: Indtage stoffet uden at opleve en rus/en meget, meget begrænset rus. 2: Man kan indtage en meget, meget større dosis THC-A end THC, da man ville få det utroligt dårligt af de højes doser THC (kraftig rus).

Der er altså fordele ved THC-A, men ikke umiddelbart medicinske. Der er dog delte meninger om dette og kombineret med den manglende forskning på området, samt manglende samling af pålidelig statistik fra brugere, er det i det hele taget svært at sige noget definitivt.

Medlem
Brugeravatar

synes bare det er svært at finde frem til hvorvidt thca har nogle medicinske virkninger overhovedet - og om det på noget plan kan måle sig med thc... men tak for svaret :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours

når du poster den der, går jeg ud fra at du har undersøgt kilderne til artiklen.

Hva? Siger du i ramme alvor at du forventer at man undersøger andre folks kilder, hvis man poster en af deres tekster? Den må du sgu længere ud med...

Nej det forventer jeg ikke altid, men hvis jeg finder at en artikel reklamerer lidt for ivrigt eller rosenrødt for et produkt/medicin, så vil jeg nok kigge den lidt grundigere i sømmene før jeg poster. Synes ikke det virker sagligt at begynde med et korstog mod kemo, og der er flere lidt suspekte udsagn.

Junior medlem

Alle ved at kemo er noget lort.

Gør de ikke?

Junior medlem

Her er en film af Rick Simpson som påstår det kurer kræft, han har gjort det med flere patienter - alle typer kræft

http://www.youtube.com/watch?v=0psJhQHk_GI

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]