MDMA gav mig personlig indsigt, men som sagt så er det noget jeg har overvejet, og kan godt se det er lidt tidligt for en 17 årig at tage det sammen med MAOI, tænker lidt på at spare sammen til at tage ned til en shaman og tage det i en regnskov når jeg fylder de 20 og er færdig med gym.
Jep, synes jeg også lyder fornuftigt. Jeg prøvede Ayahuasca for nogle uger siden sammen med en antropolog og ayahuascero, som kommer fra brasilien, men har boet i norden i mange år. Min følelse er (udfra egne oplevelser og hvad de andre fortalte), at det er MEGET vigtigt med set og setting, altså at det indtages rituelt og i trygge omgivelser, hvor der er nogen med stor erfaring til at passe på en - det er ikke legetøj. Samtidig oplever jeg det som STÆRK MEDICIN, var en stor healende oplevelse for mig - er sikkert ikke for alle, men har helt klart livsændrende potentiale. Til sommer skal jeg til Peru og arbejde videre med trylledrikken. Jeg har fundet mig en spansk fyr, som er blevet "uddannet" hos traditionelle shamaner - kan godt lide kombinationen af det traditionelle, og samtidig en som kender den "vestlige psyke"....
Så mit råd: Begynd at spare op med det samme, læs godt og grundigt om emnet, og vær også grundig i udvælgelsen af shaman/sted du vælger. F.eks. er der flere shamaner, der udover hovedingredienser chakruna og caapi putter flere andre urter/planter i blandingen. Det er vigtigt at du spørger ind til dette, så du kan sikre dig at de ikke putter potentielle giftige/farlige planter i blandingen! (Som med den tragiske historie om en ung knægt der døde af en overdosis ayahuasca med en farlig plante i, hvis navn jeg ikke lige kan huske. Der er også nogen der blander Datura i deres drik, som udover også at være farlig, kan give delirium og få en til at gøre vanvittige ting. Ikke for at skræmme, bare for at understrege vigtigheden af at sætte sig grundigt ind i sagerne

)
Held og lykke